POTPREDSJEDNIK VLADE

Grčić: Ugrožena je financijska stabilnost Hrvatske!

28.04.2014 u 15:53

Bionic
Reading

'Krediti Hrvatskih autocesta za sada se reprogramiraju', kaže potpresjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić i dodaje kako se ne vraća i ne otplaćuje glavnica, a to je upravo razlog pokretanja projekta monetizacije

'Kako bismo mogli, rekao bih, odjednom, otplatiti najveći dio tih kredita i smanjiti ukupno opterećenje na državne i javne financije'.

Ipak, mediji pišu kako sljedećih mjesec dana Hrvatske autoceste, ali i Autocesta Rijeka - Zagreb moraju dobiti odobrenje Europske komisije za zaduženje u iznosu od 860 milijuna eura. Ako Bruxelles to ne odobri, najvjerojatnije će uskočiti država i dodatno se zadužiti za taj iznos kako bi te dvije tvrtke ove godine vratile dospjele rate kredita. Hoće li to ugroziti financijsku stabilnost države, upitali su Grčića novinari.


'Sa veličinom ukupnog javnog duga je ugrožena financijska stabilnost Hrvatske i sve što ova Vlada, pa i ove restriktivne mjere o kojima se ovih dana priča, usmjerene su na poboljšanje stanja u tom smislu', kaže Grčić i dodaje: 'Ovo je odgovorna Vlada'.

'Svi oni naši kritičari koji kažu: nemojte uvesti neki porez, zapravo ne govore što je alternativa. Pozivam ih da hrvatskoj javnosti ponude odgovor na pitanje, a što bi oni to radili u obrnutom slučaju'.

Grčić ujedno dodaje kako se uskoro sastaje i povjerenstvo za strateške projekte koje je do sada odabralo tek četiri investicijska projekta, od kojih su dva morala odbiti zbog loše pripremljenosti. Još ih je desetak u opciji, a najveći problem je ističe Grčić, neozbiljnost privatnih investitora

'Ne reagiraju svaki put na pozive iz Ministarstva gospodarstva da dostave određenu dokumentaciju i da nas uvjere da zaista imaju onu razinu problema koju bi država trebala preuzeti na sebe i pomoći u rješavanju', rekao je Grčić.

Potpredsjednik Vlade je danas u Divuljama pustio u rad kanalizacijski sustav Kaštela-Trogir, dio je integralnog projekta zaštite Kaštelanskog zaljeva.

'Bez pretjerivanja, radi se o povijesnom projektu. Ovo je sigurno najveći projekt u Hrvatskoj ikad u području odvodnje s enornim učincima na kvalitetu života u Kaštelanskom zaljevu i naravno, šire', poručio je Grčić.

Kada se predviđenih 160.000 stanovnika priključi na ovaj sustav onda ćemo stvarno moći govoriti o izuzetno čistijem području, a za to je potrebno još 150 milijuna kuna. Za to će novca uvijek biti, rekao je Grčić.

'Ne samo za Kaštelanski zaljev i ove naše jedinice lokalne samouprave, nego za cijelu Hrvatsku. To je apsolutni prioritet Hrvatske vlade i naravno, obveza preuzeta u pregovorima s Europskom unijom', naglasio je Grčić.

Ovaj veliki projekt ukupno je vrijedan 2,5 milijarde kuna, a samo ova faza između Kaštela i Trogira koštala je 750 milijuna kuna.