DOLAZI DIGITALNO DOBA

Konačno zbogom analognom signalu u 12.35

05.10.2010 u 07:00

Bionic
Reading

U digitalnoj regiji D4 (Grad Zagreb, Zagrebačka, Sisačko-moslavačka i Krapinsko-zagorska županija) danas u 12.35 sati dosadašnji analogni televizijski signal bit će zamijenjen digitalnim

Ulaskom digitalnog signala u regiju D4 navedeni signal bit će prisutan u cijeloj Hrvatskoj, ali analogni odašiljači manje snage ostat će u uporabi sve do kraja ove godine, što je rok koji je ostavljen lokalnim i regionalnim televizijama da se prilagode za prelazak u digitalnu eru.

S prvim minutama 2011. godine analogni signal definitivno će otići u povijest, a Hrvatska će tada postati 15. država u Europi u kojoj je prelazak s analogne na digitalnu televiziju potpuno dovršen.

Ipak, kako je to bio slučaj i u ostalim hrvatskim regijama, tako ni u D4 neće svi imati digitalni signal jer pokrivenost je na 99 posto. Naime, od 478.839 kućanstava u D4 njih 832 neće imati digitalni signal te će zbog njih i 5005 drugih kućanstava diljem Hrvatske analogni signal ostati u uporabi do 31. prosinca 2010.

U Središnjem državnom uredu za e-Hrvatsku kažu kako očekuju da 'prvenstveno HRT u suradnji s OiV-om ovoj skupini kućanstava osigura prijam digitalnog televizijskog signala primjerene kakvoće'.

Podsjetimo, da bi primali digitalni signal, svi oni koji nemaju LCD, plazma televizore s ugrađenim digitalnim prijemnicima ili nisu korisnici IP televizija, poput MAXtv-a, morali su nabaviti DVB-T prijemnike koje je Vlada RH subvencionirala sa 75 kuna, ali samo pod uvjetom da su pretplatnici HRT-a

Na adrese svih 1.173.384 pretplatnika dostavljeni su kuponi koji su omogućavali subvencioniranu kupnju DVB-T uređaja, a zaključno sa 30. rujna ove godine iskorišteno ih je 453.277, što je državu, odnosno porezne obveznike stajalo 38,06 milijuna kuna.

Uz to e-Hrvatska je u promidžbenu kampanju utrošila 3,9 milijuna kuna, ali to nije konačna cijena digitalizacije jer su određene investicije imali i Odašiljači i veze, tvrtka u državnom vlasništvu.

U e-Hrvatskoj ističu da je iznos koji su utrošili za otprilike isto trajanje kampanje, u zemljama s približno istim brojem stanovnika, višestruko manji jer su primjerice Slovaci za četiri godine kampanje potrošili 3,7 milijuna eura