TRENDOVI JASNI

Ovo su poučci iz Ženeve za autoindustriju ove godine

10.03.2016 u 15:37

Bionic
Reading

Ženevski sajam automobila svoja vrata zatvara tek za koji dan, 13. ožujka, no već su u prvim danima trendovi autoindustrije postali jasni. U moru noviteta, što proizvodnih - što konceptnih, tako se nazire i jasna slika automobila koji će krasiti ne samo ovu godinu, već i one nadolazeće

Crossoveri, crossoveri posvuda

Inače konzervativni brendovi poput Audija i VW-a odlučili su pružiti pipke i po brzorastućem segmentu atraktivnih (i cjenovno prihvatljivih) mini-SUV/crossover vozila. Dok je VW zasad službeno otkrio tek razigrani koncept T-Cross Breeze, jasno je da će svakog trenutka stići nešto namijenjeno serijskoj proizvodnji. Audi je svojim modelom Q2 na prvi pogled nastavio tipično tradicionalnu filozofiju dizajna poznatu iz ranijih modela, no drugi pogled otkriva brojne detalje. Tu je, primjerice, C-stup izveden u drugoj boji čime krov izgleda kao da pluta na vozilu. Unutrašnjost vozila prepuna je dodataka u atraktivnim bojama koje se prenose s karoserije (jarke varijante žute, narančaste i crvene) te će ovaj Audi model posve sigurno biti poznatiji po njima negoli uobičajenoj crnoj, plavoj ili sivoj.


Ova kategorija vozila, po svoj prilici, transformirat će i uobičajene obiteljske monovolumene. Prvi takav jasniji iskorak napravili su svojevrsni pioniri kategorije iz Francuske - Renault, prikazivanjem nove generacije modela Scenic. Riječima njihova glavnog dizajnera, poželjeli su napraviti obiteljsko vozilo koje je seksi i koje neće ugrožavati praktičnost atraktivnim oblikom. Očekuje se kako će sličan potez napraviti i ostatak društva koje u ponudi ima obiteljske monovolumene, a osobito Opel novim modelima Merive i Zafire. Nikako ne treba zaboraviti i na Toyotin novitet CH-R, vrlo vjerno pretočen iz koncepta u oblik namijenjen potrošačima.

Bilo da je riječ o luksuznim modelima, poput Maseratijevog Levantea ili ranije spomenutim modelima namijenjenima običnim smrtnicima, crossover kategorija je u 2016. svakako dio mainstreama - a velika je vjerojatnost kako će se trend nastaviti i u godinama koje slijede.

Premium za svakoga

Jedna od stvari koja je postala vidljiva i prije ovogodišnjeg sajma u Ženevi jest potreba brojnih automobilskih brendova da se vinu i u luksuznije vode. Sajam je sada to samo potvrdio. Dok BMW, Audi i Mercedes vode politiku smanjenja cijena novim modelima prihvatljivima još široj publici, drugi poput Forda, Citroenovog luksuznog brenda DS, Hyundaijevog luksuznog brenda Genesis ili Nissanovih Premium izvedbi modela X-Trail i Qashqai pokazali su zube u drugom pravcu. Čak su i u Renaultu za svoj novi Scenic rekli da žele konkurirati poznatim premium igračima iz Njemačke pa je za očekivati i nešto više početne cijene noviteta koji tek trebaju stići na tržišta.

Što je točno premium danas je teško definirati, no u eri kad su vozila sve sigurnija, kvalitetnija i opremljenija, jasno je da se godinama uspavano tržište budi u svakom smislu. Ostaje tek pitanje koliko će nafta diktirati prodaju...


Potpuno električna vozila još čekaju krila

U Ženevi je prikazano mnogo noviteta koji su na ovaj ili onaj način pripadali zelenim vozilima. Da se ovo alternativno tržište još uvijek traži posvjedočio je i Hyundai modelom Ioniq, predstavivši ga u tri pogonske izvedbe - hibridnoj, plug-in hibridnoj te potpuno električnoj. Luksuzna supersportska električna vozila kao da još uvijek traže svoj smisao u prestižu kojim zasad još kraljuje svijet oktana, a dok velik dio običnih proizvođača vozila ima svoje hibridne ili električne izvedbe... Do nečega opipljivijeg i pristupačnijeg vjerojatno će trebati čekati barem do 2020. godine.

Vozila danas očekuju tek nježan dodir

Dugo je trebalo čekati da automobile preplavi moderna tehnologija i mogućnost upravljanja glasom i zaslonima osjetljivima na dodir, no to je danas stvarnost - ne samo u nečemu poput BMW-ove serije 7, već i u najpristupačnijim vozilima. Postojeći modeli vozila utabali su put novitetima koji su buknuli, a u generacijama vozila koje slijede valja očekivati tek više intuitivnosti i podrške za prilagodbu infotainment sustava.

Zapravo, stvar je danas već toliko daleko da su uobičajene instrument-ploče sada u brojnim modelima pravi digitalni zasloni visoke razlučivosti koji se dizajnom, oblikom i funkcijama prilagođavaju načinu vožnje, stvarajući u svakom trenutku ugodnu atmosferu u vozilu, kako za vozača - tako i za putnike. Naravno, takvo što utječe i na sigurnost u prometu.

Nešto više poučaka s ovogodišnjeg sajma u Ženevi moguće je pročitati na stranicama AutoExpressa