ROBA S GREŠKOM

Dubrovački Libertas kazneno prijavio poljskog isporučitelja autobusa

  • Autor: Z. K./Hina
  • Zadnja izmjena 19.06.2020 16:55
  • Objavljeno 19.06.2020 u 16:55
Mato Franković i Ante Vojvodić

Mato Franković i Ante Vojvodić

Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL

Javni gradski prijevoznik Libertas Dubrovnik kazneno će za pokušaj prijevare prijaviti odgovorne osobe poljske tvrtke Solaris Bus & Coach jer su, tvrde, u dva slučaja namjeravali isporučiti 11 naručenih autobusa, ali s pogrešnim tehničkim uvjetima

Najavio je to u petak dubrovački gradonačelnik Mato Franković na konferenciji za novinare, navodeći da je 28. svibnja, prilikom preuzimanja autobusa financiranih sredstvima iz EU fondova, Libertas utvrdio da Solaris nije ugradio sekundarne retardere, kako se tražilo u dokumentaciji.

"Time su prekršeni uvjeti javne nabave. Solaris je imao 21 dan da to ispravi, ali nije. Danas su se vratili s autobusima, ali je utvrđeno da propust nije ispravljen", poručio je Franković.

Dodao je kako su u Libertasu utvrdili da se zaustavljaju svi postupci.

Da je Libertas prihvatio ovakve autobuse bio bi penaliziran s 4,5 milijuna kuna

"Time se raskida ugovor za isporuku, a Libertas će podnijeti i zahtjev Središnjoj agenciji za ugovaranje i financiranje EU fondova za pokretanje postupka nove javne nabave autobusa. Da je Libertas prihvatio autobuse u trenutnom stanju, bio bi penaliziran s čak 4,5 milijuna kuna", ustvrdio je Franković.

Napomenuo je da su predstavnici poljske tvrtke Solaris na službenom sastanku uputili direktne prijetnje medijskim pritiskom Libertasu i Gradu Dubrovniku.

"Jasno im poručujem da su nam i drugi tako prijetili, pa im nismo bili podložni. Neka oni rade svoj posao, a mi svoj. Nejasno nam je kako se renomirana tvrtka odlučila na jeftin pokušaj manipulacije. Potpuno nepotreban", rekao je Franković.

Još u siječnju sam znao da Solaris ugrađuje primarne, a ne sekundarne retardere

Otkrio je kako je već u siječnju, dok još autobusi nisu bili ni u proizvodnji, imao informaciju da Solaris u autobuse ugrađuje primarne, a ne sekundarne retardere.

"Tada sam ih zamolio da o tome vode računa jer ćemo u suprotnom biti prisiljeni ne prihvatiti autobuse, jer ne želimo penalizaciju. Odgovorili su da se ne brinemo jer im je Dubrovnik iznimno važan te da će ispuniti sve na što su se obvezali. Ipak, to nisu napravili", izjavio je Franković.

Dodao je kako je primio i diplomatsku notu poljskog veleposlanika, kojeg je zanimao slučaj. "Izvijestio sam ga s jasnom kronologijom i dokumentacijom. Činjenica je da se pokušalo prevariti Dubrovnik, a moramo štititi interese grada", naglasio je.

Po Frankoviću, ovi autobusi nisu prijeko potrebni za redovito održavanje linija. "Sredstva su već alocirana i nema bojazni gubitka. Imamo vremena za iskoristiti, ali nismo htjeli ugroziti poslovanje Libertasa. Ne bojimo se najavljenih tužbi ni sporova, niti štete po Grad Dubrovnik ili Libertas. Ugovor je vrlo jasan, a nije ispoštovan. Nakon ovoga Solaris će se teško ubuduće natjecati na europskim projektima", zaključio je.

Direktor Libertasa Dubrovnik Ante Vojvodić naveo je kako su predstavnici tvrtke Solaris na sastanku potvrdili da su autobusi, koje su namjeravali isporučiti u petak, identični onima s prve isporuke 28. svibnja.

"To znači da ni nakon 21 dan nisu zamijenili primarne retardere sekundarnima. Zvali smo ih na tehnički pregled, angažirali i sudskog vještaka, ali nisu se pojavili", izjavio je Vojvodić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!