Počelo je postavljanje novog sustava naplate cestarine koji bi trebao ukloniti ljetne zastoje i dugotrajna čekanja na naplatnim postajama. Prvi radovi odvijaju se na dionici A3 između Popovače i Kutine, a projekt vodi Hrvoje Dorčić. Kako kaže, cilj je zamijeniti dosadašnji sustav bržim i jednostavnijim rješenjem bez zaustavljanja
Prema planu, sav građevinski dio - portali iznad autoceste, oprema te priključenje na energetske i komunikacijske mreže HAC-a - trebao bi biti dovršen do kraja rujna iduće godine. No, to nije trenutak kada će vozači odmah početi koristiti novi način naplate. „Glavni dio je središnji sustav koji se već naveliko razvija“, naglašava Dorčić za Danas.hr. Tek nakon dovršetka infrastrukture, kreće faza provjera i testiranja.
Prva interna testiranja planirana su već u prosincu, kada bude postavljena početna oprema. Zatim slijede dodatna tvornička ispitivanja i provjere na lokacijama.
Kad će novi sustav naplate cestarine biti spreman?
„Tri je mjeseca predviđeno za paralelan rad oba sustava“, objašnjava Dorčić, što znači da će se stari i novi model nakratko koristiti istodobno. Ako sve prođe kako treba, sustav bi mogao biti spreman za tehničko puštanje u opticaj u zadnjem tromjesečju sljedeće godine.
Korisnicima će prilagodba biti jednostavna. Oni koji već imaju ENC samo će ga povezati s registracijskom oznakom vozila. Za one koji izaberu novi način plaćanja dovoljno će biti registrirati tablice i povezati ih s odabranim načinom plaćanja. Kod teretnih vozila ENC će ostati obavezan.
Što će biti s naplatnim kućicama?
Rušenje naplatnih kućica neće se dogoditi u jednom potezu. Čim sustav zaživi u praksi, objekti će se uklanjati postupno, s naglaskom na glavne ulazne postaje gdje se stvaraju najveće gužve. Upravo bi to trebalo donijeti ono što vozači najviše očekuju, a to je protočan promet bez kolonâ tijekom ljetnih mjeseci.
„Nakon što sustav operativno pustimo u funkciju, ne očekujemo više gužve na naplatnim postajama“, poručuje Dorčić.