LAKŠE DO POSLA

Ovo je savršen životopis po receptu iz Googlea

02.11.2017 u 11:14

Bionic
Reading

Bivši šef ljudskih resursa Googlea Laszlo Bock otkrio je bitan detalj koji uvijek oduševi poslodavca, a često ga zanemarujemo. Pogledajte kako po njemu izgleda idealan životopis

Dobiti posao u Googleu nije lako. Ista priča je kod brojnih drugih. Čak i nakon što ste provjerili da u životopisu nemate pravopisnih grešaka, naglasili ste svoje vještine i povijest zaposlenja, a dalje niste dobili niti jedan odgovor? Velike su šanse da vaša dostignuća ne dolaze do izražaja zato jer nemate konkretnu mjeru za vaš dosadašnji posao.

Tako barem na Linkedinu piše Laszlo Bock, bivši potpredsjednik ljudskih resursa u Googleu.

'Možda vam se čini da je 'mjerenje' vašeg rada teško, no uvijek postoji ono nešto što će vas istaknuti iznad gomile'. Brock je razvio jednostavnu formulu pomoću koje se bilo koje radno iskustvo može prenijeti u životopis, pretvorivši popis odgovornosti u jasni prikaz vaših dostignuća  i vještina: postignuto (X) mjereno pomoću (Y) i provedeno radeći (Z). 'Počnite s glagolom, svoje dostignuće prikažite brojem, predstavite nešto za usporedbu i opišite što ste radili da biste postigli taj cilj' objašnjava Bock. 

Primjer?

Evo kako izgleda izvorni opis radnog mjesta: 'Analizirao financijske performanse kompanija i izrađivao prijedloge investicija'. Evo kako bi to napisao Bock: 'Poboljšao portfolio za 12 posto (1.2 milijuna dolara) tijekom godinu dana rafiniranjem cijena kapitalnih kalkulacija za tržišta s oskudnim informacijama te ponovnom procijenom portfelja temeljenoj na rezultatima'. Druga opcija iznosi konkretne brojke, objašnjava koliko je važno tih 12 posto, prikazuje detalje o tome na koji je način kandidat sve postigao te u konačnici osnažnjuje vjerodostojnost životopisa.

Ključ uspjeha

Načelno pravilo za opis posla je čim više konkretnih detalja, tim bolje. Ovo jasno daje do znanja da vaše vještine nisu samo slova na papiru. 'Čak i ako vaša dostignuća vama nisu pretjerano impresivna, poslodavci će obožavati konkretnu statistiku' kaže Brock. 'Kontaktirao 85 klijenata u jednom radnom danu sa stopostotnom preciznošću' zvuči super, čak i ako se radi o ljudima koje ste zvali za dostavu namirnica iz supermarketa'.