Nakon što je krajem travnja objavio interni e-mail s najavom da će Duolingo postati 'AI-first' tvrtka, suosnivač i izvršni direktor Luis von Ahn suočio se s valom kritika korisnika i javnosti. U poruci zaposlenicima, von Ahn je najavio smanjenje angažmana vanjskih suradnika ako njihov posao može obaviti umjetna inteligencija, a nova zapošljavanja bi se, prema njegovim riječima, dopuštala samo ako zadatke nije moguće automatizirati
Reakcije su bile oštre. 'AI first znači da su ljudi - zadnji', napisao je jedan korisnik na LinkedInu, dok je drugi komentirao: 'Ne mogu podržavati tvrtku koja zamjenjuje ljude umjetnom inteligencijom.' Neki su čak najavili da će otkazati pretplatu na aplikaciju.
Von Ahn je tjedan dana kasnije ublažio svoj stav, navodeći kako 'ne vidi AI kao zamjenu za zaposlenike, već kao alat koji pomaže ubrzati rad, bez kompromisa na kvaliteti'. U razgovoru za Financial Times priznao je da ga je iznenadila količina negativnih reakcija: 'Nisam očekivao toliki otpor.' Dodao je i kako vjeruje da su kritike dijelom proizašle iz sveprisutnog straha da će AI istisnuti ljude s tržišta rada. 'Sve tehnološke tvrtke rade slične stvari – mi smo to samo otvoreno rekli', ustvrdio je.
Von Ahn nije jedini izvršni direktor koji otvoreno govori o utjecaju AI-ja na zaposlenje. Direktor švedske fintech tvrtke Klarna ranije je izjavio kako je zahvaljujući AI-ju kompanija smanjila broj zaposlenih za 40 posto. Čelnik Anthropica, Dario Amodei, nedavno je izjavio da bi umjetna inteligencija mogla izazvati drastičan porast nezaposlenosti u idućih pet godina: 'Zvuči nevjerojatno, ali imamo obvezu biti iskreni o tome što dolazi.'
Istraživanja pokazuju da zabrinutost među radnicima raste. Prema anketi Harris Poll za Fortune, 40 posto radnika upoznatih s ChatGPT-jem strahuje da bi ih AI mogao zamijeniti. Studija Pew Research Centera otkriva da se 32 posto zaposlenika boji da će imati manje prilika zbog AI-ja, dok ih 52 posto izražava širu zabrinutost za budućnost radnog mjesta.