VELIKE AMBICIJE

Iran želi postati jedan od 10 najvećih u autoindustriji

28.12.2013 u 10:12

Bionic
Reading

Nakon ukidanja sankcija autoindustriji, Iran ima ambiciju biti među 10 najvećih svjetskih proizvođača automobila. Priču donosi Al Jazeera Balkans

Prošlomjesečni sporazum o nuklearnoj energiji između Irana i svjetskih sila, omogućio je ukidanje sankcija iranskoj automobilskoj industriji, koja je tijekom dvije godine sankcija izgubila većinu ugovora s inozemnim partnerima i otpustila više od 100 tisuća radnika.

Iranci se nadaju da će od prvog mjeseca sljedeće godine situacija krenuti nabolje, piše Al Jazeera Balkans

Ponovno na traci. Iranci su ponovno našli prostor za optimizam. S ciljem tri milijuna vozila godišnje, država ima ambicije da bude među 10 najvećih proizvođača automobila u svijetu.

Planovi nakon ukidanja sankcija

Zbog sporazuma iz studenog o nukleanoj energiji, kojim su ukinute sankcije autoindustriji, Iranci su korak bliže svom cilju.

'Naš plan, nakon ukidanja sankcija, jest da idemo u smjeru uklanjanja svih slabih karika u iranskoj automobilskoj industriji, a ne samo u pravcu povećanja proizvodnje rezervnih dijelova i sklapanja automobila za strane partnere', otkriva Hossein Najari, zamjenik predsjednika kompanije Khodro.

Gravni iranski partneri počeli su se povlačiti iz ove industrije 2012. godine, nakon uvođenja globalne zabrane trgovine u sektoru proizvodnje automobila iz Teherana.

Na svom vrhuncu 2011. godine, Iran je proizvodio milijun i 700 tisuća automobila godišnje. Ali do danas, proizvodnja se gotovo prepolovila.

Vratiti izgubljeno

Iran sada pokušava vratiti izgubljeno, a u tome ga prate i strani partneri. Ali nakon uvođenja sankcija, mentalitet Iranaca se promijenio.

'Naravno, tijekom sankcija, autoindustrija nije sjedila prekriženih ruku. Obratili su se drugim izvorima i drugim partnerima. Sklopljeni su novi ugovori, koji ipak nisu bili povoljni kao oni prijašnji', kaže Mohammed Reza Najafi, član Upravnog odbora kompanije Manesh.

Prošle godine Iran je izvezao više od 1,8 milijuna rezervnih dijelova, što je za 95 posto manje u odnosu na prije dvije godine.

Također, tijekom sankcija, automobilska industrija morala je otpustiti više od 100.000 radnika. Ponovnim pokretanjem proizvodnje, većina njih se nada da će uspjeti vratiti izgubljena radna mjesta.

Više pogledajte u videoprilogu Al Jazeere.