talent nije sve

Trojica vozača silnim milijunima kupila svoja mjesta u Formuli 1!

  • Autor: Ivan Janković
  • Zadnja izmjena 30.01.2018 11:35
  • Objavljeno 30.01.2018 u 10:42
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Vozači koji plaćaju svoje sudjelovanje nisu rijetkost u elitnom automobilističkom natjecanju, a ove sezone čak dvojica će voziti za Williams, Lance Stroll i Sergej Sirotkin, dok je Marcus Ericsson do prošle jeseni švedskim milijunima praktički posjedovao momčad Saubera...

Formula 1 je bizaran sport kad su u pitanju plaće vozača. S jedne strane Sebastian Vettel zarađuje 60 milijuna dolara godišnje, a Lewis Hamilton 50, dok na drugoj strane ljestvice postoje oni koji moraju platiti kako bi bili dio elitnog automobilističkog natjecanja.

  • +14
  • +11

Formula 1, VN Brazila, 2017.

Izvor: Reuters / Autor: UESLEI MARCELINO

Dovođenje vozača koji sa sobom donose i vreće novaca uobičajena je praksa malih momčadi već čitav niz godina i to se sigurno neće još dugo promijeniti, osim ako nekim čudom FIA ne uspije nagovoriti one bogate, prije svega Ferrari i Mercedes na kresanje troškova natjecanja u ovom oktanskom sportu.

Naravno, oni koji plaćaju svoje mjesto u Formuli 1 nikad nisu niti će ikad biti omiljeni u javnosti, ali da ih nema vjerojatno bi nekoliko ekipa koje uporno opstaju već odavno propale.

Dva su načina kako skupiti potrebne milijune za ulazak u elitno automobilističko natjecanje. Prvi je putem sponzora koje sa sobom dovodiš u momčad, a drugi je iz vlastitog džepa.

Da je zaista moguće samom sebi plaćati F1 karijeru dokaz je 19-godišnji Kanađanin Lance Stroll čiji otac milijarder Lawrence plaća 25 milijuna dolara Williamsu po sezoni kako bi od njegovog sina napravili potencijalnog svjetskog prvaka, a uložio je i 15 milijuna dolara u privatna testiranja.

Britanska momčad u 2018. godini imat će dva vozača za volanom koja donose novac u blagajnu, jer je i 22-godišnji Sergej Sirotkin potpisao ugovor, na štetu Roberta Kubice koji će biti tek rezervna opcija. Tvrde da se pokazao bržim na testiranjima, no 15 milijuna dolara koje njegovi ruski sponzori poklanjaju Williamsu svakako su mu pomogli da se dokopa Formule 1.

Poseban slučaj je Marcus Ericsson koji će u ožujku započeti svoju petu sezonu među elitom, iako po svojim kvalitetama to sigurno ne zaslužuje. No, švicarski Sauber godinama je u financijskoj krizi, a iz nje su ga izvukli švedski milijarderi predvođeni vlasnikom H&M-a Stefanom Perssonom koji obožavaju Ericssona i praktički su poklonili svom Šveđaninu F1 momčad na raspologanje zadnjih godina.

Situacija se malo promijenila kada je Ferrari uoči nove sezone ušao u suradnju sa Sauberom i uložio u njega u želji da mu postane juniorska ekipa, no švedski milijuni su još tu i Marcus je opstao u ekipi.

Ogromne novce su osigurali poslodavcu, a plaće su im skromne. Sirotkin dobiva 150 tisuća dolara po sezoni, Ericsson pola milijuna, a iako službeno stoji da Williams plaća Lanceu 1.8 milijuna dolara, obitelj Stroll zapravo samo gubi novac, ali ima ga dovoljno.

Od ostalih, spomenimo Sergija Pereza uz kojeg uvijek idu i bogati meksički sponzori, no on se dokazao kao vozač pa je trenutno zanimljiv i onima koji su spremni bogato platiti svoje vozače. Ostatak društva također je u stanju osigurati sponzora ili dva svojim momčadima, ali također spremaju u džep milijunske iznose pa ih se ne smatra vozačima koji plaćaju za mjesto u Formuli 1. Dapače, neki od njih su vrlo skupa investicija, poput Vettela, Hamiltona, Raikkonena i Alonsa te jako dobro žive od svog rada...