Nintendo se uzda u novu generaciju svoje super popularne konzole, uz ambiciozne brojke vezane uz prodaju do kraja fiskalne godine. Problem je što, među ostalim, novi Nitendo Switch nema puno jakih igara na startu
Nova generacija Nintendove popularne konzole, Switch 2, službeno je lansirana danas, 5. lipnja, izazvavši golemu navalu među gejming fanovima, posebno u Japanu, gdje su se ispred trgovina stvorili redovi već u ranim jutarnjim satima.
Velika potražnja i suze radosnice
U tokijskoj četvrti Ikebukuro kupci koji su dobili priliku kupiti uređaj putem lutrije prodajnog lanca Bic Camera okupili su se ispred trgovine još prije otvaranja. Među njima je bila i Yumi Ohi, 30-godišnja dostavljačica iz prefekture Saitama, koja nije skrivala emocije:
'Osjećam kao da ću zaplakati', izjavila je za Reuters, dodajući da je više puta bezuspješno sudjelovala u ranijim lutrijama.
Switch 2 - snažniji, veći...skuplji
Switch 2 zadržava ključne značajke originalnog modela, prenosivost i mogućnost igranja na TV-u, ali dolazi s većim zaslonom, boljom grafikom i novim naslovima među kojima se ističe dugo očekivani nastavak Mario Karta pod imenom Mario Kart World.
Cijena uređaja u Hrvatskoj iznosi oko 530 eura za konzolu ili 570 za konzolu s Mario Kart Wordlom. Igre, s druge strane, znaju koštati preko 80 eura, što je 'probilo plafon' za igre prve strane te, mnogi analitičari tvrde, Microsoftu, Sonyju i ostalima dalo opravdanje da počnu dizati cijene svojih igara.
'Igre su bile skupe još od vremena Super Nintendo Entertainment Systema, pa je to donekle prihvatljivo,' rekao je Akitomo Takahashi, prodavač u četrdesetima, koji jedva čeka isprobati Elden Ring na novoj konzoli.
Velika očekivanja i logistički izazovi
Nintendo očekuje prodaju 15 milijuna primjeraka Switcha 2 do kraja financijske godine. Samo u Japanu, više od 2,2 milijuna ljudi prijavilo se za lutriju na My Nintendo Storeu, a prednarudžbe u SAD-u (npr. Target) nestale su za manje od dva sata.
Analitičar Serkan Toto iz Kantan Gamesa izjavio je: 'Potražnja je nevjerojatno visoka. Proći će tjedni ili mjeseci prije nego što će biti moguće jednostavno ušetati u trgovinu i kupiti Switch 2.' Pitanje je, doduše, hoće li popularnost potrajati?
Analitičari ističu da bi nedostatak većeg broja igara prilikom lansiranja mogao odgoditi kupnju kod šire publike. Međutim, očekuje se da će baza korisnika originalnog Switcha pomoći u brzom usvajanju nove konzole.
Prema prognozama Ampere Analysis, Switch 2 mogao bi do 2030. godine premašiti 100 milijuna prodanih jedinica. Predsjednik Nintenda, Shuntaro Furukawa, izjavio je kako će tvrtka 'pojačati proizvodne kapacitete i uložiti u snažnu promociju kako bi nadmašila prognoze.'
Sve u svemu, čini se da Nintendo ponovno ima hit u rukama, ali pred njime su također i izazovi od opskrbnih lanaca do zadržavanja interesa šire publike. Ipak, s obzirom na ogroman entuzijazam već prvog dana, Switch 2 izgleda kao dostojan nasljednik jedne od najprodavanijih konzola svih vremena.