STRAŠNA LISTA

U ovim zračnim lukama uvijek ste u smrtnoj opasnosti

06.10.2013 u 08:34

Bionic
Reading

Časopis za putovanja Travel Leisure napravio je popis najopasnijih svjetskih aerodromskih pista. Svakoga dana velik broj turista putuje preko tih aerodroma te se, a da ni ne znaju, izlažu riziku. Stoga je ovu listu jako dobro naučiti napamet i u slučaju slijetanja ili polijetanja s tih pista oči držati širom otvorene

Aerodrom Paro, Kraljevina Butan
Svi turisti koji žele posjetiti Butan, zemlju zmajeva u podnožju Himalaja, moraju sletjeti na aerodrom Paro. Ipak, mnogi putnici nisu niti svjesni kako riskiraju svoje živote pri posjetu ovom kraljevstvu.


To je jedina zračna luka u kraljevstvu omeđenom himalajskim vrhovima koji dosežu više od šest tisuća metara. U tim uvjetima samo najiskusniji piloti mogu zadržati zrakoplov pod punom kontrolom i sigurno proći među obroncima koji su okruženi visokim drvećem, a veliki rizik da se avion sruši ili pak zabije u planinski vrh ovu pistu svrstava u jednu od najopasnijih na svijetu.

Međunarodna zračna luka princeze Julijane, Sveti Martin
Zračna luka princeze Julijane jedan je od najvećih transportnih kanala u području Kariba. Duljina piste iznosi samo 2.180 metara, što je dovoljno za male i srednje avione, ali ne i za one velike poput Boeinga 747 i Airbusa A340, kakvima brojni putnici dolaze na ovu pistu. Piloti moraju spustiti avion na način da dodiruje ogradu piste. Pista kreće točno od plaže koja se nalazi iza ograde. Tako da postoji dvostruki rizik, tko zna kako će zrakoplov sletjeti, ili što će pasti na njega.

Zračna luka Ronald Reagan, Washington DC, SAD
Tko bi ikad pomislio da će se ovako velika zračna luka pojaviti među prve tri najopasnije luke na svijetu. Ova zračna luka nalazi se između dva zatvorena područja, stoga piloti moraju biti jako vješti kako bi izbjegli sudar sa strateški važnim objektima – Pentagonom i sjedištem CIA-e. Kada uzlijeću, avioni moraju vrlo brzo postići brzinu i naglo skrenuti ulijevo kako bi izbjegli Bijelu kuću. Nakon napada 11. rujna sigurnosne službe strogo se drže tih pravila, ako je kretanje aviona upitno, postoji dobar razlog da se zabrinete za svoj život.

Zračna luka Gibraltar
Ugurana između Sredozemnog mora i grada Algeciras, pista duga 1.830 metara pilote drži u strogoj budnosti i zahtijeva od njih da budu savršeno točni i precizni. Posebnost ove zračne luke je ta što Avenija Winstona Churchilla (glavni cestovni pravac prema kopnenoj granici sa Španjolskom) presijeca pistu zračne luke, uslijed čega se ona mora zatvarati prilikom svakog slijetanja ili uzlijetanja zrakoplova.

Aerodromska pista u Matekaneu, Lesotho
Aerodromska pista ovdje je dugačka svega 416 metara, a nalazi se na rubu planinskog kanjona na visini od 2.303 metra. Turisti koji posjećuju afričku državu Lesotho trebali bi znati – ako avion počne odmah padati nakon leta, to nije tako opasno. Ipak, postoji određeni rizik ako avion vozi nedovoljno vješt pilot koji pokušava izbjeći planinu.

Zračna luka Barra, Škotska
Ova zračna luka nalazi se na jednom od malih otoka Hebrida. To je vrlo plitak zaljev, u kojemu avioni redovito slijeću. Razina 'rigidnosti slijetanja' ovisi o kretanju plime i oseke. Zbog toga piloti moraju biti vrlo pažljivi jer bi avion mogao završiti u vodi.

Zračna luka Toncontin, Tegucigalpa, Honduras
Kako bi uspješno sletjeli u zračnoj luci Toncontin, piloti moraju letjeti iznad planina i skrenuti ulijevo za 45 stupnjeva prije negoli avion dotakne tlo. Pista sama po sebi nije jako duga, 1.864 metra, i nalazi se u zatvorenoj dolini. Zračna luka izgrađena je na visini od 1.005 metara iznad razine mora, a ne može primiti avione veće od Boeinga 757. Ova zračna luka u neposrednoj je blizini kuća, ceste, restorana i benzinske pumpe.

Međunarodna zračna luka John F. Kennedy, New York
Piloti koji dolaze na ovu zračnu luku moraju biti jako oprezni kako ne bi naišli na avione koji stižu na susjedne zračne luke - La Guardia i Newark. Zbog takvog ambijenta piloti se moraju držati gornje granice od 4.575 metara i vidljivost od 8,25 kilometara prije negoli slete na pistu 13L.

Zračna luka Madeira, Portugal
Piloti zračnoj luci Madeira moraju pristupiti između planina i Atlantskog oceana, strogo se držeći kretanja kazaljke na satu. Piloti prvo okreću avion prema planini i zatim u posljednjem trenutku naglo skreću udesno. Portugalci su izgradili jedu od najneobičnijih zračnih luka. Pista se ne nalazi na kopnu, ali je u zraku. Pista za slijetanje duga je 2800 metara te je izgrađena kao veliki most koji drži 180 velikih stupova visokih 80 metara, a ispod piste nalazi se parking za automobile.

Zračna luka Hwang Ho, otok Saba, Nizozemski Antili
Ova zračna luka ima najkraću stazu od svega 396,5 metara. Još jedna stvar vrijedna spomena je da se piloti prilikom slijetanja i uzlijetanja moraju boriti sa snažnim vjetrovima.