PROJEKT SPEEDINGEUROPE

Evo kako ostati bez vozačke diljem Europe

25.05.2017 u 08:49

Bionic
Reading

Vožnjom kroz Europu vozači znaju zaboraviti da za svaku zemlju pojedinačno vrijede zasebna prometna pravila. Iako su zajedničke stavke više-manje slične gdje je to moguće (vožnja kroz crveno svjetlo, nekorištenje pojasa i dr.), vrijedi napomenuti da su ograničenja brzina i visine kazni prilično različiti

Za pomoć u ovakvim situacijama najbolje je prelistati važeće zakone i propise u zemljama kroz koje se planira voziti. Međutim, pretraživanje za svim relevantnim informacijama traži mnogo vremena i truda. Stoga je pokrenut projekt SpeedingEurope, koji donosi gomilu podataka bitnih za sve vozače. 

Ovo postaje posebno bitno zbog toga što je koncem 2014. godine EU prihvatila direktivu u sklopu koje će vozači u većini europskih zemalja morati platiti kazne koje su počinili u inozemstvu - iz jednostavno razloga što će im te kazne stići na kućnu adresu. 

Sama direktiva obuhvaća osam prekršaja: vožnju u alkoholiziranom stanju, vožnju pod utjecajem droga, prekoračenje brzine, vožnja kroz crveno svjetlo, nevezanje pojasa, nenošenje zaštitne kacige pri vožnji motocikla, vožnja po zaustavnoj traci te korištenje mobilnog uređaja za vrijeme vožnje. 

K tome - novčane kazne će prekršitelji morati platiti u iznosu koji vrijedi u zemlji u kojoj su počinili prekršaj, a ne po 'lokalnim tarifama'. Napravi li tkogod iz Hrvatske prekršaj u Norveškoj, velika je vjerojatnost da može zaboraviti na ušteđevinu u visini nekoliko plaća. Također, u nekim zemljama je za određene prekršaje moguće lako završiti ne samo s oduzetom vozačkom i golemom novčanom kaznom - već je tu u igri i zatvor. 

Projekt SpeedingEurope služi primarno kako bi se vozače informiralo na različite prometne regulacije i visine kazni koje se može očekivati ako se naprave prekršaji. Tu su, naravno, i opće informacije vezane uz ograničenja brzina u gradu, van grada i na autoputu, dopuštenu količinu alkohola u krvi pa čak i kazne po srednjoj vrijednosti prilagođene kupovnoj moći žitelja. 

Projekt održava Terje Enge, no s obzirom da je lokalne podatke obično moguće dobiti samo na izvornom jeziku, autor SpeedingEuropea poziva sve koji žele sudjelovati u obogaćivanju informacija da to i učine. Zemlje s dovoljnom količinom valjanih informacija dobivaju vlastite podstranice s više detalja.