VIDE PRILIKU U KRIZI

Facebook se opet gura u e-trgovinu: Pokrenuli su Shops, pogledajte o čemu se radi

20.05.2020 u 14:10

Bionic
Reading

Najveća drušrvena mreža svijeta ponudit će mogućnost otvaranja besplatnog virtualnog izloga na svojim stranicama i Instragramu. Poseban naglasak bit će na malim tvrtkama koje dosad nisu poslovale online

Shops je značajka koja će tvrtkama omogućiti besplatno otvaranje izloga na Facebooku i Instagramu, uz podršku servisa kao što su Shopify, BigCommerce i Woo. Cilj je pretvoriti Facebook u vrhunsko odredište za kupovinu online.

U obraćanju uživo prvi čovjek Facebooka Mark Zuckerberg je naglasio kako je širenje e-trgovine važno za oporavak gospodarstva tijekom pandemije koronavirusa kako bi se barem dijelu zatvorenih tvrtki poput trgovina i ugostiteljskih objekata omogućio nastavak poslovanja. Poseban naglasak bit će na malim tvrtkama koje dosad nisu poslovale online.

Zbog širenja pandemije došlo je do velikog porasta prodaje online, ali je i veliki broj malih tvrtki (oko trećine u Sjedinjenim Državama, prema procjenama) morao zatvoriti svoje fizičke lokacije. Još njih 11 posto bi moglo staviti ključ u bravu ako se mjere izolacije nastave.

Trgovina online Etsy, namijenjena obrtnicima i poduzetnicima, udvostručila je prihode u odnosu na prije tri godine. S projektom Shops Facebook želi uzeti dio tog rastućeg kolača.

Prilika za nove prihode

Iako će biti besplatno napraviti izlog u Shopsu, Facebook si time otvara vrata za nove prihode od oglašavanja, obrade plaćanja i drugih usluga.

Zuckerberg je rekao kako planiraju podatke kupaca potrebne za plaćanje držati na jednom mjestu kako bi ih mogli koristiti bilo gdje na Facebooku i Instagramu. Više od 160 milijuna malih tvrtki trenutno koristi aplikacije najveće društvene mreže svijeta.

Shops će biti moguće pronaći na Facebookovim stranicama i profilima na Instagramu posvećenim tvrtkama, a mogu se pojaviti i u Stories te u oglasima. Kupci će moći ili spremiti proizvod ili ga naručiti. Ovisno o pojedinoj tvrtci, kupovina će biti moguća izravno na Facebooku ili na web odredištu trgovca.

Tvrtke će moći pružati korisničku podršku putem aplikacija Messenger, Instagram i WhatsApp. S vremenom će biti moguće listati kataloge i obavljati kupovinu izravno putem prozora za brbljanje. U planu je također i kupovina putem prijenosa (streaminga) uživo, kao i integracija programa lojalnosti.

Facebook je 2016. godine predstavio Marketplace, svojevrsnu tržnicu online koju je moguće koristiti kako bi izravno kupovali od drugih korisnika ili im nešto prodavali. Dvije godine kasnije u Instagramu su počeli razvijati vlastitu aplikaciju za kupovinu, ali su od toga odustali. Umjesto toga su dodali mogućnost naplate u aplikaciji.

Shops trenutno implementiraju na području SAD-a za Facebook, dok bi Instagram trebao doći na red tijekom ljeta, a naknadno bi trebao dobiti i zasebnu karticu namijenjenu kupovini, piše Verge.