KATEGORIJA ZA SEBE

Microsoft Surface: Ni tablet, ni laptop

26.10.2012 u 08:35

Bionic
Reading

Prvo računalo diva iz Redmonda nešto je između dva svijeta. S tipkovnicom, može se koristiti kao laptop, za kreiranje dokumenata i slično. Bez nje, kao tablet, za surfanje i gledanje videa

Surface će debitirati u petak, 26. listopada, na osam tržišta i 60 Microsoftovih dućana diljem Sjedinjenih Država.

Početna cijena mu je 499 dolara (oko 3.000 kuna), kao i većem iPadu, ali nudi dva puta više prostora za pohranu podataka, a dolazi i s predinstaliranim Wordom, Excelom i PowerPointom. Trebao bi, čini se, poslužiti kao ekstenzija i promotor Windowsa 8.

Za razliku od ostalih tableta, ima dvije tanke tipkovnice, koje se magnetski prikače i služe ujedno kao zaštitni poklopac.

Tijekom prezentacije uređaj su držali za tipkovnicu Touch Cover - tanku samo tri milimetra - ne bi li pokazali koliko se čvrsto drži. Jedna tipkovnica koristi tipke glatke na dodir, a druga pokretne tipke slične klasičnim tipkovnicama.

Također, nudi nožicu za tipkanje za stolom te ulaz za USB za spajanje s drugim uređajima. Za spajanje s internetom koristi samo wi-fi.

Surface je tijekom predstavljanja prošao par testova izdržljivosti. Panos Panay, šef Microsoftovog odjela zaduženog za taj tablet, u jednom je trenutku ispružio ruku u kojoj ga je držao i pustio da padne na pod.

Tablet je još uvijek radio kad ga je podigao. Potom su mu dodali kotače i pretvorili u skejtbord.

Baterija 680 grama teškog uređaja trebala bi, tvrde u Microsoftu, potrajati cijeli dan.

Dobar dio razmjerno kratke prezentacije bio je posvećen demonstraciji slanja multimedijskog sadržaja poput filmova sa Surfacea na druge uređaje, primjerice Xbox. Panay je također prikazao različite druge mogućnosti pa je tako kamera uređaja nastavila snimati publiku čak i kad je dnom bio okrenut prema dolje.

Iako se nagađalo da bi mogao biti predstavljen i model Surface Pro, koji bi na tržište trebao izaći za tri mjeseca, to se nije dogodilo.

Riječ je, dakle, o uređaju koji ne samo što je hibrid, već bi mogao postati i kategorijom za sebe. Ako, naravno, Microsoft uspije uvjeriti kupce da je drukčije bolje.