sol de janeiro

Pokorila je svijet kozmetike kremom koja je nastala u blagovaonici, a brend danas vrijedi stotine milijuna

26.08.2023 u 20:58

Bionic
Reading

Rast od 171 posto u posljednjem tromjesečju, prodaja L'Occitaneu za 450 milijuna dolara i miris kojeg se ne mogu zasititi holivudske zvijezde - evo kako je Heela Yang pokorila svijet kozmetike brendom koji je nastao u njezinoj blagovaonici

Sol de Janeiro trenutno je jedan od najpoželjnijih beauty brendova, a osvaja svijet neodoljivim aromama i pričom o uspjehu koja je kao stvorena za holivudsku filmsku uspješnicu. Sve je počelo u njujorškom baru sudbonosnim susretom dvoje mladih ljudi čija je ljubav na prvi pogled bila i prva stranica priče o izgradnji multimilijunskog biznisa o kakvom nisu mogli ni sanjati...

Naime, kada je sasvim obične večeri 2008. godine Heela Yang ugledala atraktivnog Brazilca, nije ni slutila da je to početak novog poglavlja njezina života te da će on ubrzo rezultirati posve neočekivanom pozicijom glavne direktorice u megauspješnom kozmetičkom brendu naziva - Sol de Janeiro.

Američki san Heele Yang na brazilski način

Inteligentna, senzualna i iznimno sposobna Južnokorejka s 39 godina zaljubila se 'preko ušiju', toliko da je ostavila svoj dobro plaćen posao u kozmetičkoj firmi Estee Lauder te se preselila u Rio de Janeiro, brazilsku prijestolnicu u kojoj prije nije živjela, niti je znala riječ portugalskog.

'Odrasla sam u New Yorku, gradu u kojem su mi bili prijatelji, posao i obitelj, i preselila se u Brazil. Planirala sam pronaći posao, no za samo mjesec dana dogodila se neplanirana trudnoća, što je bio vrlo šokantan uvod u novi život u novoj zemlji', započela je svoju priču Yang pa opisala kako je došlo do osnivanja danas iznimno uspješne kompanije:

'Imala sam iskustva u Lancômeu i Cliniqueu, ali i banci Goldman Sachs, kao i diplomu s Harvarda. Sve to dalo mi je dovoljno iskustva i kredibiliteta za osnivanje kozmetičke kompanije. No ono što me zapravo potaknulo na ovu ideju bili su prizori Brazilki koje su se gotovo bez zaustavljanja brinule o svom tijelu. Satima bih ih promatrala na plaži kako nanose preparat za preparatom na kožu i kosu, posebnu pozornost obraćajući na stražnjicu, a koja je, dakako, najzapaženiji dio tijela u Brazilu.'

Iz toga je nastao jedinstven proizvod na tržištu, s premium sastojcima i vrhunskom proizvodnjom - Brazilian Bum Bum Cream (u slobodnom prijevodu krema za stražnjicu). Lansiran 2016. godine, samo godinu nakon što je otvoren Sol de Janeiro, ubrzo je postao najprodavaniji proizvod u Sephori, vodećoj svjetskoj maloprodajnoj i online trgovini kozmetike.

Misija promicanja ljubavi prema tijelu

'Svijetu nije trebala još jedna lijepa kremica za tijelo. Svijetu nije trebao još jedan brend koji će postojati u tišini, bez tjeranja ljudi na drugačije razmišljanje. Odlučila sam slušati intuiciju i u tome pronalaziti hrabrost', pojasnila je.

Bila je u pravu, jer u svega nekoliko godina brend je postao toliko popularan da je godišnje donosio profit koji se mjeri u stotinama milijuna dolara.

Ipak, ona uspjeh ponajviše pripisuje roditeljima, a koji su je doveli u New York iz Južne Koreje u dobi od 12 godina te joj pružili neprocjenjive životne lekcije, poput onih koje su se pokazale ključnima: prilagodljivost na novu sredinu i sposobnost nošenja s nepredviđenim izazovima.

Osim roditelja, velike zasluge pripadaju njezinim poslovnim partnerima koje je poznavala iz marketinških dana, Camili Pierotti i Marcu Capri.

'Naš brend pobuđuje osjećaj radosti i senzualnosti. Želimo stimulirati sva osjetila i pružiti potpun doživljaj, između ostalog i tako što naši proizvodi imaju izvrstan miris. Uz to, željeli smo svijetu prenijeti pozitivan brazilski stav prema tijelu i ljubav prema svim njegovim oblicima', pojasnila je njihovu viziju Sol de Janeira.

Vrhunski proizvodi neodoljivog mirisa i 'sunčane pozitivnosti'

Ispostavilo se da je upravo to ono što ljudi žele - vrhunski proizvod s neodoljivim mirisom i pričom koja pobuđuje maštu.

Od lansiranja megauspješne 'Bum Bum' kreme, Sol de Janeiro proširio je ponudu na proizvode za kosu i parfeme, zaradivši 200 milijuna dolara samo u 2021. godini.

Jedan od razloga ovakvog uspjeha jest u šarolikoj ciljanoj skupini koja obuhvaća širok raspon dobi i oba spola.

'Naši kupci su vrlo strastveni prema brendu i obožavaju našu 'sunčanu pozitivnost'. Vole osjećaje koje im pobuđuju naši mirisi te kako drugi reagiraju kada ih nose. Omogućuju im da sanjare i izgube se u maštanju dok nanose naše proizvode. 'Bum Bum' krema nije namijenjena rješavanju problema, nego uživanju u ritualu brige o sebi', rekla je danas 54-godišnja Yang.

Najpopularnija krema nastala je u blagovaonici

Iako se može činiti da je njezina poslovna ideja doživjela uspjeh preko noći, iza realizacije stoji mnogo neprospavanih noći, napora oko administracije i registracije te dolaska do dobitne formule.

'Stvorili smo kremu u mojoj blagovaonici. Bili smo iznimno strastveni oko nje. Spojili smo našu formulu, koja je iznimno efikasna, s neodoljivim mirisom i proizvod je zaživio nevjerojatnom brzinom. Najbolja reklama bile su nam usmene preporuke zadovoljnih kupaca, a koji su uz to tražili nove proizvode. Kada smo lansirali gel za tuširanje 2016. godine, rasprodan je na Sephori za šest sati!'

Iako je njihove proizvode moguće kupiti u pojedinim maloprodajnim trgovinama u SAD-u, čak 70 posto profita stiže online, od čega 30 posto preko njihove web trgovine. No u planu je širenje ponude upravo u maloprodaji jer, tvrde, kupci se na prvu zaljubljuju upravo u njihov miris.

Proizvodi po pristupačnim cijenama

Kada je riječ o najpopularnijem proizvodu, a to je 'Brazilian Bum Bum Cream', tajna je u spoju aroma vanilije, pistacija i slane karamele. Smatra se da je upravo ovaj neodoljiv spoj, nalik desertu, bio ključan za uspjeh.

'U trenutku lansiranja te kreme kozmetički proizvodi nisu imali kultni status kakav danas uživaju. Bilo je jako čudno to što smo kao glavni miris odabrali kulinarski spoj, a ne nešto voćno ili cvjetno', istaknula je Yang i dodala:

'Ovaj miris zovemo Cheirosa 62. Cheirosa znači 'mirisati nevjerojatno dobro i ukusno' na portugalskom. Broj 62 izabrali smo prema 1962. godini kao onoj u kojoj je brazilska kultura stekla svjetsku slavu zahvaljujući japankama Havaianas, izvedbi bossa nove u Carnegie Hallu i objavi hita 'The Girl from Ipanema'. Našim kupcima je postalo nezamislivo živjeti bez ovog mirisa.'

Iako možda zvuči dramatično izjava da se bez 'Bum Bum' kreme ne može živjeti jednom kada je probate, podaci to praktično potvrđuju jer se u svijetu jedna proda svakih - 14 sekundi!

No osim mirisa, ova krema sadrži bogatu formulu koja suhoj koži vraća mekoću i sjaj, a jedan od ključnih sastojaka je guarana, koja sadrži pet puta više kofeina od kave te poboljšava cirkulaciju i čvrstoću kože.

Ako se sami želite uvjeriti u učinke ove kreme, pakiranje od 25 ml dostupno je za 10 dolara, a ono od 240 ml možete nabaviti po cijeni od 48 dolara.

Osim ove daleko najpopularnije kreme, među traženijim proizvodima nalazi se kolekcija parfema u kojoj se ističe 'Brazilian Crush Cheirosa 62' s identičnim mirisom s kojim dolazi i 'Bum Bum' krema. Pakiranje od 240 ml dostupno je za 38 dolara, a tu su i iznimno privlačni paketi parfema manjih pakiranja po cijeni od 72 dolara.

Osim njih, dostupni su proizvodi poput dezodoransa bez aluminija (također s mirisom Cheirosa 62), šamponi, regeneratori, ulja za tijelo i gelovi za tuširanje, a Yang najavljuje skorašnje širenje ponude koja trenutno uključuje manje od 30 proizvoda.

'Najznačajniji doprinos u uspjehu imao je moj tim koji stalno nadograđujemo talentiranim i kreativnim profesionalcima. Svake godine udvostručujemo broj zaposlenika. Također, trenutno imamo samo 25 proizvoda u ponudi, a nismo se ni dotaknuli lica, kategorije čudesnog potencijala! Sada smo fokusirani na parfeme i njegu kose, a svaki proizvod koji smo dosad lansirali gotovo momentalno završio je među pet najprodavanijih.'

Hit na TikToku

Kada je riječ o rastu popularnosti (i profita), velika zasluga pripada marketingu na društvenim mrežama. Naime 2022. godine Sol de Janeiro stekao je veliku popularnost na TikToku te ga je gotovo na razinu kulta podigla generacija Z, opsjednuta proizvodima s privlačnim mirisima i pozitivnom pričom.

Čitav taj hype donio im je 100 tisuća novih pratitelja samo u jednom mjesecu, a hashtag #soldejaneiro sada ima preko 250 milijuna pregleda.

Shvativši potencijal društvenih mreža, angažirali su neke od najpopularnijih influencerica, a one su im omogućile da se njihova kolekcija parfema Mist Master Mix rasproda samo dva tjedna nakon što je puštena u prodaju.

Omiljeni holivudskim zvijezdama

Naravno, ne smijemo zaboraviti ni brojne holivudske zvijezde koje su isticale svoju privrženost proizvodima Sol de Janeiro. Među njima su neke od najslavnijih osoba današnjice, poput Selene Gomez, Due Lipe, Hailey Bieber i Hilary Duff, a potonja je priznala:

'Tako dobro miriše. Sada imaju i balzam za usne, a ja ne mogu prestati kupovati njihove proizvode.'

Uspjeh okrunjen ulaganjem L'Occitanea

U studenom 2021. godine jedan od vodećih svjetskih brendova kozmetike, L'Occitane, okrunio je uspjeh Sol de Janeira kupovinom 83 posto kompanije za 450 milijuna dolara.

'S ovako privlačnom pričom koja stoji iza brenda i sposobnim timom koji ga vodi, Sol de Janeiro dijeli naše vrijednosti i viziju premium beauty proizvoda. Ima ogroman potencijal za rast te će momentalno doprinijeti i rastu čitave naše grupacije', poručio je Andre Hoffmann, izvršni direktor L'Occitanea, prilikom sklapanja ugovora.

L'Occitane je uistinu zabilježio skok u profitu u narednoj godini, s rastom prodaje od čak devet posto. Sve to navelo je najvećeg dioničara Reinolda Geigera, koji drži 72,72 posto dionica, da krene u otkup preostalog postotka od manjih dioničara. Vjeruje se da bi taj postupak mogao stajati oko 4,2 milijarde dolara.

U grupaciji su istaknuli da je upravo brazilski brend s američkom adresom imao značajan doprinos u tome jer je u prvom tromjesečju ove godine zabilježio nevjerojatan rast od 171 posto i 123 milijuna eura prihoda!

S ovakvim porastom, ali i globalnim oporavkom ekonomije, Sol de Janeiru predviđa se nastavak strelovitog rasta profita praćenog sveopćom pomamom za baš svakim njihovim proizvodom i to, kao što je napomenula Yang, bez kretanja u otkrivanje neograničenog potencijala proizvoda za njegu lica. Baš kao što piše na njihovoj stranici: spremno očekujemo novosti...