PROBLEMI SANACIJE

Iz Zagreba tvrde da su Ministarstvu graditeljstva sve odgovorili oko mostova

  • Autor: T.Ba.
  • Zadnja izmjena 07.06.2019 20:22
  • Objavljeno 07.06.2019 u 17:11
Savski most

Savski most

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Iz Grada Zagreba medijima su poslali priopćenje u kojem su ustvrdili da su Ministarstvu graditeljstva poslali odgovore na njihove upite o sanaciji mostova na području grada. Poslali su i dostavnicu kao dokaz i glavni šestogodišnji pregled mostova.

U priopćenju koje potpisuje pročelnik Dinko Bilić stoji:

'Vezano za zaprimljene upite, dostavljamo Vam sljedeće informacije i odgovore o zagrebačkim mostovima, te svim radovima izvršenim u proteklih jedanaest godina, kao i o tekućim aktivnostima vezanim uz sanacije i investicijsko održavanje mostova i cestovnih objekata na području Grada.

Cjelokupno održavanje svih cestovnih objekata financira Upravitelj nerazvrstanih cesta i cestovnih objekata, u ovom smislu jedinica lokalne samouprave, odnosno sredstva za investicijsko održavanje cestovnih objekata na području Grada Zagreba isključivo su osigurana proračunom Grada.

  • +76
  • +73

Zagrebački mostovi

Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filic/PIXSELL

Pregledi i održavanje cestovnih objekata u Gradu Zagrebu, uključujući vijadukte, mostove, nadvožnjake, propuste i ostale cestovne objekte provode se u skladu s Pravilnikom o održavanju cesta (NN 90/14) Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koji pravilnik je donesen sukladno Zakonu o cestama.

Pored toga, u sklopu redovnog održavanja nerazvrstanih cesta od strane ugovornog gospodarskog subjekta, Zagrebačkog holdinga d.o.o. podružnice Zagrebačkih cesta d.o.o., provode se redovni pregledi svih cestovnih objekata (mostova, vijadukata i propusta).'

Kao prilog poslali su i presliku dostavnice o poslanim odgovorima Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja te dodaju da je početkom 2018., 'od strane zajednice ponuditelja IGH, Geoxpert - IGM, Ascon Institut, završen šestogodišnji glavni pregled svih zagrebačkih mostova' kojim je 'dijagnosticirano stanje' svih njih, utvrđene su im slabosti, nedostaci i slično, te procijenjeni troškovi potrebnih sanacija u vrijednosti od 256.975.463,20 kuna.

Za Domovinski most taj iznos je veći od 6,2 milijuna kuna, za Most mladosti 61,2 milijuna kuna, za Most slobode gotovo 43,2 milijuna kuna, stari Savski most 20 milijuna kuna, Jadranski most 65,7 milijuna kuna, stari Jankomirski most 800.000 kuna te Podsusedski most više od 12,8 milijuna kuna.

U Gradskom uredu za prostorno uređenje navode kako je za Most slobode u tijeku prva faza sanacije koja će se izvoditi u etapama, a ove je godine započeta sanacija nogostupa, vijenaca i ograda mosta.

Na istočnom vijaduktu južnog prilaza Mostu Mladosti saniran je kolnik i pješačke staze te su promijenjene sve ograde, rubnjaci i vijenci, nosiva rasponska konstrukcija, odvodnja, a sanirani su i nosivi stupovi mosta. U sklopu redovnog održavanja zamijenjena je oštećena čelična odbojna ograda na kolnicima. Vijadukt je saniran tijekom 2009. i 2010., a na glavnom rasponskom dijelu i na sjevernom prilaznom vijaduktu sanirani su vijenci i pješačke ograde. Radovi su izvedeni 2009., dok je 2004. izvršena sanacija čeličnih sanduka rasponske konstrukcije mosta, promijenjena odvodnja kolnika mosta i obnovljena antikorozivna zaštita unutarnjih čeličnih ploha oba sanduka.

Na Domovinskom mostu 2012. saniran je spoj 64 zatega s rasponskom konstrukcijom mosta.

Završena je izrada projekta sanacije starog Savskog mosta sa svim potrebnim istražnim radovima, a projekt je trenutno u Hrvatskim vodama radi dobivanja vodopravne potvrde.

Na Jadranskom mostu obnovljena je sva bravarija te je u cijelosti obnovljena antikorozivna zaštita, a u tijeku je izrada projektno-tehničke dokumentacije vezane za sanaciju. Kolnik Podsusedskog mosta je saniran, a saniran je i srednji stup, ojačana nosiva konstrukcija te temeljno tlo i tijelo stupa. U postupku javnog nadmetanja je postupak vezan uz sanaciju zapadnog stupa Podsusedskog mosta.

Na trećoj razini petlje Držićeva promijenjen je dotrajali sustav odvodnje izveden od čeličnih korita i cijevi, a jamstvo novog sustava je 50 godina, naveli su iz Gradskog ureda za prostorno uređenje.

Nigdje u priopćenju ne spominju Plan i program održavanja cestovnih građevina za koji je Ministarstvo graditeljstva reklo da ga nikada nije dobilo.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!