PREMA IDC-U

Ovo je godina u kojoj je zabilježen stalni pad prodaje iPada

28.11.2014 u 06:54

Bionic
Reading

Prognoze koje je analitička kuća IDC objavila u prvom dijelu godine pokazale su se točnima. Tržište tableta je daleko od 'propalog', no rast je sve samo ne upečatljiv. Nakon što je niz godina ovaj tržišni segment rastao (52,5 posto u 2013. godini), ove godine postotak se zaustavio na 7,2 posto. Srž svega čini puna godina pada isporučenih iPad tableta

Tržište je po svoj prilici zasićeno do dovoljne mjere, a vlasnici starijih modela tablet računala jednostavno ne vide (ili nemaju) razloga prijeći na najsvježija izdanja. 'iPad i općeniti pad tržišta tableta nisu iznenađenje, jer su se proizvodni ciklusi produžili, čime su postali sličniji PC-ima nego li pametnim telefonima', navodi IDC. Upravo zato je ova analitička kuća ne tako davno izjavila i da je smrt PC-a jednostavno proglašena prerano.

Među onima koji su napravili grešku u procjeni je bio i Gartner, u kojem su smatrali da će tržište tableta 'doslovno pregaziti' računala. Korak do toga se praktički i ostvario, no i Gartner je nedavno promijenio priču - ovaj put su žrtva tablet računala.


Potrošači, ali i analitičari su konačno uvidjeli da su tableti i pametni telefoni jednostavno neusporedivi, a pojava mobitela sve većih dijagonala je u mnogočemu imala utjecaja na ove rezultate. Ulogu su igrali i Windows 2u1 hibridi, a Windows uređaji su ostvarili rast isporuka od 67 posto dok je Android platforma narasla za 16 posto na godišnjoj razini. IDC sada projicira kako će do 2018. godine Android tableti i dalje držati preko 60 posto tržišta tableta i hibrida. Nauštrb iOS i Android platformi za koji postotak će ipak narasti Windows uređaji (11,4 posto).

U ovoj analitičkoj kući smatraju kako tek treba vidjeti kako će tržište reagirati u sljedećih šest mjeseci, posebno u smislu cijene uređaja te daljeg kombiniranja mogućnosti pametnih telefona i tableta.

Više podataka je moguće vidjeti u tablici te stranicama IDC-a: