DOBILI SMO POBJEDNIKA

Studentska IoT aplikacija putuje na Imagine Cup

06.04.2016 u 15:41

Bionic
Reading

Na domaćem finalu studentskog natjecanja Microsoft Imagine Cup za pobjednika je odabran Juwo - Home Friend, aplikacija studenta pete godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva Matije Srbića

Proizvod koji će predstavljati Hrvatsku tijekom Imagine Cupa je iz područja interneta stvari i razvijen je pomoću uređaja Raspberry Pi koji komunicira s Microsoftovim softverom za računalni oblak Azure, a osnovna zadaća mu je briga za sigurnost djece unutar kućanstva kako se ne bi ozlijedili.

Više od 80 učenika srednjih škola iz Zagreba, Krapine i Zaboka sudjelovalo je u cjelodnevnim predavanjima i radionicama o ICT-u u okviru programa YouthSpark Live kojeg provodi Microsoft Hrvatska u suradnji s Udrugom Fondacija Mozaik, službenim predstavnikom globalne Udruge Tech Soup Balkans te Visokim učilištem Algebra.

YouthSpark Live je program namijenjen edukaciji učenika završnih razreda srednjih škola o važnosti korištenja ICT tehnologija u svakodnevnom životu.


Ivan Vidaković, direktor Microsofta Hrvatska, istaknuo je važnost tehnologije danas i njen utjecaj na sve sfere našeg života te velike prilike koje se nude za izgradnju karijere u tom području, a pogotovo IT-u.

'Digitalizacija utječe i na pojedince i na kompanije i na javni sektor. Danas već trećina zaposlenih ima po tri mobilna uređaja, a do 2020. neke procjene kažu da će prosjek biti šest. Sveopća digitalizacija ima za posljedicu i sveopću transformaciju, od načina na koji komuniciramo, zabavljamo se, radimo, liječimo se...

U tehnološki povezanom svijetu tzv. STEM zanimanja dobivaju posebnu ulogu i mjesto. Zato je nužno da mlade u Hrvatskoj usmjeravamo ka tehničkim zanimanjima te im pružimo platformu za razvijanje inovativnosti i kreativnosti kao osnovnih čimbenika uspjeha kako bi bili ne samo aktivni sudionici već i kreatori ubrzanog tehnološkog razvoja', rekao je Vidaković.

Na radionici Digitalna strategijaVelimira Žagara iz agencije za društvene medije ENTG mladi su sami kreirali digitalnu kampanju te se upoznali s važnošću pozicije kreativnog tehnološkog direktora koji integrira marketing i IT kako bi se maksimirali efekti kampanja.

Tomislav Tipurić, tehnološki strateg za partnere u Microsoftu, predstavio je na predavanju Budućnost u ICT-u najveće tehnološke inovacije u posljednjih 30-ak godina te objasnio procese njihova nastanka i neraskidivu poveznicu stvaratelja tehnologije i njihovih korisnika.

Tijekom radionice Uvod u poduzetništvo direktor softverske tvrtke Infinum Tomislav Car objasnio je što čini poduzetnika te koja je razlika između lidera i menadžera. Učenicima je objasnio važnost ljudi, proizvoda i profita u okviru poslovanja te je ponudio niz praktičnih savjeta odgovarajući na brojna pitanja zainteresiranog auditorija.

'Kako se svijet razvija, postoji sve više hardvera i softvera te raste potreba za kadrom koji stvara i upravlja tim tehnologijama. Zato smatramo da je od iznimne važnosti pristupiti osnovnoškolskim i srednjoškolskim uzrastima i približiti im svijet IT-a', istaknuo je Car.

Naglasio je kako za uspjeh nije dovoljno imati samo ideju, već i uspješnu implementaciju te infuziju kojom ćemo osigurati prihvaćenost na tržištu od strane velikog broja kupaca.

Govoreći o karijeri u ICT-u, rekao je kako su poslovi 21. stoljeća razvojni inženjer aplikacija te data scientist. Također je poručio srednjoškolcima da onaj posao kojeg žele raditi u budućnosti trebaju početi raditi već danas.