4,74 STUPNJA RAZDVAJANJA

Društvene mreže smanjile svijet

  • Autor: M. W.
  • Zadnja izmjena 23.11.2011 14:31
  • Objavljeno 23.11.2011 u 13:15
Facebook

Facebook

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Svijet je manji no što mislite. Više nas ne dijeli šest stupnjeva razdvajanja, već nešto manje od pet. Barem je tako ako koristite Facebook

Istraživanje koje su proveli Facebook i Sveučilište u Milanu pokazalo je da prosječan broj stupnjeva koji dijele bilo koje dvoje ljudi na svijetu nije šest, već - 4,75, piše New York Times

Izvornu procjenu o šest stupnjeva razdvajanja iznio je psiholog Stanley Milgram 1967. godine, temeljem eksperimenta sa 296 dobrovoljaca u predgrađu Bostona.

Novi eksperiment obuhvatio je ponešto veći broj ispitanika: 721 milijun korisnika Facebooka, što je više od desetine svjetskog stanovništva. Trajao je mjesec dana.

Znanstvenici su koristili niz algoritama razvijenih pri Sveučilištu u Milanu da bi izračunali koliko bi bilo kojem korisniku Facebooka prosječno poznanstava trebalo da dođe do bilo kojeg drugog korisnika te društvene mreže.

Tako su došli do broja 4,74. U Sjedinjenim Državama, gdje više od pola ljudi starijih od 13 godina koristi Facebook, još je i niži - 4,37.

Dakle, da biste došli do Billa Gatesa ili Rusa u sibirskoj tundri, vjerojatno nećete trebati više od pet prijatelja na Facebooku da biste se povezali.

Koncept šest stupnjeva razdvajanja pojavio se 1929. u kratkoj priči 'Chains' mađarskog pisca Frigyesa Karinthyja.

Nakon što je Milgram objavio svoj slavni članak 'The Small World Problem' koncept je korišten u različite svrhe. John Guare napisao je kazališni komad 'Six Degrees of Separation', pojavila se igra 'Six Degrees of Kevin Bacon'...

Milgram je ponudio optimističnu i pesimističnu interpretaciju svog otkrića.

S jedne strane, zapanjujuće je to da možemo doći do osobe na drugom kraju svijeta pomoću male skupine društvenih kontakata. S druge, to je dokaz psihologijske distance, znak da smo 'pet svjetova' udaljeni jedni od drugih.

Istraživanje naglašava rastuću moć znanosti o društvenim mrežama, a znanstvenici proučavaju ljudske interakcije pomoću obrade divovskih količina podataka s interneta.

No nisu u tome iznimka. U stopu ih prate nova generacija internetskih oglašivača i trgovaca, koristeći istraživanja društvenih mreža za prodaju proizvoda, kao i središta vojne moći poput Pentagona.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi