dobri izbori

Pobijedite uporan i neugodan osjećaj napuhnutosti: Top namirnice koje odlično djeluju na probavu

  • Autor: M.D.
  • Zadnja izmjena 04.12.2021 16:02
  • Objavljeno 04.12.2021 u 16:02
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: - / Wavebreak / Profimedia

Uh, trbuh izgleda poput prenapuhanog balona koji bi mogao svakog trena eksplodirati. Poznato? Neugodan osjećaj napuhnutosti mnogima je jako dobro poznat, a problem je to s kojim se svakodnevno susrećemo. Srećom, postoje učinkoviti načini da si poprilično pomognete

Napuhnutost, nelagoda i osjećaj težine u trbuhu vrlo je česta i neugodna pojava. No način da si konačno pomognete krije se u vašoj smočnici i hladnjaku. Naime određene namirnice mogu biti učinkovite u smanjenju napuhnutosti, kaže registrirana dijetetičarka Beth Czerwony.

Kako određena hrana može ublažiti napuhnutost

Što zapravo potiče osjećaj napuhnutosti? 'Najvjerojatnije je to stanje povezano s unutarnjim plinovima koji se nakupljaju u organizmu uslijed zatvora. Sve je u zastoju. Neredovita stolica uzrokuje prepunjena crijeva, pa stolica stoji, fermentira i uzrokuje neugodan osjećaj', kaže Czerwony.

Kako bi se ublažio osjećaj napuhnutosti, nužno je 'malo pokrenuti stvari', a to se može postići prilagođavanjem onoga što jedete i pijete. Dva ključna faktora su konzumacija hrane bogate vlaknima te pijenje dovoljne količine vode.

Hidratacija značajno djeluje na funkcioniranje probavnog sustava

Hidratacija značajno djeluje na funkcioniranje probavnog sustava

Izvor: Profimedia / Autor: IAN HOOTON / Sciencephoto / Profimedia

Zašto vlakna? Vlakna pomažu da hrana prođe kroz probavni trakt odgovarajućim tempom, a upravo je to ključno. Naime ako je proces probave prespor, suočit ćete se sa zatvorom, a ako je prebrz, uslijedit će proljev. Dvije vrste vlakana zadužene su za to da sve ide po planu: topiva vlakna tvore gumirani gel u probavnom traktu, a on usporava kretanje hrane kroz probavni sustav, s druge strane netopiva vlakna zadržavaju vodu kako bi stolica bila mekša i lakša za prolaz.

Kako hidratacija pomaže? Tekućina djeluje paralelno s vlaknima kako bi probavni sustav ispravno funkcionirao. Održavanje hidratacije tijela osigurava vodu koja je potrebna za omekšavanje stolice.

IZBJEGNITE LIJEKOVE

Imate problema s kolesterolom? Ovo su namirnice koje snižavaju njegovu razinu

Pogledaj galeriju
11

Hrana koja pomaže u borbi protiv napuhnutosti

Brojne namirnice pomažu održati crijeva zdravima, a probavnom sustavu omogućuju učinkovit rad. Svaka namirnica na drugačiji način doprinosi tome osiguravajući esencijalne hranjive tvari. Ako želite izbjeći napuhnutost, ove namirnice svakako stavite na listu prilikom iduće kupovine.

Kvinoja. Kada je u pitanju sadržaj vlakana, svega nekoliko cjelovitih žitarica može se mjeriti s kvinojom. Naime ona sadrži gotovo dvostruko više vlakana od većine drugih žitarica, što je čini moćnim saveznikom za zdravu probavu.

Zobene pahuljice. Ovaj vrlo popularan izbor za doručak gotovo se podudara s kvinojom po pitanju vlakana koja se uspješno bore protiv zatvora. Započinjanje dana doručkom koji uključuje zobene pahuljice može pomoći u ranijem obavljanju velike nužde te izbacivanju otpada što se nakupio od prethodnog dana.

Hrana bogata vlaknima ključna je za smanjenje osjećaja napuhnutosti

Hrana bogata vlaknima ključna je za smanjenje osjećaja napuhnutosti

Izvor: Profimedia / Autor: B. BOISSONNET / BSIP / BSIP / Profimedia

Zeleni čaj. Osim što hidrira, zeleni čaj sa svojim brojnim zdravstvenim prednostima djeluje i kao prirodni laksativ.

Ananas. U ananasu postoji prirodni enzim koji se zove bromelain i pomaže probavi. Naime taj enzim razgrađuje proteine iz hrane u probavnom sustavu i na taj način poboljšava njegovo funkcioniranje. Inače, bromelain je toliko učinkovit u omekšavanju žilave hrane da se koristi i kao sredstvo za omekšavanje mesa. Papaja nudi slične prednosti protiv nadutosti s drugim enzimom, papainom.

Lubenica. Lubenica sadrži više od 90 posto vode pa njezina konzumacija izravno utječe na hidrataciju organizma.

Celer. Mislite li da je lubenica prepuna vode? To je ništa u usporedbi s celerom. Te zelene stabljike imaju 95 posto vode, a također nude dozu vlakana, što ih čini dobitnom kombinacijom. Kao bonus, celer je pun šećernog alkohola poznatog kao manitolm, a on omekšava stolicu i pruža laksativni učinak.

Krastavci. Ispred celera i lubenice, po pitanju količine vode, zasigurno su krastavci jer sadrže nevjerojatnih 96 posto vode. Ova namirnica zasigurno pomaže u otklanjanju problema s probavom nastalom uslijed dehidracije.

Krastavci sadrže nevjerojatnih 96 posto vode

Krastavci sadrže nevjerojatnih 96 posto vode

Izvor: Profimedia / Autor: Innocenti / ImageSource / Profimedia

Đumbir. Postoji razlog za to što su ljudi stoljećima posezali za đumbirom kako bi riješili želučane tegobe. Ova aromatična biljka opušta crijeva, a istovremeno razgrađuje proteine enzimom zvanim zingibain.

Jabuke. Jabuka na dan učinkovito sprečava zatvor. Naime ovo voće sadrži pektin, vlakno koje stvara gel i pomaže u funkcioniranju probavnog sustava.

Bobičasto voće. Borovnice, kupine, maline i jagode nude visoku razinu vlakana. Svaka od tih voćki također ima relativno visok sadržaj vode, što je važno za hidrataciju.

Jogurt. Postoje 'dobre' bakterije koje se mogu naći u našem tijelu, ali i jogurtu. Konzumiranje jogurta omogućuje unos probiotika u probavni sustav, a oni pomažu prilikom probavljanja hrane, ali i u održavanju zdrave crijevne flore.

Zobene pahuljice odličan su izbor za početak dana

Zobene pahuljice odličan su izbor za početak dana

Izvor: Profimedia / Autor: Stockcrafter / Alamy / Alamy / Profimedia

Fermentirana hrana. Zanimaju li vas probiotici koji će vam pomoći riješiti se nadutosti, ali niste ljubitelj jogurta? Bez brige. Postoje i druge opcije, uključujući fermentiranu hranu poput kefira, kimchija, kombuche i kiselog kupusa.

Još jedan savjet za izbjegavanje nadutosti

Jesti pravu hranu važno je za sprečavanje nadutosti, ali je također važno jesti polako. Brzo jedenje i doslovno gutanje hrane unijet će puno zraka u želudac, što može dovesti do neugodnog osjećaja napuhnutosti. Pijenje veće količine gaziranih pića također može imati takav učinak.

Na samom kraju, uklanjanje ili umanjivanje osjećaja nadutosti često se svodi na jednu stvar – redovito obavljanje nužde. Stoga je svakodnevnu prehranu vrlo važno obogatiti namirnicama punima vlakana, koja će to olakšati.

PREPORUKA NUTRICIONISTA

Želite li kontrolirati težinu, ove namirnice moraju se češće naći na vašem stolu

Pogledaj galeriju
11

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!