Vjerojatno ste se dosad susreli s pojmom digitalne transformacije, danas su svima usta puna tog termina. Možda ste se čak i priupitali što to točno znači, ali nikad niste smogli hrabrosti pitati nekoga da vam to objasni. Ne brinite, zato smo mi ovdje sastavili mali vodič koji će svakog laika pretvoriti u znalca najnovijeg trenda u poslovanju
Kad se upuštamo u priču oko rasvjetljavanja termina digitalne transformacije trebamo se prije kratko pozabaviti procesom koji uopće prethodi transformaciji – digitizacija i digitalizacija.
Ne dajte se zaplašiti ovim velikim riječima. Digitizacija označava samo prevođenje analognih informacija u digitalni oblik. Ako ste ikad prebacivali pjesme sa svojih omiljenih kazeta na CD ili ste pak s video-kazete na komp prebacivali snimku svojih roditelja, onda već znate o čemu pričamo. Dakle, prenošenje nekog materijala iz stvarnog svijeta u virtualnost.
Bitna razlika između digitizacije i digitalizacije
Digitalizacija je samo logični nastavak digitizacije. U ovom se koraku jednostavno objedinjuju i povezuju informacije koje su digitizirane prije. Cilj digitalizacije je pojednostavljenje korištenja digitiziranih informacija. Na taj se način procesi ujedno i znatno ubrzavaju jer se, s jedne strane, nalaze na jednom mjestu, a, s druge, se posao koji se doprije obavljao ručno sada odrađuje kompjuterski.
Sam posao u svojoj prirodi ostaje isti. Promjena je jedino što su svi procesi pregledniji i brži. Informacije koje nam trebaju lakše su dostupne na različitim platformama i uređajima. Zanima li vas, tako, neki određeni korak ili podatak vezan uz unapređenje vašeg poslovanja – bilo da se tiče pravnog okvira ili dosadašnjih primjera ljudi koji su kroz njega prošli, u svoj telefon samo morate ukucati željenu informaciju i ona će isplivati iz bespuća interneta u tili čas.
Što digitalna transformacija zapravo predstavlja?
Sada smo spremni pozabaviti se time što digitalna transformacija znači u svojoj biti. Ona predstavlja proces integracije u sve oblasti poslovanja. Što bi to, pitate se, značilo u praksi. Objedinite sve svoje virtualne kanale pomoću kojih poslujete – tu ulaze sve e-trgovine, e-poslovanja i e-bankarstva, zatim različite online platforme koje koristite bilo da se radi o vašoj web stranici, Facebook profilu ili nekom trećem online kanalu te uza sve to budi svjesni tehnologija koje vam omogućuju da poslujete kroz virtualni svijet.
Digitalne transformacije se, dakle, ne trebate bojati. To je proces u koji se, zbog prirode društva u kojem se nalazimo, svi već ionako nalazimo. Tržište se naprosto mijenja, a s njime bi se trebao promijeniti i način na koji mi s tim tržištem i komuniciramo. Taj je proces za svaku kompaniju jedinstven jer ovisi o njenim uhodanim praksama poslovanja i laganom prelasku na neke obrasce poslovanja.
Stoga, bez obzira u kojem se stadiju digitalne transformacije nalazili – nevažno uvodite li tek u svoje poslovanje digitalne platforme ili ste već u tom procesu daleko odmakli – jedno je sigurno. Digitalna transformacija nije cilj. Ona je neprestano putovanje tijekom kojeg ćemo se svi susretati s novim izazovima koje digitalno tržište i promjene koje se tu stalno događaju nosi. U svemu je, zato, najvažnije ostati informiran.