DRUŠTVENE MREŽE

Mark Zuckerberg: Ne postoji nikakav dogovor između Facebooka i Donalda Trumpa

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 21.07.2020 11:40
  • Objavljeno 21.07.2020 u 11:37
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Miroslav Wranka

Zuckerbergova obrana popularne društvene mreže dolazi u jeku moderatorskih odluka koje jako pogoduju američkom predsjedniku

Mnogi tehnološki portali, uključujući i The Verge, u zadnje vrijeme propitkuju odnos šefa Facebooka i predsjednika SAD-a. Konkretno, pitaju se je li Zuckerberg, a samim time i Facebook, namjerno progledao kroz prste brojnim neistinama i provokacijama samo da bi skinuo predsjednikovu metu sa čela poznate društvene mreže. Ako pitate Zuckerberga, odgovor je - ne.

'Čuo sam za tu glasinu, pa stoga želim biti kristalno jasan - nije bilo nikakvog dogovora' rekao je direktor Facebooka. 'Zapravo, sama ideja da sam to napravio je prilično smiješna' nastavio je.

Hrpa komentara stiže uoči povećane zabrinutosti oko Zuckerbergovog odnosa sa predsjednikom SAD-a koji je ostao netaknut unatoč zabrinutostima oko predsjedničkog korištenja društvenih medija. NBC News je, podsjetimo, prošle godine objavio kako je Trump ugostio Zuckerberga na svečanoj večeri u Bijeloj kući. Večeri koja je stigla svega tjedan dana nakon što je predsjednik Facebooka održao govor u kojem tvrdi da Facebook neće provjeravati jesu li predizborne reklame na Facebooku istinite ili lažne, pruživši Trumpu otvorena vrata za distribuciju dezinformacija u obliku videa i reklama.

Znajući da im Zuckerberg neizravno drži zaleđe, predsjednik i njegovi istomišljenici iskoristili su blagonaklonost najveće društvene mreže na svijetu. Štoviše, navodno postoje slučajevi u kojima je Facebook uložio dodatni trud kako bi dozvolio širenje spomenutih dezinformacija.

Manjak moderacije ili planirani potez?

Facebookovo odbijanje brisanja objava poput one u kojoj Trump potiče nasilje nad prosvjednicima ('kada krene pljačkanje, kreće i pucanje') kompaniju je koštalo povjerenja zaposlenika koji su prosvjedovali protiv firmine politike, kao i bojkotiranje reklamiranja na Facebooku koje mnoge kompanije nastavljaju raditi i danas. Trump, koji nerijetko vodi ratove sa tehnološkim divovima poput Amazona i Twittera, ostavio je Facebook na miru, što je podiglo brojne sumnje.

Roger McNamee, rani investitor Facebooka koji danas oštro kritizira Zuckerbergovu politiku rekao je New York Timesu da Zuckerber i Trump imaju neku vrstu dogovora. McNamee kaže da je dogovor vjerojatno 'impliciran ali nepotpisan' te da 'pogoduje objema stranama'. Ovu teoriju poduprijeli su novinari Timesa koji izvještavaju da Ministarstvo pravosuđa sprovodi veliku istragu oko nepravilnosti vezanih uz Google i Amazon, dok istovremena istraga Facebooka vjerojatno 'niti ne postoji'.

Zuckerberg u svoju obranu tvrdi da se predsjedniku SAD-a protivio nekoliko puta, dijelom zbog politike vezane uz održavanje okoliša te da ne smatra kako večere sa državnicima trebaju uzrokovati sumnju.

'Prihvatio sam poziv na večeru zato jer sam bio u gradu i zato jer ju je poslao predsjednik', rekao je Zuckerberg u razgovoru za Axios. 'Ako to išta znači, također sam se hrpu puta susreo i sa predsjednikom Obamom...u Bijeloj kući i izvan, kao i u Facebookovom sjedištu.'

Ugovor ne postoji, ali...

The Verge tvrdi da nepostojanje konkretnog dogovora ima mali utjecaj na obostranu korist Facebooka i Bijele kuće. Zuckerberg želi zaobići optužbe anti-konzervatovaca i brojnih anti-trust istraga, dok Trump javnosti želi nastaviti pričati što god želi bez straha od cenzure.

Prema drugom zabrinjavajućem izvješću Washington Posta, Zuckerberg još od 2015. priprema teren za Trumpovu reklamnu mašineriju. Trump je 2015. dio svoje kampanje orkestirao oko ideje zabrane ulaska muslimana u SAD. Kada je na Facebooku objavio video u kojem sugerira mjere koje se tretiraju kao govor mržnje, velik broj zaposlenika Facebooka prosvjedovalo je protiv 'zelenog svjetla' koje je dao Zuckerberg pod opravdanjem da video treba ostati jer se radi o 'vijestima vrijednima pažnje' - standardu koji je, naglašava izvor, godinu dana kasnije postao pravilom Facebooka.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!