nova verzija softvera

Elon Musk upozorava vlasnike Tesle: Budite paranoični kad je sigurnost u pitanju

13.07.2021 u 11:46

Bionic
Reading

Najnovija testna verzija sustava za autonomnu i asistiranu vožnju u Teslinim automobilima donosi nekoliko noviteta, ali je također vrlo nepredvidiva, što znači da će vozači popularnog električnog vozila i dalje morati - voziti

Tesla je nedavno izbacila najnoviju verziju softvera za automatsku vožnju FSD, odnosno 'Full Self-Driving' koja među ostalim donosi i mogućnost automatskog praćenja semafora, kao i prijelaska među trakama. Unatoč vrlo zanimljivoj premisi, direktor kompanije Elon Musk vlasnike je vozila koji sudjeluju u beta programu upozorio da 'budu paranoični' te da se nipošto u cijelosti ne oslanjaju na tehnologiju asistirane vožnje.

Ideja iza upozorenja je, prema Daily Mailu, Muskovo 'stavljanje sigurnosti na prvo mjesto' potaknuto sve oštrijim pravnim regulacijama. Premda je testiranje softvera za asistiranu vožnju na potrošačima i njihovim autima opasna praksa, brojni znatiželjnici spremni su riskirati skupocjeno vozilo, vlastitu i tuđu sigurnost kako bi najnoviji softver isprobali prije drugih.

Upozorenja o opasnostima testnog softvera idu još dalje - službene bilješke u novoj verziji upozoravaju vozače da ne budu previše samouvjereni.

Kako bi smanjili broj slučajeva u kojima vozači Tesli rade sve osim vožnje vozila, programeri su ubacili nekoliko dodataka uključujući 'glasna upozorenja' koja se aktiviraju ako vozač ne gleda na cestu ili ne drži ruke na volanu. Koliko god opasno korištenje novog softvera bilo, blogeri su ga isprobali čim je stigao te prijavili niz zanimljivih osvrta.

Dok su neki spominjali da auto sada puno lakše prepoznaje pješake, drugi su upozoravali da je prebacivanje među trakama izuzetno opasno te da ga skoro uvijek trebaju 'dovršiti' vozači.

Musk promovira FSD već pet godina, no niz internih poruka dokazao je da tehnologija još nije na razini koja bi omogućila potpuno autonomnu vožnju. Prema Društvu autoinženjera (Society of Automotive Engineers ili SAE) postoji pet razina autonomne vožnje, a Muskov softver jedva doseže drugu, izvjestila je Ars Technica. Vozači na razinama od 0 do 2 moraju držati ruke na volanu i nadgledati djelomično automatizirane funkcije. Razine od 3 do 5 omogućavaju odgovornije preuzimanje kontrole sa strane vozila, dok se peta razina smatra potpuno autonomnom u svim vremenskim uvjetima.

Sudeći prema dokumentima između odvjetnika Tesle i kalifornijskog DMV-a razmjenjenih u ožujku, Teslina vozila u trenutnoj beti 'ne mogu ići dalje od druge razine autonomije'.

Trenutno stanje FSD-a nalaže da, premda softver napreduje, Muskovo obećanje da ćemo do 2020. gledati ceste pune električnih automobila koji se voze sami daleko je od obistinjenja.