ZVJEZDANA TVAR

Film našeg autora hvale svjetski umovi

28.08.2015 u 15:54

Hrvatski redatelj i scenarist Ratimir Rakuljić nedavno je objavio kratki film 'Zvjezdana tvar', nadahnut životom i djelom astronoma Carla Sagana, koji je bio jedan od najpoznatijih popularizatora znanosti i kritičkog mišljenja u 20. stoljeću i autor slavnog serijala Kozmos

Krasan sedmominutni video o ranim danima, razmišljanjima i stremljenjima genijalnog Sagana, lijepe poruke i odličnu izvedbu pohvalili su brojni poznati znanstvenici i popularizatori znanosti iz Hrvatske i iz cijelog svijeta.

Slavni britanski evolucijski biolog Richard Dawkins, autor brojnih knjiga i sudionik mnogih dokumentaraca, na Twitteru je objavio link videa i napisao: 'Star Stuff. Šarmantan i inspirativan kratki film koji odgovara na pitanje mladog Carla: što su zvijezde.'

Facebook-stranica The Skeptics' Guide to the Universe ponudila je link, uz komentar kako je riječ o krasnoj posveti Carlu Saganu.

Grčki redatelj Aristoteles Daskalakis na Vimeu je napisao: 'Odličan film!'.

Naš astronom, osnivač zagrebačkog astronomskog društva Beskraj, Boris Štromar očaran je filmom: 'Ovo je divno... Tako lijepo! Bio bih oduševljen kada biste mogli ove godine doći na Star Parti na Petrovoj Gori i prikazati ovaj film... I da uživate u zvjezdanom nebu uz pomoć naših teleskopa.'

Rakuljić je odgovorio kako jedva čeka da dođe.

Dirnuti filmom, neki su već ponudili da ga prevedu na druge jezike.

Ratimir Rakuljić, rođen 1984. godine u Zagrebu, odmalena je zaljubljenik u film. Iako je završio studij za inženjera medicinske radiologije, karijeru gradi u filmskim vodama. Bavi se režijom i vizualnim efektima, a 2013. godine javnosti je predstavio sezonu prve hrvatske SF web-serije 'Jugoistočno od razuma'.

Sudjelovao je na stvaranju vizualnih efekata i animacija za TV-serije ('Crno-bijeli svijet', 'Kauč-surferica'), cjelovečernje igrane filmove ('S druge strane', 'Sve najbolje') te u stranim projektima ('Lilyhammer', 'Trio: Odin's Gold'), kao i u brojnim domaćim kratkometražnim filmovima i reklamama.

Osim što se bavi filmom, od osnovnoškolskih dana amaterski se bavi astronomijom. Znanost mu zaokuplja maštu, pa pronalazi načine da poveže svoju ljubav prema filmu s onom prema znanosti. Tako je nastao i njegov najnoviji film 'Zvjezdana tvar' (Star Stuff).

Kao član udruge Centar za građansku hrabrost koja promiče kritičko mišljenje, sekularizam, ljudska prava i humanistički svjetonazor, izrađuje vizuale, videa i ostale materijale za tzv. humanističke radionice. Film Star Stuff premijerno će biti prikazan na novoj radionici u rujnu.

Film ima hrvatski prijevod koji na Vimeu možete sami pokrenuti preko CC-a (choose captions) u desnom donjem uglu zapisa. Dio atmosfere iza kamere može se vidjeti na ovoj poveznici