razgovor za tportal

Infobip nam otkriva na koju su zemlju fokusirani, kakve zaposlenike žele i po čemu je Hrvatska posebna: Kada bi se Infobipu i Rimac Automobilima pridružio još jedan jednorog...

17.09.2021 u 06:34

Bionic
Reading

U razgovoru za tportal čelni ljudi Infobipa Silvio Kutić i Ivan Burazin osvrnuli su se na rezultate netom održanog Infobip Shifta, konferencije koja je donijela konkretne poslove i projekte, a govorili su i o percepciji domaće pameti u svijetu. Sudeći po svemu, prostora za velike stvari itekako ima...

Još se sliježu dojmovi s konferencije Infobip Shift održane u Zadru početkom mjeseca, a koja je što uživo, što online okupila 13 tisuća ljudi, uz predstavnike globalnih tehnoloških divova poput Googlea, Amazona i Microsofta, ali i sjajne domaće startupove, među kojima su Orqa, Robotiq i Stemi...

O percepciji domaće pameti na biznis sceni u Americi, poslovnim planovima i jednorozima razgovarali smo s Ivanom Burazinom, članom Uprave Infobipa za developersko iskustvo, i Silvijem Kutićem, suosnivačem i izvršnim direktorom Infobipa.

'Percepcija Hrvatske sve je bolja, pogotovo zbog jednoroga Infobipa i Rimac Automobila, ali zahvaljujući i drugim našim uspješnim tech kompanijama kao što je Photomath. Povrh toga, kada predstavnici IT biznis scene posjete događanje poput Infobip Shifta, pa upoznaju zemlju i ljude, percepcija Hrvatske bude još bolja, na višem nivou', kaže Burazin.

Iza Izraela i Estonije

Što se jednoroga tiče, ističe da Hrvatska trenutno broji dva jednoroga.

'Prema istraživanju koje je proveo naš Nikola Pavešić, Infobipov direktor startup ekosustava, Hrvatska je po broju jednoroga u odnosu na bruto domaći proizvod treća na svijetu, odmah iza Izraela i Estonije. Kada bi se Infobipu i Rimac Automobilima pridružio još jedan jednorog, tada bismo držali svjetski broj jedan. To bi bila ogromna stvar, ali i ovo sada što imamo veliko je samo po sebi. Nije lako stvoriti jednoroga, odnosno tvrtku vredniju od milijardu američkih dolara u privatnom vlasništvu, a pogotovo kada znamo da mnogo veće i bogatije države nemaju nijednog, poput Italije', kaže nam Burazin.

  • +17
Posjetili smo kampus Infobipa u Vodnjanu Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Kako ističe, na konferenciji su dogovoreni i konkretni poslovi, zaposlenja i projekti.

'Upravo je to jedan od ciljeva Infobip Shifta – druženje, razmjena znanja i iskustva te ostvarenje suradnji. Dobili smo od više sudionika nakon konferencije pohvale za organizaciju, što nas jako veseli', zaključio je Burazin.

Trogodišnji ciklus

Što se samih zaposlenika Infobipa tiče, Kutić nam pojašnjava da inženjeri čine velik dio kompanije, gotovo trećinu zaposlenika.

'Iako najviše tražimo developere, osobito stručnjake za Javu, kompaniji je potrebna i šira paleta znanja i vještina. Radimo na internoj edukaciji zaposlenika, a važne karakteristike kod ljudi su nam volja i želja za napretkom. Mnogi developerski timovi u Infobipu imaju slobodu sami odlučiti koji 'tehnički track' žele koristiti', pojašnjava Kutić.

'Sada se nalazimo u trogodišnjem ciklusu u kojem idemo prema eksponencijalnom rastu. U tome ćemo koristiti kao i do sada niz važnih poluga za rast, a akvizicije će imati strateški bitnu ulogu, kao što se moglo vidjeti i ove godine u slučaju akviziranja Open Marketa, Shifta i Anama. Nastojimo i dalje biti aktivan konsolidator na tržištu. Nastavljena je ta akcelerirana digitalizacija i onih tradicionalnijih kompanija, što je pandemija samo još ubrzala, te očekujemo nastavak tog procesa i u razdoblju pred nama, što ide u korak s našim strategijama za daljnji ubrzani rast', kaže.

Kako ističe, tržište digitalnih komunikacija nastavlja rasti, pa tako i Infobip.

'U samo dvije godine kompanija se po broju zaposlenika udvostručila, trenutno nas je gotovo 3500, a nastavit ćemo rasti i zapošljavati i dalje. Snažno smo fokusirani na tržište SAD-a, na kojem smo ove godine napravili jake iskorake, a upravo New York vidimo kao mjesto za potencijalno važan milestone Infobipa - izlistavanje na burzi', kaže Kutić o planovima.

Što se utjecaja pandemije tiče, kako kaže, morali su mijenjati puno toga.

'Od načina na koji radimo i komuniciramo, preko internih alata za rad, pa do toga kako razvijamo naše produkte. Prilagodili smo se odmah na početku pandemije, naši zaposlenici već godinu i pol rade iz svojih domova, ali jasno je da nedostaje ona vrlo bitna komponenta – socijalizacija. Ona je nezamjenjiva. Drago nam je da smo nakratko mogli osjetiti taj duh na konferenciji Infobip Shift', zaključio je Kutić.