Prema njegovom mišljenju, ostatak ovog desetljeća vjerojatno će biti odlučujuće razdoblje za određivanje hoće li superinteligencija biti alat za osobno osnaživanje ili sila za zamjenu velikih dijelova društva
Meta Platforms već mjesecima troši na povećanje svojih kapaciteta umjetne inteligencije. To ogromno ulaganje se isplati, uvjeren je glavni izvršni direktor te tvrtke Mark Zuckerberg, jer je 'razvoj 'superinteligencije sad na vidiku'.
Iako nije pružio nikakve pojedinosti o tome što bi 'superinteligencija' trebala predstavljati u odnosu na standardnu umjetnu inteligenciju, rekao je kako ona donosi nove sigurnosne probleme. Uvjeren je kako će morati biti rigorozni u ublažavanju tih rizika i pažljivi u pogledu onoga što odluče objaviti kao otvoreni računalni kod.
Meta se, naveo je Zuckerberg, od drugih tvrtki razlikuje po tome što cilja donijeti osobnu superinteligenciju svima, umjesto povećanja produktivnosti i automatizacije svih vrijednih poslova.
Prema njegovom mišljenju, ostatak ovog desetljeća vjerojatno će biti odlučujuće razdoblje za određivanje puta kojim će ova tehnologija krenuti i hoće li superinteligencija biti alat za osobno osnaživanje ili sila usmjerena na zamjenu velikih dijelova društva.
Hoće li se ulaganje isplatiti?
No, ulagačima u Metu važno je troši li ta tvrtka novac učinkovito, odnosno hoće li svi ti silni kapitalni izdaci donijeti povrati investicije. Dosad su ulaganja u jačanje digitalnog oglašavanja umjetnom inteligencijom donijela rezultate.
Meta je izvijestila o zaradi po dionici (EPS) od 7,14 američkih dolara uz prihod od 47,52 milijardi dolara, nadmašivši očekivanja analitičara. U trećem tromjesečju ove godine očekuju prihod u rasponu od 47,5 do 50,5 milijardi dolara. Ukupni troškovi i rashodi za drugi kvartal iznosili su 27,07 milijardi dolara, za 12 posto više nego lani. Kapitalni izdaci dosegnuli su 17,01 milijardi dolara.
Ukupni rashodi za cijelu ovu godinu trebali bi se kretati između 114 i 118 milijardi dolara, u čemu će kapitalni izdaci sudjelovati sa 66 do 72 milijardi dolara, što je više nego što je bilo najavljeno. Naredna godina mogla bi po troškovima nadmašiti ovu, pri čemu će najveći generator biti troškovi infrastrukture i osoblja.
Rat za talente
Tvrtka je izgradila svoj novi tim za superinteligencijske laboratorije s talentima iz konkurentskih tvrtki za umjetnu inteligenciju. Meta je prvo uložila 14,3 milijardi dolara u Scale AI u zamjenu za 49 posto udjela u tvrtki i dovela izvršnog direktora tog startupa, Alexandra Wanga, za glavnog direktora za umjetnu inteligenciju.
Preoteli su, primjerice, i zaposlenike drugih tvrtki poput Applea, Githuba i nekoliko startupa, na što su potrošili prilično velike iznose. Navodno je samo jedan paket za transfer iznosio više od 200 milijuna dolara.
Dok Reality Labs i dalje malo doprinosi prihodima, ostvarivši 370 milijuna dolara u drugom tromjesečju, Zuckerberg ostaje optimističan u pogledu korisnosti i dugovječnosti svojih naočala s umjetnom inteligencijom. Usporedio ih je s kontaktnim lećama po tome što bi bez njih bio u kognitivnom nepovoljnom položaju.
Meta je u drugom tromjesečju ostvarila 46,6 milijardi dolara prihoda od oglašavanja, u odnosu na 38,3 milijardi dolara u istom tromjesečju 2024.
Glavna financijska direktorica Mete Susan Li ne očekuje kako će WhatsApp, jedan od njezinih novijih izvora oglašavanja, donijeti značajan doprinos ukupnom rastu prihoda od oglašavanja u sljedećih nekoliko godina, a i nakon toga će biti jeftinije oglašavati u toj aplikaciji za razgovore nego na Facebooku i Instagramu, piše Guardian.