luka perkz perković

Dobra vijest je da posla ima, ali nije sve tako jednostavno u svijetu kompetitivnog gejminga, otkriva nam poznati hrvatski esportaš

04.04.2020 u 22:02

Bionic
Reading

Karijera u kojoj zarađujete za život igrajući videoigre mnogima zvuči predobro da bi bila istinita. Kako bismo dobili bolji uvid u svijet kompetitivnog gejminga, razmijenili smo nekoliko riječi s najvećim hrvatskim esportašem, dvadesetdvogodišnjim Lukom Perkzom Perkovićem iz G2 Esportsa

Unatoč globalnoj pandemiji i drugim nedaćama, karijera u kompetitivnom gejmingu i dalje je jedan od najprivlačnijih poslova za mlađe generacije. Osim činjenice da rade ono što bi radili i inače, zainteresirani nerijetko svoju odluku o odlasku u svijet esportova pravdaju 'idealnim vremenom za početak karijere' - još dok su mladi, najčešće oko 17. godine.

Kako bismo dobili bolji uvid u svijet kompetitivnog gejminga, uhvatili smo priliku i priupitali o tome osobu koja je na 'prvim linijama' globalnog esporta već godinama - profesionalnog igrača League of Legendsa i pripadnika europske kompetitivne skupine G2 Esports, viceprvaka prošlogodišnjeg svjetskog prvenstva u toj popularnoj igri - Luku Perkza Perkovića.

Put do uspjeha

'Za dolazak na ovako visoku poziciju u globalnim esportovima nedvojbeno treba puno truda i strpljenja. Osjećaj da bi mi gejming mogao postati životnim zvanjem prvi sam put dobio u 2015. godini. Bili smo dosta uspješan amaterski tim i ja sam bio jedan od najboljih igrača u amaterskoj ligi, tako da sam tada znao da je to nešto što bih mogao 'ganjati' dalje', komentirao je naš sugovornik.

Karijera u esportovima, doduše, ne seže samo u sferu igranja videoigara. Organizacijski dio priče također je vrlo dobro mjesto za razvoj karijere, o čemu svjedoči i velik broj zanimanja za koja mnogi nisu znali da postoje. Tako možete, uz malo vježbe i nastojanja, pronaći svoje mjesto među shoutcasterima, odnosno domaćinima. Ako ste pak dovoljno dobri i imate veliku količinu iskustva, možete postati analitičarem ili čak trenerom ekipe.

Što se medija tiče, tu su razna mjesta što uključuju novinare koji pokrivaju događaje, blogere svih vrsta te PR, odnosno marketingaše. Konačno, tu su i mjesta koja nerijetko traže prethodno iskustvo, poput menadžera organizacije, menadžera društvenih mreža, producenta prijenosa, event menadžera ili agenta. Posla u svijetu esportova, bez dvojbe, ima za mnoge.

GEJMING

Pronašli smo pet savršenih videoigara za petominutne pauze

Pogledaj galeriju

Kako uvesti mlađe u esportsku karijeru

Prema trenutnoj situaciji, izuzmemo li okolnosti vezane uz globalnu pandemiju, postoji nekoliko vrlo dobrih načina. Za početak, tržište rada u polju internacionalnog esporta donedavno je bilježilo konstantan porast, što znači da se u mirnijim vremenima bez problema može pronaći posla. Loša vijest, pored trenutnih okolnosti, činjenica je da je svijet kompetitivnog esporta, eto, prilično kompetitivan, što znači da je vrlo važno birati branšu karijere u kojoj je moguće iskazati svoju strast - nešto što zbilja volite.

'Za uspješnu karijeru, barem kao natjecatelj, treba puno truda, rada i talenta, možda čak i malo sreće - dobra mješavina svega navedenog', naglasio je Perković.

Prilagodba na život u svijetu natjecateljskog gejminga prilično je neobičan proces. 'Trebalo je puno godina da naučim živjeti ovako, a još danas nije mi uvijek sve u ravnoteži. To je najteži dio moje karijere - teško se isključiti i maknuti od igre. Postoji način, ali on je u ravnoteži - znati što učiniti u kojem trenutku!'

Rad u momčadi

Vrlo važan dio kompetitivnog grupnog sporta poput League of Legendsa je i suradnja među predstavnicima momčadi. League od igrača traži suradnju u najstresnijim situacijama, po kojima je igra naširoko poznata. Međusobno optuživanje za pogrešan potres ne dolazi u obzir. 'Momčad smo od pet igrača, ali igramo kao jedno tijelo. Moraš znati kako razmišljaju druge osobe u tvom timu, kako one prilaze situacijama i kako reagiraju na njih', naglasio je Perkz.

Kako bi ovome doskočili, mnogi timovi idu dalje od komunikacije koju naglašava Perković. 'Neki timovi čak imaju sportske psihologe, no valja voditi računa o tome da je ovo mlada industrija pa nije tako razgrađena. Štoviše, jako puno razgovaramo o svojim problemima i rješavanju tih problema.'

DIGITALNA ZABAVA

Ovo su najiščekivanije videoigre koje ćemo zaigrati u prvoj polovici 2020.

Pogledaj galeriju

Europa i Kina

Još jedan faktor koji utječe na uspjeh ili neuspjeh momčadi nalazi se u pristupu treningu i podrijetlu igrača. Kada smo pitali Perza za mišljenje o kineskoj sceni esportova, naglasio je nekoliko vrlo presudnih faktora, uključujući broj igrača. 'Najveća razlika između europskih i kineskih timova je u jačini natjecanja. Kina ima populaciju od 1,3 milijarde ljudi i zato ima puno više talenata koji dolaze u profesionalne timove.'

Situaciji nimalo ne pomaže ni činjenica da je League tamo najveći sport, dok '...u europskim zemljama još uvijek dominiraju tradicionalni sportovi. Uz to sve dolazi ogromna financijska potpora te imaju bolju infrastrukturu od drugih timova'.

  • +2
Luka Perkz Perković i G2 Esports Izvor: EPA / Autor: Víctor Lerena / EPA-EFE

Budućnost esportova

Nakon što uz malo sreće nadvladamo epidemiju i dovedemo svijet u kakvu-takvu normalu, stići će i vrijeme o razmišljanju o budućnosti esportskih natjecanja. Perković o toj temi, njegovim riječima, ne razmišlja baš previše, no uvjeren je da će stil igre i način pristupa esportovima krenuti u smjeru Kine. 'U njoj većina timova ima svoje arene i putuje se po cijeloj Kini za home away mečeve', kaže. Uvjeren je da će u jednom trenu elektronički sportovi i na teritoriju EU-a privući puno više reklama i sponzora, no valja biti realan i razmišljati u skladu s vremenima, zaključio je naš sugovornik.