TEHNO VODIČ

Kupujete novi smartfon? Na ovih pet pitanja trebate imati spreman odgovor

08.10.2019 u 07:58

Bionic
Reading

U ponudi se stalno pojavljuju novi modeli pametnih telefona. Je li vrijeme za kupovinu nekog od njih? Ako niste sigurni, evo kako ćete provjeriti

Donosimo pregled pet pitanja na koja trebate moći odgovoriti prije no što se odlučite na kupovinu novog smartfona.

1.Možete li si priuštiti novi smartfon?

Prvo pitanje koje si trebate postaviti je može li vaš osobni i/ili kućni budžet uopće podnijeti trošak nabavke novog uređaja. To nije veliki problem ako razmišljate o jeftinijem modelu, ali top modeli su prilično skupi, sve češće iznad šest-sedam tisuća kuna.

Kao i automobilima, pametnim telefonima značajno pada cijena onog trenutka kad ih raspakirate i počnete koristiti. Ako ne kupujete za gotovinu, obvezat ćete se na dugoročnu mjesečnu otplatu i rizike koje takav način kreditiranja nosi. Stoga odolite iskušenju i realistično procijenite svoje financijske mogućnosti.

TEHNO VODIČ

Tražite smartfon s izdržljivom baterijom? Pogledajte ovih šest modela

Pogledaj galeriju

2. Je li tehnologija u novom smartfonu dovoljno napredna?

Razdoblja predviđena za predstavljanje novih uređaja u pravilu su unaprijedo određena. To znači kako će proizvođači pustiti u prodaju nove smartfone bez obzira jesu li u njih uspjeli ugraditi noviju tehnologiju ili nisu.

Zbog toga će ponekad će poboljšanja u novim izdanjima biti velika, a ponekad minijaturna. Često veliki koraci naprijed i druge promjene dolaze svake druge godine. Pri odluci o nabavci novog smartfona trebate razmotriti vrijede li noviteti novca koje ćete za njih dati.

Što se softverskih nadogradnji tiče, obratite pozornost na to da li ih vaš uređaj prima redovno ili ne. Novi softver često može poboljšati izvedbu vašeg smartfona i smanjiti potrebu za novim hardverom. Stoga ciljajte kupovinu tako da se poklopi s većim novim izdanjima operativnog sustava.

U oba slučaja ne oslanjajte se na marketinške priče već pročešljajte forume, pročitajte recenzije i raspitajte se kod ljudi koji su upućeniji od vas.

3. Trebate li obnoviti ugovor o pretplati?

Prijelaz na novog telekom operatora često može donijeti pogodnosti koje bi nabavku i korištenje novog pametnog telefona mogle učiniti jeftinijom. Ako vam ugovor ističe provjerite što je vaš trenutni pružatelj usluga spreman ponuditi, kao i što se nudi kod konkurencije.

Možda su cijene poziva, SMS-ova i podatkovnog prometa niže? Možda nude uređaje koji vas zanimaju po sniženoj cijeni? Ili je možda vrijeme za otkazivanje ugovora i prijelaz na bonove? Sve to treba doznati i razmotriti.

TEHNO VODIČ

Pet najboljih smartfona s Androidom One za svačiji džep

Pogledaj galeriju

4. Zadovoljava li vaš sadašnji smartfon vaše svakodnevne potrebe?

Ako je odgovor na ovo pitanje potvrdan, nemate naročito dobar argument u prilog kupovini novog pametnog telefona. Ali, ako baterija ne traje dulje od nekoliko sati, ako ne može pokrenuti novije aplikacije koje trebate koristiti ili ima starije izdanje operativnog sustava koje proizvođač više ne podržava pa ste izloženi sigurnosnim rizicima - vrijeme je za novi smartfon.

Čak i ako novi uređaj ima sve što trebate, svejedno razmislite o tome je li vam doista potreban. Ne treba vam najnovija tehnologija za kamere ako se ne bavite profesionalno snimanjem ili vam fotografiranje nije strast. Ne trebate niti ultrabrz smartfon ako ćete na njemu uglavnom vrtiti WhatsApp i Candy Crush.

5. Ima li jeftinijih rješenja?

Primjerice, možda umjesto kupovine novog smartfona možete zamijeniti bateriju na sadašnjem. Ili proširiti memoriju novom karticom microSD. Ili počistiti pametni telefon od viška aplikacija, prebaciti fotografije i video na drugi medij pa ga vratiti na tvorničke postavke.