'DIGAO' SIDRO

Sukob ega trese Hollywood: Najveći hitmejker današnjice rekao 'ne' moćniku i dobio milijardu dolara

01.11.2025 u 20:22

Bionic
Reading

Taylor Sheridan, tvorac franšize 'Yellowstone', napušta svoj dugogodišnji dom u Paramountu nakon sukoba s novim izvršnim direktorom kompanije Davidom Ellisonom. Ključni razlog? Kategorički odbija to da svoje serije učini 'otvoreno političkima'. Spor je kulminirao potpisivanjem petogodišnjeg ugovora s NBCUniversalom, vrijednim milijardu dolara, a iza kulisa odvija se poprilična drama

'Sve što sam ikada želio bilo je živjeti na ranču i snimati TV serije', rekao je Taylor Sheridan, kreator brojnih najpopularnijih naslova današnjice, među kojima je i 'Yellowstone', koji trenutno živi svoje snove.

Nakon desetljeća neuspjelih pokušaja da uspije kao glumac u Hollywoodu razmišljao je o povratku u Teksas i bavljenju konjima. Njegova žena bila je trudna, kredita je bilo sve više, a zarade sve manje. Bio je spreman odustati od glume, ali ne i od svog sna – pisanja scenarija. Iskoristio je znanje i strast prema životu na ranču, pomiješao ga s pitanjima morala, američkog kulturološkog nasljeđa te bitkama za moć unutar obitelji i nastao je – 'Yellowstone'.

Sheridan je rođen 1970. godine u Teksasu. Svoje odrastanje opisao je kao teško, ističući da je puno vremena provodio tumarajući po očevu ranču. Ondje mu se dogodila sudbonosna ljubav prema konjima te je odrastajući postajao sve bolji u raznim kaubojskim natjecanjima. Postao je toliko dobar da je zarađivao tisuće dolara na turnirima, a 2021. godine primljen je u teksašku Kuću slavnih kauboja.

Proboj u industriji

Najveći glumački uspjeh doživio je u dobi od 38 godina dobivši značajniju ulogu u popularnoj seriji 'Sinovi anarhije'. No uz visoke troškove holivudske svakodnevice i s trudnom suprugom pokraj sebe, odlučio je da je vrijeme za nešto drugačije.

Yellowstone Official Trailer | Paramount Network Izvor: Društvene mreže / Autor: Paramount

Za njegove prvotne pokušaje nitko u cijelom LA-u nije bio nimalo zainteresiran, no Sheridan nije odustajao. Pisao je i pisao sve dok 2015. godine nije stvorio svoju prvu uspješnicu, film 'Sicario'. 'Scenarij je bio pomalo zbunjujući i teško je reći tko je u filmu dobar, a tko loš lik', priznao je jednom, no 'Sicario' je postao kinohit sa zaradom većom od 80 milijuna dolara.

Uslijedio je još veći uspjeh, 'Hell or High Water', u kojem je Sheridan prvi put obradio svoju omiljenu temu života u zapadnom Teksasu, a film je dobio čak četiri nominacije za Oscara. Kada je i njegov treći film, 'Wind River' iz 2017. godine, osvojio publiku i kritiku, učvrstio je svoj zvjezdani status.

Uvjeti koji su promijenili industriju

A onda je napravio nešto revolucionarno: zahtijevao je više povlastica od bilo kojeg scenarista u povijesti.

Ugovor vrijedan milijardu dolara i kraj jedne ere

Nakon niza sukoba s novim vodstvom Taylor Sheridan potpisao je ogroman ugovor s NBCUniversalom, vrijedan gotovo milijardu dolara, te će od 2028. godine ekskluzivno stvarati serije i filmove za NBC i streaming platformu Peacock, a s njim u paketu dolazi i njegova produkcijska kuća 101 Studios.

Iako se nagađalo da je riječ o novcu, pravi razlog leži u gubitku kreativne slobode. Nakon promjene vlasništva u njegovu dosadašnjem studiju, većina suradnika s kojima je postizao uspjehe dobila je otkaz, a novi čelnici počeli su preispitivati budžete njegovih serija i donositi odluke bez njegova znanja, uključujući angažman Nicole Kidman za projekt koji je mogao ugroziti snimanje Sheridanove serije 'Lioness'.

Kada je osjećao da mu oduzimaju kontrolu, pojavila se Donna Langley, moćna šefica NBCUniversala, te mu je ponudila ono što najviše cijeni – potpunu umjetničku neovisnost.

Za čovjeka koji je jednom rekao da samo želi 'živjeti na ranču i snimati serije' ovo je prirodan nastavak puta. Sheridan odlazi kao najtraženiji autor na televiziji i dok njegov bivši studio pokušava pronaći nasljednika, on već piše novo poglavlje svog carstva.

'Nećete imati nikakve veze s radnjom serije. Na vama je samo da plaćate račune. Ja ću pisati i režirati apsolutno svaku epizodu. Ne želim nikakvu sobu za pisce. Ne želim nikakve napomene od producenata. Nikome ne mislim reći kamo priča vodi', rekao je Sheridan na pregovorima s producentskom kućom Viacom.

Odluka da pristanu na ovakve uvjete bila je naizgled suluda. No producenti su bili očarani njegovim ranijim filmovima, a kada su saznali da je Kevin Costner pristao glumiti glavnog lika Johna Duttona, 'Yellowstone' je dobio zeleno svjetlo.

Prijeloman trenutak - sukob s Paramountom

No ugovor s Paramountom, navodno vrijedan 200 milijuna dolara, potrajao je tek nekoliko godina, a jedan od najutjecajnijih televizijskih kreatora ovih je dana prelomio: odlazi iz studija koji ga je proslavio, no razlog nije novac. Prema pisanju Wall Street Journala, prijelomni trenutak dogodio se kada je izvršni direktor David Ellison zatražio od njega da stvori seriju vezanu uz 250. obljetnicu Amerike. Njegov odgovor bio je kratak i jasan – ne.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Paramount plus

Sheridan, koji stoji iza uspješnice 'Yellowstone' i njezinih sve brojnijih spin-offova, već godinama se bori protiv etiketiranja svoje serije kao konzervativne. 'Javno sam apolitičan. Želim prikazati sve strane priče, ne propovijedati gledateljima', jasno je postavio granicu.

Sukobi se nisu zaustavili na jednom zahtjevu. Paramount je propitivao budžet za 'Lioness', odbio njegov filmski scenarij 'Capture the Flag', a potom su bez dogovora sa Sheridanom angažirali Nicole Kidman za drugu seriju, što bi moglo utjecati na raspored snimanja 'Lioness'. Uz sve to, odbili su dati zeleno svjetlo za akcijski triler 'F.A.S.T.'.

Sastanak koji je sve promijenio

Ellison je bio dobro raspoložen kad je odletio u Teksas sa svojim izvršnim timom kako bi se dodvorili Sheridanu na njegovu prostranom ranču. Mislili su da je sastanak dobro prošao. Izvor se našalio da studijsko vodstvo 'nije moglo držati korak s njim' dok je on otvarao boce, a piće je teklo u potocima.

A onda je stigla vijest da Sheridan prelazi u NBCUniversal s ugovorom vrijednim čak milijardu dolara.

Ovaj spektakularni transfer natjerao je industriju da postavi pitanje: kako je Paramount uspio prepustiti jednog od najvećih talenata u industriji? Iz Sheridanove perspektive, partnerstvo je bilo klimavo čak i prije spajanja.

Dok je Paramount mislio da ne postoji šansa da im on okrene leđa, netko drugi udvarao mu se puno diskretnije. Riječ je o šefici zabave NBCUniversala Donni Langley, a ona mu je postupno postala osoba od povjerenja.

Možda najveći dokaz Ellisonova načina razmišljanja bila je jednostavna činjenica – svi se slažu da Paramount zapravo nikada nije ponudio ništa da zadrži Sheridana.

Serije i spin-offovi

Sheridan je već poznat po stvaranju uspješnih serija poput 'Yellowstonea' te njegovih prequela '1883' i '1923', kao i hitova 'Lioness', 'Mayor of Kingstown', 'Tulsa King', 'Lawmen: Bass Reeves' i 'Landman'.

Globalni fenomen 'Yellowstone' nadahnuo je i dvije potpuno nove serije. Prva, radnog naslova 'The Dutton Ranch', donosi povratak Kelly Reilly, Colea Hausera i Finna Littlea u poznatim ulogama, a postavi se pridružuje i Annette Bening, peterostruka kandidatkinja za Oscara.

Druga je 'The Madison', obiteljska drama smještena u dolinu rijeke Madison u Montani, s Michelle Pfeiffer i Patrickom J. Adamsom u glavnim ulogama. Sve navedene serije bit će dostupne za gledanje na Sky Showtimeu.

Najavljen je i spin-off '1944', u kojem će se Duttonovi nastaviti boriti za zemlju i opstanak u Yellowstoneu, a na čekanju je i '6666', koji bi trebao pratiti Jeffersona Whitea (kauboja Jimmyja iz 'Yellowstonea').

Industrija je primijetila oštar kontrast u Paramountovoj strategiji. Studio je nedavno oteo braću Duffer od Netflixa, no ona su napravila samo jednu hit seriju – 'Stranger Things' – s troškovima koji se u završnoj sezoni navodno penju na između 50 i 60 milijuna dolara po epizodi.

S druge strane, Sheridan je višekratno dokazao da može stvarati hitove. Njegove serije koštaju više od 10 milijuna dolara po epizodi, ali u usporedbi s Dufferima to je relativno pristupačno.

Sheridan kao brend

No on nije samo showrunner – postao je brend za sebe. Ljudi kupuju njegove brendirane odreske Four Sixes, kao i kavu i umak za BBQ. Ime je to koje možete zalijepiti na bilo koju marketinšku kampanju i privući će gledatelje.

Sheridan je, osim toga, posljednjih godina značajno pojačao svoju proizvodnu infrastrukturu te gradi masivan studijski prostor izvan Fort Wortha, a on bi trebao postati hub za sve njegove buduće produkcije.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Paramount plus

NBCUniversal dobiva Sheridana u trenutku u kojem je njihova streaming platforma Peacock slabo razvijena u dramskom segmentu, a on bi na to mogao gledati kao na izazov: 'Stavio sam Paramount+ na kartu svijeta, gledajte kako činim istu stvar s Peacockom.' No skeptici pak ističu statistiku: 70 posto transfera velikih kreatora u nove studije ne uspije.

Što donosi budućnost?

Gubitak Sheridana mogao bi biti značajan udarac za Paramount+ jer se oslanjao na serije koje je on kreirao kao na ključni sadržaj. Kompanija zadržava sve njegove postojeće projekte koji su doveli do 80 milijuna pretplatnika i nastavit će izbacivati nove u sljedeće dvije godine.

Ključno pitanje ostaje: koliko će Sheridan biti fokusiran na Paramountove projekte kada se preseli u svoj novi dom?

Izvor: Društvene mreže / Autor: Paramount plus

Ono što sve zanima je hoće li za tri godine Sheridan imati veći, manji ili otprilike isti kulturni utjecaj? Optimisti ga vide kako vlada velikom grupom serija u Paramountu i lansira nove hitove za NBC. Skeptici pak kažu da će njegov utjecaj biti manji.

Stvar koja sve u konačnici zanima je tko će na kraju izvući deblji kraj.