ZNANSTVENICI OTKRILI

Naš mozak točno zna kada od nečega trebamo odustati

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 10.06.2011 08:42
  • Objavljeno 10.06.2011 u 08:00
mozak

mozak

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Bez obzira na to što radite, postoji onaj trenutak kad znate da trebate stati. Znanstvenici su otkrili dio mozga u kojem donosimo odluku da odustajemo i tražimo nešto bolje

Znanstvenici vjeruju da su otkrili točan dio mozga koji nam govori kada je došlo vrijeme da odustanemo, a taj je instinktivni impuls građen stoljećima. Naime, isti insinkt koji je sugerirao davnim precima da napuste lovište i krenu na bogatije prostore, ljude suvremenog doba navodi da isprobaju, primjerice, novu internetsku stanicu ako prvoj izabranoj stranici treba puno vremena da se otvori na ekranu.


Internetske stranice kao lovišta
Područje odgovorno za to da u svakoj situaciju procjenjuje odnos dobivenog i uloženog nalazi se u prednjem korteksu mozga, a kada je određeni prag dostignut, taj dio mozga šalje signal da bacimo ručnik u ring.

Do otkrića su došli američki znanstvenici sa Sveučilišta Duke promatrajući ponašanje majmuna koji su bili prisiljeni odlučiti hoće li ostati s izvorom hrane koji im daje manje količine voćnog soka ili novog izvora koji bi im možda mogao davati veće količine hrane. Skup neurona u prednjem korteksu pokazivao je vremenom povećanje aktivnosti. Nakon što je razina aktivnosti dosegnula određeni prag, majmuni bi se odmah preselili.

'Možemo to opisati kao prag u mozgu koji odlučuje treba li ostati ili otići', kaže profesor Michael Platt koji je vodio istraživanje.

Tvrdi da se rezultati njihovih pokusa podudaraju s tezom evolucijske teorije iz 1976. godine nazvane granična vrijednost teorema, koja tvrdi da bi naši pradavni preci ostali dulje u grmu kupine što je udaljenost između grmlja veća. Pokazalo se da ta teza vrijedi i za brojne vrste životinjskog carstva, crve, pčele, ribe i tuljane.

Profesor Platt kaže da zbog istog mehanizma ugrađenog u mozak danas odustajemo od internetskih stranica koje se sporo otvaraju i odlazimo na one čiji sadržaj dobivamo brže.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi