U trenutku kada filmska industrija strahuje od novog slabljenja kinodistribucije, Netflix šalje neočekivanu, ali jasnu poruku smirenja. U slučaju realizacije povijesnog preuzimanja Warner Brosa, filmovi tog kultnog studija neće nestati s velikih platna – naprotiv, streaming div planira poštovati tradicionalna pravila igre
Ted Sarandos, jedan od dvojice glavnih izvršnih direktora Netflixa, neočekivano se pojavio na događaju u Parizu i otvoreno poručio kako globalni streaming div ne planira zaobići kina. Naprotiv, tradicionalni modeli prikazivanja filmova ostaju ključni dio strategije u slučaju realizacije megadogovora s Warner Bros. Discoveryjem.
Sve je izglednije da će Netflix zaključiti posao vrijedan 82,7 milijardi dolara kojim bi preuzeo filmske studije i streaming-poslovanje Warner Bros. Discoveryja. Vjetar u leđa tom dogovoru daje vijest da je uprava Warnera spremna savjetovati dioničare da odbace konkurentsku, neprijateljsku ponudu Paramount Skydancea tešku čak 108,4 milijarde dolara. Unatoč preuzimanju, filmovi Warner Brosa i dalje će se prikazivati u kinima uz poštovanje klasičnih distribucijskih prozora.
'Naša je namjera, ako kupimo Warner Bros., nastaviti s prikazivanjem filmova tog studija u kinima, uz tradicionalne prozore distribucije', rekao je Sarandos tijekom iznenadnog pojavljivanja na događaju u organizaciji Canal+ Grupe u Parizu, posvećenom predstavljanju sadržaja Studija Canal+ za 2026. godinu.
Objasnio je i zašto Netflix dosad nije snažnije inzistirao na kinodistribuciji. 'Nikada se prije nismo u to upuštali jer nismo posjedovali mehanizam za kino-distribuciju', rekao je, dodavši da je kompanija filmove prvenstveno monetizirala kroz vlastiti pretplatnički model. 'Tako smo najbrže razvijali poslovanje', zaključio je Sarandos.
Njegove izjave dolaze u trenutku pojačane zabrinutosti vlasnika kina i drugih aktera industrije, koji strahuju da bi eventualno Netflixovo preuzimanje Warner Brosa moglo dodatno ugroziti klasični kino-model.
'Warner zna stvari koje mi ne znamo'
Sarandos je pritom podsjetio da je Netflix relativno mlad u području originalne produkcije. 'Originalne sadržaje radimo tek 12 godina. Kretali smo se vrlo brzo, gradeći katalog što je brže moguće. Sve što smo odobrili – i snimili smo, pa nemamo duboku razvojnu bazu’, rekao je. Usporedba s Warner Brosom, istaknuo je, pokazuje ključnu razliku: 'Naša se arhiva proteže tek desetak godina, a Warner Brosova više od stotinu godina. Oni znaju mnogo o stvarima koje mi nikada nismo radili, poput kinodistribucije'.
Na pozornici ga je intervjuirao predsjednik uprave i glavni izvršni direktor Canal+ Grupe Maxime Saada, koji je otvorio i pitanje hoće li Netflix, u slučaju dogovora s Warner Brosom, nastaviti suradnju s Canal+. Sarandos je odgovorio da će Netflix konkurirati za tzv. event-programiranje i specijalizirane sportske sadržaje, poput velikih boksačkih mečeva, ali je naglasio: 'Naša primarna misija su film i televizija'.