rast od 205 posto

Najviše isporučenih uređaja: Honor je u prvom tromjesečju 2022. zauzeo prvo mjesto u Kini, evo tko slijedi

10.05.2022 u 10:50

Bionic
Reading

Honor je prvi put dosegao vrh isporučivši 15 milijuna jedinica s ogromnim rastom od čak 205 posto

Tržište pametnih telefona u Kini u prvom tromjesečju 2022. nastavilo je s lošim rezultatima u usporedbi s globalnim tržištem, pri čemu su isporuke pale 18 posto na godišnjoj razini, a 13 posto uzastopno na 75,6 milijuna jedinica. Iako je to nagli pad, predstavlja korekciju tržišta tipičnih sezonskih trendova nakon nenormalnog prvog tromjesečja 2021.

Honor je prvi put dosegao vrh, isporučivši 15 milijuna jedinica s ogromnim rastom od 205 posto. OPPO (uključujući OnePlus) ostao je na drugom mjestu s 13,9 milijuna isporučenih primjeraka. Apple je ostao među prva tri nakon snažnog Q4 prošle godine. Vivo i Xiaomi završili su prvih pet, isporučivši 12,2 milijuna odnosno 10,6 milijuna jedinica.

'Korekcija tržišta nije iznenađenje nakon slabog Q4 prošle godine', kaže analitičarka Canalysa Amber Liu. 'Obično dolazi do uzastopnog pada potražnje i proizvodnje u prvom tromjesečju, iako kinesko tržište pametnih telefona bilježi slabe rezultate gotovo tri godine. Konkurencija među prvih pet dobavljača bila je iznimno neizvjesna jer je Huawei nestajao u posljednjim tromjesečjima. Dok je većina vodećih dobavljača ublažila nova lansiranja u prvom tromjesečju, Honor je sekvencijalno porastao za 6posto. Njegova nova serija 60 i X30 pridonijela je njegovim solidnim performansama jer je nastavila rasti u offline kanalima', stoji u analizi.

'Izbijanje varijante Omicron COVID-19 i stroge blokade u većim gradovima od veljače bacile su sjenu na potrošačko tržište koje se tek treba oporaviti od prošlogodišnje slabosti. Kao odgovor na iznenadna zatvaranja maloprodaje i kašnjenja u logistici, dobavljači moraju usvojiti oprezniji pristup raspodjeli dionica, što će neizbježno utjecati na prodaju u kratkom roku', rekao je analitičar Canalysa Toby Zhu.

'Sve veće makroekonomske neizvjesnosti pogođene domaćom i inozemnom potražnjom dodatno će naštetiti tržištu rada i povjerenju potrošača, posebno utječući na segment jeftinih uređaja. Domaći igrači nemaju drugog izbora nego nastaviti povećavati svoja ulaganja na tržištu srednje do najviše klase ove godine kako bi se zaštitili od rizika usporavanja prodaje uređaja na masovnom tržištu.'

'Dobavljači bi trebali biti oprezni u smanjenju svojih resursa i ulaganja na kineskim tržištima zbog poslovnih neizvjesnosti i tekućih poremećaja', dodao je Zhu. 'Savršeno je vrijeme da dobavljači prebace fokus na poboljšanje privlačnosti proizvoda, programe razvoja kanala i lojalnost kupaca dok pritisci na opskrbu popuštaju.

U međuvremenu, uspješnost dobavljača na kineskom tržištu ključna je za održavanje povjerenja u lanac opskrbe i, što je još važnije, raspodjelu kapaciteta samim dobavljačima kao i ukupnoj kategoriju pametnih telefona. Budući da je Kina dom većine tehnoloških lanaca opskrbe, pretjerano pesimistično raspoloženje na tržištu odvest će dobavljače komponenti od pametnih telefona do drugih profitabilnijih kategorija. Posljednje s čime se dobavljači žele nositi je još jedan val nestašice komponenti, dok se potražnja oporavlja u drugoj polovici 2022. ili početkom 2023. godine', zaključuje se.