ZUCKERBERG I XIAOMI

Facebook htio investirati, Kinezi ih odbili

16.01.2015 u 07:00

Bionic
Reading

Mark Zuckerberg i Lei Jun, čelnik najbrže rastućeg mobilnog proizvođača na svijetu, razgovarali su o značajnoj investiciji Facebooka u kinesku kompaniju. Xiaomi je postao globalnim fenomenom, počevši s proizvodnjom jeftinih mobilnih uređaja prije nekoliko godina, da bi danas postali trećim najvećim proizvođačem

Facebook je vidio priliku da postane dijelom te priče o uspjehu, a Reuters izvještava kako su kompanije bile u pregovorima još od listopada prošle godine. Vrijednost Xiaomija danas je procijenjena na kakvih 45 milijardi dolara, a rastu se ne nazire kraj.

Apple i Samsung su možda u početku mogli odmahnuti rukom na spomen ovog kineskog proizvođača, no konkurencija je jača no ikad prije. S obzirom da Facebook nema značajnijih veza s dva vodeća diva u mobilnoj industriji, prilika za 'financijskim prijateljstvom' teško da se mogla propustiti.

Ipak, došlo je do teškoća - Facebook je u Kini blokiran još 2009. godine zbog uobičajene perspektive tamošnjih vlasti o 'prijetnji nacionalnoj sigurnosti', a dok je Xiaomiju za širenje na zapad takvo partnerstvo itekako moglo pomoći, pregovori su u konačnici ipak propali.


'Facebook se želi probiti u Kinu, dok Xiaomiju treba širenje van te zemlje pa obje kompanije prepoznaju dobru prilliku partnerstva', rekao je jedan od izvora za Reuters.

Međutim, iako dogovor o financijskom prijateljstvu nije prošao, to ne znači da će kompanije odustati od suradnje van inicijalnog (i propalog) dogovora. Mark Zuckerberg i Lei Jun već neko vrijeme pričaju i o drugim oblicima suradnje, a navodno i kineske vlasti polako popuštaju u pregovorima s najpopularnijom društvenom mrežom na svijetu.