DRUŠTVENE MREŽE

Sve vaše reakcije pripadaju njima: Facebook kupio Giphy za 400 milijuna dolara

18.05.2020 u 10:34

Bionic
Reading

Zuckerbergov Facebook je krajem prošlog tjedna službeno potvrdio akviziciju još jedne kompanije. Najveća baza animiranih reakcija na svijetu sada je u rukama najveće društvene mreže na svijetu

Facebook je prije sedam godina odlučno rekao da društvena mreža nikad neće podržavati animirani GIF. Sedam godina kasnije ta ista kompanija kupila je jednu od najpopularnijih stranica s gif-ovima na svijetu. Giphy će, prema Facebooku, postati dijelom Instagrama. Prema izvješću Axiosa, Giphy je prodan za 400 milijuna dolara.

Prema riječima Facebooka, već pola prometa Giphyja pripada Facebookovim proizvodima, poglavito Instagramu što je vjerojatno i istina s obzirom da WhatsApp, Instagram i Facebook svakog dana posjećuju milijarde korisnika diljem svijeta.

Giphy je također bila prva kompanija koja je uvela GIF na Facebook. Osnovana je 2013. kada je Facebook žustro rekao da 'platforma ne podržava animirani GIF'. Premda animirani Shrek u svakom razgovoru možda ne predstavlja veliku promjenu u topografiji modernih društvenih medija, postoji nekoliko razloga zbog kojih on privlači pažnju velikog broja federalnih zakonodavaca.

Facebook pod istragom

Na ovoj transakciji već rade Ministarstvo pravosuđa, Kongres i FTC, s obzirom da je riječ o još jednoj u nizu jeftinih kupnji koje velike kompanije poput Facebooka prakticiraju zadnjih par desetljeća. Zakonodavci u transakcijama, naime, pokušavaju pronaći tragove nekonkurentnog ponašanja.

Giphy, tim rečeno, možda nije jedina stranica koja nudi animirane GIF-ove, ali je jedna od najvećih - nekoliko drugih platformi uključujući i Twitter koriste Giphyjev API za GIF-ove.

Facebook i Gihpy obećavaju da će se podrška za sve vanjske korisnike nastaviti, no ono o čemu nitko ne priča je apsolutno masivna baza podataka vezanih uz svaki zahtjev poslan s konkurentskih platformi poput Twittera, Googlea ili Appleovog iOS-a. Kupovanje kompanija kako bi se kroz njihove baza podataka špijunirala konkurencija samo je jedan od razloga zašto je Facebook pod istragom.