BITKA ZA WARNER BROS.

Posljednji hollywoodski 'rudnik zlata': Ovo je pravi razlog zašto su Netflix i Paramount zaratili

18.12.2025 u 19:01

Bionic
Reading

Dok se tržište streaminga hladi, a publika postaje izbirljivija, najvrjednija valuta više nisu pojedinačni hitovi nego franšize koje se mogu širiti u serije, filmove, spin-offove i licencirane proizvode. Upravo zato se Warner Bros. nalazi u središtu nove velike borbe: tko preuzme njihov katalog, dobiva dugoročnu polugu za rast i stabilniji prihod u sve nepredvidljivijoj industriji

Borba za Warner Bros. Discovery sve se više pretvara u klasični nadmetalački rat, a razlog je jednostavan – studio posjeduje ono što danas vrijedi više od tehnologije, pretplatnika ili distribucije. Riječ je o golemoj biblioteci intelektualnog vlasništva (IP), jedinstvenoj zbirci franšiza i likova kakva u Hollywoodu gotovo više ne postoji. Upravo ta imovina objašnjava zašto se Ted Sarandos i David Ellison ne žele povući iz utrke, piše The Hollywood Reporter.

Kada je animirani film 'K-Pop Demon Hunters' neočekivano postao ljetni hit, u Netflixu je zavladala prava strka. Dok je kompanija već uvelike razvijala svoja iskustvena središta Netflix House u Pennsylvaniji i Teksasu, marketinški tim suočio se s jednostavnim, ali znakovitim pitanjem: 'Kako ćemo K-Pop Demon Hunters ubaciti u ponudu?'

Rješenje je stiglo brzo: novi jelovnici u restoranu, mural na pročelju, golemi kip Derpy Tigera na ulazu u trgovački centar. Za Marian Lee, direktoricu marketinga Netflixa, to je bio dokaz brzine i prilagodljivosti kompanije u industriji koja se inače kreće tromo.

No taj primjer otkrio je i neugodnu istinu: Netflix je možda kralj streaminga, ali i dalje pati od kroničnog nedostatka vlastitog intelektualnog vlasništva. Za razliku od tradicionalnih studija s desetljećima građenim franšizama, Netflix je relativno mlad igrač koji se dugo oslanjao na licencirani sadržaj. Čak i neki od njegovih najvećih hitova, poput 'Wednesday' ili 'One Piecea', nisu u njegovu vlasništvu.

Upravo zato bitka za Warner Bros. nadilazi pitanje dominacije u streamingu ili budućnosti kino-prikazivanja. Ona je, prije svega, rat za IP. I Netflix i Paramount uvjereni su da biblioteka Warner Brosa, s franšizama poput 'Harryja Pottera', 'Prijatelja', 'Igre prijestolja' i DC-jeva svemira, može osigurati desetljeća rasta.

'U poslu koji definira intelektualno vlasništvo, Warner Bros. je drugi najjači studio odmah iza Disneyja', ističe za The Hollywood Reporter Kevin Mayer, izvršni direktor Candle Medije i bivši visoki rukovoditelj Disneyja. Budućnost tih franšiza sada visi u zraku dok se Netflix i Paramount bore za kontrolu.

Netflix - gigant bez franšiza

Netflix je zabavni div, ali s relativno plitkom riznicom vlastitih franšiza. Zato su ‘Stranger Things’, ‘Bridgerton’ i ‘Squid Game’ eksploatirani do maksimuma. Upravo zbog tog deficita Netflix je platio više od 500 milijuna dolara za prava na djela Roalda Dahla, osiguravši dugoročnu kontrolu nad naslovima poput 'Matilde' i 'Charlieja i tvornice čokolade'.

'Za Netflix ova transakcija predstavlja strateški zaokret – od izgradnje vlastitog sadržaja prema akviziciji velikih studija i opsežnog IP-ja', napisala je analitičarka Bank of America Jessica Reif Ehrlich. Uspije li, Netflix bi se izravno suprotstavio Disneyju u ratu franšiza, pri čemu bi DC mogao postati ozbiljna prijetnja Marvelu.

Kevin Mayer smatra da je dugoročna kontrola ključna. 'Licenciranje je funkcioniralo, ali želite zaključati te franšize za budućnost. To vam daje trajni i povlašteni pristup sadržaju koji bi inače bio neizvjestan', kaže.

Tu logiku potvrdili su i Netflixovi suizvršni direktori Greg Peters i Ted Sarandos, poručivši zaposlenicima da je razlog posla 'dubok portfelj kultnih franšiza, opsežna biblioteka i snažne produkcijske sposobnosti' Warner Brosa.

Paramount pred egzistencijalnim izazovom

Za Netflix bi to značilo trenutačnu transformaciju u globalnu franšiznu silu. No za Paramount je ulog još veći. 'Paramount Skydance nalazi se na egzistencijalnom raskrižju', upozorava analitičar Moffett Nathansona Robert Fishman

Iako Paramount posjeduje snažne franšize poput 'Mission: Impossiblea', 'Top Guna' i 'Star Treka'’, posljednjih godina njegov identitet sve se više vezao uz jednog autora Taylora Sheridana. Kako Sheridan uskoro odlazi u NBCUniversal, Paramount mora pronaći nove svjetove koji će popuniti prazninu.

'Za Paramount je cilj prerasti u globalnog medijskog diva iz relativno ograničenog portfelja', navodi Reif Ehrlich, dodajući da je pokušaj preuzimanja Warner Brosa svojevrsni 'plan B'.

Fishman ističe da bi preuzimanje WBD-a Paramountu odmah otvorilo pristup vrhunskom katalogu IP-ja, omogućilo jače korištenje HBO-ovih resursa i osnažilo kino-produkciju kroz DC-jeve superheroje. Bez tog iskoraka, postavlja se pitanje kako bi Paramount mogao dosegnuti razmjere potrebne za ozbiljnu konkurenciju u budućem medijskom ekosustavu.

'Kvaka' je u franšizama

Vrijednost IP-ja nije teorijska. Casey Bloys, čelnik HBO Maxa, nedavno je istaknuo da je rast platforme potaknut upravo sadržajem temeljenim na franšizama.

'DC svemir, 'It' Stephena Kinga, 'Igra prijestolja' i 'Harry Potter' imaju goleme globalne baze obožavatelja. Ta prepoznatljivost, u kombinaciji s HBO-ovim pristupom pripovijedanju, pokazala se iznimno vrijednom', rekao je Bloys.

U konačnici, zabavna industrija funkcionira kao zamašnjak, kako ju je još zamišljao Walt Disney: distribucija, kina i iskustva u stvarnom svijetu pokreću se likovima i svjetovima u vlasništvu studija. Netflix može pokušati graditi vlastite svjetove, ali Warner Bros. već ima stoljeće prednosti.

Sarandos je i sam prije nekoliko dana podsjetio da je Netflix relativno mlad u području originalne produkcije. 'Originalne sadržaje radimo tek 12 godina. Kretali smo se vrlo brzo, gradeći katalog što je brže moguće. Sve što smo odobrili – i snimili smo, pa nemamo duboku razvojnu bazu’, rekao je. Usporedba s Warner Brosom, istaknuo je, pokazuje ključnu razliku: 'Naša se arhiva proteže tek desetak godina, a Warner Brosova više od stotinu godina. Oni znaju mnogo o stvarima koje mi nikada nismo radili, poput kinodistribucije'.

Kako zaključuje Mayer, pitanje kino-distribucije tek je 'taktičko'. 'Oni su spremni to žrtvovati kako bi zaključili posao. Ono što stvarno žele jest pristup tim brendovima, franšizama i toj dubokoj biblioteci', kaže.

Tko god izađe kao pobjednik, osigurat će mjesto za glavnim stolom u budućnosti Hollywooda.