POZNAT I RAZLOG

Muskov Cybertruck neće tako brzo u Europu, možda i nikad

12.12.2023 u 10:08

Bionic
Reading

Prve proizvodne jedinice Teslinog Cybertrucka, teškog tri tone, konačno su isporučene prošlog tjedna nakon četiri godine odgođanja, glasina i neobičnih izjava u stilu Elon Muska, izvršnog direktora Tesle i vlasnika X-a (bivšeg Twittera)

Temeljni model Cybertrucka prodaje se po cijeni od 60.990 dolara. Tesla sada predlaže i dvije skuplje varijante: prvu za 79.990 dolara, a drugu za 99.990 dolara i ta najskuplja može dosegnuti 210 km/h, ima autonomiju vožnje 515 km te kapacitet vuče od pet tona.

I dok američki kupci masovno naručuju ovaj električni pickup futurističkog dizajna - a stiglo je već milijun rezervacija - mogu očekivati ​​da će se dočepati električnog vozila tek negdje sljedeće godine. S druge strane, Europljani koji su rezervirali Cybertruck ne bi se trebali previše nadati jer nova Muskova grdosija u Europu možda neće stići nikad.

Razlog tome su same specifikacije koje bi – iako impresivne – mogle Teslin prvi pickup učiniti zabranjenim voćem na Starom kontinentu.

'Prije svega, tržište kamioneta u Americi je ogromno, a to je drugačije u Europi. I drugo: europski propisi zahtijevaju zaokruživanje od 3,2 milimetra na izbočenim dijelovima. Nažalost, nemoguće je napraviti zaokruživanje od 3,2 milimetra na limu od nehrđajućeg čelika debljine 1,4 milimetra', rekao je za nizozemski Top Gear Lars Moravy, Teslin potpredsjednik za inženjering vozila.

Cybertruck je jednostavno pretežak za vožnju s običnim automobilom licencu u Europi - vrhunski model teži više od 3100 kilograma, čime premašuje maksimalnu bruto težinu dopuštenu za obične automobilske dozvole B kategorije u Europi. A premda je osnovna težina Cybertrucka unutar ograničenja, u obzir treba uzeti i nosivost.

Službeni VIN dekoder vozila navodi dvije moguće ocjene bruto težine vozila i obje prelaze europsko ograničenje. To znači da bi korisnik Cybertrucka u Europi trebao dozvolu kategorije C dizajniranu za teža vozila. Drugim riječima, vlasnici bi morali u autoškolu po dozvolu za vožnju kamiona.

  • +5
Tesla Cybertruck Izvor: Profimedia / Autor: Tesla / Zuma Press

Osim toga, na europskom tržištu su manji kamioni - poput Toyota Hiluxa, Mitsubishija L200, Volkswagen Amaroka i Ford Rangera - popularniji. Stručnjaci smatraju da bi veliki kamion poput Teslinog teško pronašao svoje mjesto na europskim cestama, gdje je veća potražnja pick-up modelima manjih dimenzija, piše Insideevs.

Ukratko, iako je Cybertruck impresivan na papiru, njegove specifikacije i dimenzije čine ga izazovnim za europsko tržište. 'Nadamo se da Tesla neće dovesti ovo vozilo u Europu. Vozilo ove veličine, snage i ogromne težine bit će smrtonosno za pješake i bicikliste u sudaru', objavilo je nedavno neprofitno Europsko vijeće za sigurnost prometa sa sjedištem u Bruxellesu.

Elon Musk predviđa dosegnuti godišnju proizvodnju od 250.000 vozila u 2025. Karoserija vozila sastavljena je od inoksi čelika kako bi bilo čvrsto. 'Vozilo izgleda cool, ali ga je izuzetno teško konstruirati', kaže Art Wheaton, stručnjak za prometnu industriju na sveučilištu Cornell.