STROJOVOĐE O PROMETNOM KOLAPSU

'Elementarna nepogoda nije snijeg, nego Uprava HŽ Infrastrukture'

24.02.2013 u 12:35

Bionic
Reading

Nakon prometnog kolapsa u željezničkom prometu u noći sa subote na nedjelju, koji se nastavio jutrošnjim iskakanjem lokomotive na dionici Rijeka - Ogulin, o svemu se oglasio Sindikat strojovođa Hrvatske

'U trenucima dok pada snijeg nitko od nadležnih u HŽ Infrastrukturi nije, po treći put ove zime, pokrenuo nikakvo čišćenje pruge, zbog čega je došlo do iskakanja jedne lokomotive iz tračnica, lomova plugova na dva motorna vlaka, stajanja putničkog vlaka na pruzi u trajanju od 15 sati sa živim ljudima u vlaku, povratka brzog vlaka u Rijeku zbog neočišćene pruge itd. Tragično je da je prvi vlak s putnicima zapeo u snijegu iza ponoći ispred kolodvora Moravice, a da do jutra nitko u sustavu od preko 6.500 radnika nije pokrenuo adekvatno čišćenje pruge', stoji u priopćenju Sindikata strojovođa Hrvatske, koji kažu da 'gotovo elementarna nepogoda' ne može biti isprika jer su putnici nakon iskakanja vlaka prebacivani u autobuse koji su normalno prometovali.

'Odgovornost za ovaj kolaps snosi čak peteročlana Uprava HŽ Infrastrukture. Oni imaju daleko prečeg posla od osiguranja prohodnosti pruga. Jedan član Uprave (Ivan Vuković) vodi predizborne aktivnosti u Ogulinu kako bi postao gradonačelnik, dva člana (Marko Car i Nikola Ljuban) konstantno pričaju kako će ove godine pokrenuti bar sto projekata, jednako kao i prošle godine (a zemlja još nije vidjela nijedne lopate), dok Renea Valčića daleko više zaokuplja položaj njegove nećakinje u jednom drugom društvu HŽ-a nego prohodnost pruga. Elementarna nepogoda nije snijeg koji svake zime pada u Gorskom kotaru, ali nijednom nije bio ovakav kaos kao ove godine, nego oni u HŽ Infrastrukturi koji ne znaju elementarne stvari, koji su svojim radom doveli do toga da je hrvatski željeznički sustav u samo godinu dana postao najskupljom ljetnom željeznicom na svijetu, i kojima su njihove nećakinje i položaji u političkoj hijerarhiji značajniji negoli smrznuti, gladni i žedni putnici u vlakovima', kažu strojovođe.

Zbog kolapsa sustava ispričali su se putnicima, dodavši da, ako se nešto radikalno ne promijeni, ni njihovi napori neće moći garantirati sigurnost putnika.