važna inicijativa

Kako je tijekom ovog vikenda skupina ljudi promijenila svijet

04.04.2019 u 10:09

Bionic
Reading

Od petka 29. do nedjelje 31. ožujka, više od 20 sudionika ovogodišnjeg Zagreb Service Jama zasukalo je rukave i kreiralo nešto što je na samom početku djelovalo nemoguće – četiri rješenja koja imaju potencijal promijeniti svijet u kojem živimo i usluge koje svakodnevno koristimo

Zagreb Service Jam dio je globalne inicijative koja se više od 10 godina odvija u cijelom svijetu a promiče učenje o dizajnu usluga, design thinkingu i važnosti korisničkog iskustva. Ovogodišnji sudionici su u samo 3 dana kreirali više od 110 ideja i koncepata, od kojih su 4 najbolja prezentirana tijekom posljednjeg dana Jama.

Jam je započeo u petak u 17 sati u prostorima službenog partnera Zagreb Service Jama, tvrtke Mediatoolkit. Okupljene sudionike iz različitih područja (dizajna, marketinga, financija, psihologije, inženjerstva, prava itd.) pozdravila je Katarina Pranjić, jedna od mentorica na Zagreb Service Jamu te direktorica tvrtke Radilica d.o.o. čiji djelatnici stoje iza organizacije lokalne inačice ovog projekta. 'Sretni smo što je Radilica okupila skupinu entuzijasta i zaljubljenika u service dizajn na jednom mjestu i što sada već drugu godinu zaredom zajedno organiziramo Zagreb Service Jam.', podijelila je gospođa Pranjić u svom govoru.

Uslijedilo je predavanje o service designu kroz koje su sudionici osvijestili važnost dizajna usluga i kompetitivnu prednost koju kvalitetne usluge nude u današnjem poslovnom svijetu. Predavanje je održala Tea Tipurić Zavacki, konzultantica za korisničko iskustvo i jedna od mentorica na Jamu, nakon čega je i službeno otkrivena tajna tema ovogodišnjeg Global Service Jama - BLUE. Tajna tema je bila tajna sve do 18:30 sati po lokalnom vremenu nakon čega su sudionici tehnikom brainstorminga generirali svoja tumačenja teme, tj. poslovne izazove u čijem rješavanju bi voljeli sudjelovati. Nakon glasovanja, izbor je pao na 4 teme oko kojih su se formirali timovi prema preferencijama sudionika – tehnologija, očuvanje okoliša, zaštita voda i turizam.

Subota je u prostorima Mediatoolkita započela inspirativnim i interaktivnim predavanjem Nade Kaurin Knežević, direktorice marketinga u tvrtki Five, koja je podijelila sa sudionicima na koji način primjenjuje empatiju u svakodnevnom radu. Kroz interaktivne vježbe sudionici su osvijestili važnost empatije ali i činjenicu koliko je zapravo teško staviti se u cipele korisnika te su im prezentirani alati koji će im u tome pomoći. Tijekom ostatka dana, timovi su prolazili kroz faze desing thinking procesa uz stručno vodstvo mentora među kojima su bili i Marina Milić Kravar, konzultantica za korisničko iskustvo, Sara Oroz, menadžerica uredskog poslovanja i Nikola Kranjčević, poslovni trener u Radilici. Terenskim istraživanjem kroz dubinske intervjue i promatranje, sudionici su prikupili vrijedne uvide 's terena' te su na temelju prikupljenih uvida prepoznali uzorke i stvarne potrebe potencijalnih korisnika u čemu su im pomogli alati poput persone, mape empatije i how-might-we pitanja.

Kao uvod u fazu kreiranja rješenja, predavanje je održao Teo Drempetić Čonkić, dizajner u Maša Vukmanović kreativnom studiju i prošlogodišnji mentor na Zagreb Service Jamu. Teo je kroz primjer nagrađivanog projekta 'Kokošvaroš' podijelio niz ideja kao odgovor na pitanje – kako oduševiti klijenta ili, u ovom slučaju, korisnika. Inspirirani predavanjem, timovi su uz brainstorming i brainwriting tehnike generirali niz ideja od kojih su zatim odabrali najbolje i na temelju njih izradili prve verzije prototipova. Zadovoljni sudionici su se, u iščekivanju finala, nastavili družiti uz proizvode ovogodišnjih sponzora Kozela i Cedevite. Nakon druženja sudionici su sigurno došli kućama zahvaljujući Uberu koji je podržao događanje tijekom sva tri dana održavanja.

U nedjelju ujutro sudionici su se okupili uz doručak koji je osigurala Klara, vjerni sponzor Jama, nakon čega je uslijedilo dovršavanje prototipova i izrada timskih prezentacija. Prilikom prezentacije rješenja, sudionici su odabrali različite pristupe, od papirnatih prototipova aplikacija, preko digitalnih prototipova sučelja, sve do igrokaza i 3D rješenja kao što su privjesci s logotipom tima. Prezentirana su 4 rješenja, nakon čega su dodijeljena priznanja i simbolične nagrade.

Lokalnu inačicu Global Service Jam organizira Radilica, vodeća kompanija za razvoj djelatnika koja je pokrenula i portal na temu vrhunskog korisničkog iskustva - cx.hr. Sve dodatne informacije o pobjedničkim rješenjima i samom projektu mogu se pronaći na službenoj stranici Jama ili upitom na cx@radilica.hr.

Iako nerijetko nakon Jama timovi nastavljaju razvijati svoje ideje, a dio timova svoje ideje i realizira, najvažniji ishod Zagreb Service Jama nisu inovacije nego – inovatori. Sudionici s Jama odlaze promijenjenog mindseta, spremniji preuzeti odgovornost za izazove s kojima se susreću, staviti svoje ideje na papir i hrabro ih predstaviti ostatku svijeta prije nego što su savršene. I to je najveća vrijednost Zagreb Service Jama.

'Zagreb Service Jam mi je pomogao da osvijestim svoje jake i slabe strane što mi je bio primarni cilj kako bih mogla možda nešto i samostalno pokrenuti. Upoznala sam prekrasne ljude, vidjela kako je prekrasno kada različiti ljudi zajedno surađuju i stvaraju najprije dobru atmosferu, na onda i proizvod. Stvarno sam zahvalna na iskustvu i ovo su bila tri najbolje provedena dana u ovoj godini.', izjavila je jedna od sudionica nakon Jama.