kralj mjeseca

Havajski teleskop Subaru otkrio 20 novih Saturnovih satelita: Mali su i udaljeni milijunima kilometara

11.10.2019 u 11:59

Saturn je prepoznat kao 'kralj mjeseca' u Sunčevom sustavu nakon što su astronomi otkrili još 20 satelita oko tog velikog planeta. Time je njihov broj narastao na 82, što je tri puta više od Jupitera

Novoidentificirane malene mjesece, veličine između tri i šest kilometara u promjeru, otkrio je istraživački tim astronoma Scotta Shepparda s washingtonskog Carnegie institututa za znanost, uz pomoć havajskog teleskopa Subaru.

'Saturn je kralj mjeseca', proglasio je Sheppard ovaj tjedan, kad je i objavljeno otkriće novih mjeseca. Jedan od satelita kreće se na zapanjujućoj udaljenosti 24 milijuna kilometara od Saturna, dalje od bilo kojeg drugog mjeseca. Usporedbe radi, naš Mjesec udaljen je 386.000 kilometara od Zemlje.

Oko Saturna otkriveno 20 dosad nepoznatih satelita Izvor: Društvene mreže / Autor: Lunartic

Sedamnaest novootkrivenih Saturnovih mjeseca kreće se u suprotnom smjeru od njegove rotacije. Ostali se kreću zajedno s njim, kao što je uobičajeno.

Vedeo Saturna i njegovih mjeseca napljavljen je pomoću 33 fotografije koje je Hubble u lipnju ove godine snimio Wide Field Camerom 3 Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA Video

Saturn, plinoviti div sastavljen većinom od vodika i helija, drugi je najveći planet u Sunčevom sustavu, šesti po redu od Sunca. Njegov promjer je oko 116.000 kilometara, otprilike deset puta više od Zemljinog - 12.700 kilometara). Veći od njega samo je Jupiter, peti planet od Sunca.