RESTAURACIJA USPJEŠNA

Elvisov BMW 507 živi i dalje! Pogledajte kako izgleda nakon 58 godina

08.08.2016 u 14:54

Bionic
Reading

Dvije godine restauracije bilo je potrebno stručnjacima iz BMW-ovog odjela za klasike kako bi vratili model BMW 507 u ono što bi trebao biti. Sa serijskim brojem 70079, ovaj roadster je nekad bilo u vlasništvu kralja Rock'n'Rolla, samo da bi iza toga nestao na gotovo pet desetljeća

Posjetitelji Concours d’Elegance u Kaliforniji 21. kolovoza imat će priliku vidjeti BMW 507, u obliku kakvom ga je kupio Elvis Presley 1958. godine, još u doba kada je bio vojnik. Dvije godine bilo je potrebno da se vozilo vrati ne samo u izvornu 'Feather White' boju, već i da mu (pro)kuca srce V8 aluminijskog motora od 150KS, veselo 'zavrti' Becker Mexico radio i svi ostali mali i veliki dijelovi originala. Zašto je stvar bila toliko komplicirana za restauraciju? Pa, Presleyjev Bimmer je prošao prilično trnovit put.

Ovaj primjerak BMW-a 507 otkriven je tek prije par godina u nekoj neupadljivoj staji blizu San Francisca. Posrijedi je pravi klasik, proizveden u svega 254 primjerka. Elvis Presley je vozilo kupio polovno, a prethodni vlasnik je ni manje ni više bio nego vozač utrka Hans Stuck. Od 'originala' vozila nije ostalo mnogo toga. Već i Elvis mu je promijenio boju u jarko crvenu, navodno kako bi izbjegao poruke obožavateljica ispisane ruževima.

Nakon Elvisa, 507-ica je došla u posjed Tommyja Charlesa, koji je vozilo odlučio iskoristiti za utrke - no po teškoj cijeni. Izvorni BMW-ov 3,2-litreni V8 je zamijenio Chevroletovim motorom, što je značilo i izmjenu mjenjačke kutije, stražnje osovine, instrumenata...srce klasika više nije bilo isto.

Nakon toga, model serijskog broja 70079 je prošao još nekoliko vlasnika i završio u rukama inženjera Jacka Castora. On je vozilo brižljivo spremio u skladište i prikupljao rezervne dijelove. Iako sam nije realizirao restauraciju vozila, preko novinara je došao u kontakt s BMW-ovim odjelom za klasike, koji su pokazali interes za potpunu obnovu vozila. Jedna stvar je slijedila drugu i sve je bilo dogovoreno - klasik se trebao vratiti onako kako su to zamislili i Castor i BMW.

Nažalost, Jack Castor je preminuo 2014. godine, prije nego je mogao vidjeti rezultat restauracije koju su radili stručnjaci iz BMW Group Classic. Na Pebble Beachu će se stoga na izložbi sjetiti ne samo činjenice da je vozilom upravljao Hans Stuck, ili da ga je takvog kupio Elvis - već će se sjećati klasika kakvog je poželio oživjeti i Jack Castor, poručuju iz BMW-a.

507-ica je sad opet u 'Feather White' boji. Njegovo srce, 3,2-litreni V8, je inženjerski obnovljeno točno u skladu s izvornim specifikacijama, a brojni drugi dijelovi su jednostavno morali biti napravljeni nanovo za potpunu restauraciju, što klasičnim metodama - što korištenjem 3D pisača.

Klasični roadster je opet živ.