podatkovna ekonomija

Bellabeat šifrira podatke: 'Bez tajnog ključa nitko ih ne može pročitati'

  • Autor: Bi. S.
  • Zadnja izmjena 30.06.2022 10:21
  • Objavljeno 30.06.2022 u 09:58
Urška Sršen, suosnivačica i glavna komercijalna direktorica Bellabeata

Urška Sršen, suosnivačica i glavna komercijalna direktorica Bellabeata

Izvor: Cropix / Autor: Ivana Nobilo / CROPIX

Bellabeat je prvi hrvatski scaleup koji je okrenuo leđa podatkovnoj ekonomiji, na kojoj svoje poslovanje temelje Google i Facebook. Umjesto toga, naglasak je stavio na privatnost, odnosno krenuo putem Applea, tvrtke poznate po sukobima s američkim vlastima oko prava na privatnost svojih korisnika

Apple, naime, svojim korisnicima omogućuje šifriranje svojih podataka i sama kompanija nema pristup tim podacima.

Sad i Bellabeat nudi korisnicima šifriranje podataka. Hrvatski scaleup proizvodi pametan nakit koji prati zdravlje žena, među inim plodnost, menstrualne cikluse i trudnoću. Dosad je tako stvorio najveću zdravstvenu bazu podataka u Hrvatskoj. Bellabeat ima više od 100 milijardi skupova zdravstvenih podataka o ženama, prenosi Jutarnji list.

Urška Sršen, suosnivačica i glavna komercijalna direktorica Bellabeata, kaže da su se na to odučili zbog činjenice da je ustavni sud SAD-a dopustio kriminalizaciju pobačaja.

'Bellabeat razvija proizvode koji pomažu ženama da bolje razumiju svoja tijela i želimo da to mogu raditi bez brige o tome što se događa s njihovim privatnim podacima. Zato uvodimo mogućnost da korisnice mogu šifrirati svoje podatke i da ih nitko, pa ni mi, ne može pročitati bez njihove dozvole, odnosno njihova tajnog ključa, koji imaju samo one', kaže Sršen.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!