Uz opciju najma brendirane odjeće, stiliziranje outfita za svečanosti više ne mora biti praćeno bolnim minusom na računu
Zamislite da je pred vama važan događaj na kojem se želite pojaviti u najboljem izdanju. Glamurozan stajling vjerojatno je prvo što vam pada na pamet. No onda pogledate iznose na željenim komadima i padne vam mrak na oči. Srećom, od sada u Zagrebu luksuznu haljinu za svoju posebnu večer možete - unajmiti. I to po iznenađujuće pristupačnim cijenama.
Sve više žena danas bira luksuz – ali na pametan način. Umjesto da izdvajaju tisuće eura za haljine koje će možda odjenuti samo jednom, sve je popularniji trend najma dizajnerske odjeće. Upravo na tom principu djeluje J'veux, autentični showroom u Zagrebu, u kojem se mogu unajmiti raskošne haljine svjetskih brendova poput Zimmermanna, Muglera, Rabannea i Self Portraita.
Luksuz koji je dostupan svima
J'veux nudi pomno odabrane komade iz aktualnih kolekcija najpoznatijih modnih kuća – od sofisticiranih mini haljina do glamuroznih večernjih kreacija koje izgledaju kao s crvenog tepiha. Koncept je jednostavan: odaberete haljinu, nosite je za posebnu prigodu i vratite – bez brige o čišćenju, održavanju ili prostoriji punoj odjeće koju više nećete nositi.
Iza svega toga stoje sestre Lidija i Doris Tomić, a u razgovoru za tportal otkrile su sve što trebamo znati o pristupačnom najmu luksuznih haljina za večeri u kojima želimo izgledati – posebno i svoje.
Na ideju o otvaranju baš ovakvog showrooma došle su sasvim spontano, šetajući kući nakon treninga.
'Razgovarale smo o prijateljici koja je tražila haljinu za vjenčanje i planirala ju je unajmiti. Pogledale smo se i bez riječi znale – to je to. Oduvijek smo maštale o svom projektu, tijekom godina isprobavale razne ideje, padale i učile, ali s J’veuxom se sve nekako posložilo. Nastao je iz trenutka, iz razgovora, spontano i s puno entuzijazma', otkrile su nam sestre pa pojasnile zašto su odabrale baš ovo efektno ime za naziv brenda.
'J’veux je francuska riječ koja znači 'želim'. I to nam je odmah imalo smisla jer se lako može poistovjetiti s našim klijenticama koje žele haljinu u kojoj će zablistati, ali i s našom željom da pokrenemo nešto svoje. Ime je vizualno snažno, zvučno i nosi onaj chic francuski šarm koji volimo', rekla nam je Doris, a na nju se nadovezala Lidija:
'Zanimljivo je da potraga za imenom uopće nije bila jednostavna. Imale smo mali kaos ideja i u jednom trenutku se potpuno pogubile, pa smo odlučile napraviti anketu među prijateljima. J’veux je većinski pobijedio – i tek tada nam je sjeo u potpunosti.'
Visoka moda dostupna svima
Njihova vizija zapravo je vrlo jednostavna – žele svim ženama učiniti dizajnerske haljine dostupnima.
'Svaka žena, bez obzira na budžet, može osjetiti luksuz visoke mode na svojoj koži i uživati u tom posebnom osjećaju samopouzdanja koji prava haljina zna probuditi. Uz to, J’veux ima snažan održivi aspekt. Vjerujemo da moda može biti luksuzna, ali i odgovorna. Iznajmljivanjem smanjujemo potrebu za jednokratnom kupovinom, produžujemo životni vijek haljina i potičemo svjesniji način konzumiranja mode. To je naš mali doprinos ljepšem, promišljenijem svijetu.'
Koliko košta najam haljine?
Cijene najma luksuznih haljina u showroomu J'veux znatno su pristupačnije od njihovih maloprodajnih vrijednosti, što ovaj koncept čini privlačnim izborom za sve koji žele vrhunski dizajn bez velikog financijskog izdatka.
Primjerice, haljine brenda Mugler, čija je maloprodajna cijena 1390 eura, mogu se unajmiti za 90 eura, a Rabanneovi modeli, vrijedni oko 800 eura, iznajmljuju se već za 70 eura.
Haljine Elisabette Franchi i Self-Portraita, koje biste inače platili 680 i 650 eura, dostupne su za 80 eura po najmu. Još je povoljnija ponuda brenda Rat&Boa, čiji modeli koštaju 320 eura, a najam iznosi 50 eura. U kategoriji malo skupljih dizajnera ističu se Alex Perry i 16Arlington: njihove kreacije, čije se maloprodajne cijene kreću od 822 do 1400 eura, u J'veuxu se mogu unajmiti za 90 eura.
Kada je riječ o još luksuznijim kreacijama, Zimmermannove haljine, koje u trgovinama stoje oko 2350 eura, mogu se unajmiti za 150 eura, a Balmainovi modeli, s maloprodajnom cijenom od 2690 eura, imaju cijenu najma od 180 eura. Alex Perry u ovoj kategoriji nudi kreacije vrijedne 1791 euro, a dostupne za najam po 115 eura, isto kao i luksuzni modeli brenda Taller Marmo, čija je maloprodajna cijena 1550 eura.
Kod nas su ovakvi brendovi relativna novost, no u svijetu je najam luksuznih haljina već godinama nešto sasvim uobičajeno.
'U Americi je, primjerice, Rent the Runway postao ogroman brend i pravi sinonim za rental fashion, a sličnu priču uspješno vode platforme Hurr u Velikoj Britaniji i The Volte u Australiji. Te tvrtke jasno pokazuju da se način na koji doživljavamo modu mijenja – od posjedovanja prema dijeljenju i pametnijem, održivijem pristupu. Drago nam je što je taj koncept zaživio i kod nas jer vjerujemo da je to smjer u kojem moda prirodno ide – prema dostupnosti, svjesnosti i novom obliku luksuza', ističu vlasnice J'veuxa.
Od ideje do realizacije
Kako su se osjećale u trenutku u kojem su prvi put ušle u prostor u kojem će zaživjeti njihov showroom?
Lidija: 'Okad smo odlučile pokrenuti J’veux, sve se odvilo nevjerojatno brzo. Toliko smo bile odlučne da smo u samo petnaest dana pronašle prostor za showroom, riješile svu administraciju i kupile prve haljine. Bilo je intenzivno, pomalo kaotično, ali i predivno uzbudljivo.'
Doris: 'Sjećam se kad smo prvi put ušle u prostor koji će postati naš showroom – osjećaj je bio poseban, gotovo nestvaran. Pogledale smo se i pomislile: 'Pa ovo se stvarno događa.' Taj trenutak nikada nećemo zaboraviti.'
Potraga za komadima koji imaju 'ono nešto'
Mlade poduzetnice opisale su i zanimljiv proces pronalaska luksuznih haljina koje će staviti na svoje police.
'Pronalazak haljina kod nas je doslovno – rudarenje. Sve biramo same i dnevno pregledamo na stotine, ponekad i tisuće modela. Tražimo haljine koje imaju 'ono nešto' – posebne krojeve, limitirana izdanja, runway komade ili haljine koje su postale viralne jer ih je nosila neka svjetska zvijezda. Uz to, uvijek pazimo da u ponudi imamo i bezvremenske klasike jer elegancija nikad ne izlazi iz mode. Kombinacija tih jedinstvenih i klasičnih komada stvara ono što J’veux zapravo jest – spoj posebnosti, stila i ženstvenosti.'
U njihovoj ponudi nalazi se zaista širok spektar modnih brendova te je nemoguće ne pronaći onaj poseban komad za kojim tragate.
'Ne ograničavamo se na određene brendove – kod nas su uvijek na prvom mjestu kvaliteta i posebnost samog komada. Zato se u našoj ponudi mogu pronaći vrlo različiti stilovi: od futurističkog Muglera i glamuroznog Taller Marma do romantičnog i ženstvenog Self-Portraita', kaže nam Doris, a Lidija napominje:
'Ipak, najviše imamo modela dizajnera kao što su Zimmermann, Alex Perry, Elisabetta Franchi i Retrofete. Svaka haljina u našem showroomu pažljivo je odabrana s istom idejom – da bude posebna, upečatljiva i da ženu koja je nosi učini još samouvjerenijom.'
Haljine koje su nosile i slavne ljepotice
Mogu li klijentice naručiti neki komad koji su vidjele, primjerice, na nekoj slavnoj osobi, a trenutno ga nemate u ponudi?
'Trenutno ne nudimo mogućnost naručivanja određenih modela na zahtjev jer to jednostavno nije praktično s obzirom na dinamiku nabave i sezonalnost kolekcija. Ali često se dogodi da haljina koju klijentica poželi već čeka u našem showroomu. Na kraju se uvijek nekako pronađemo – mi, klijentica i haljina.'
Od vjenčanja do crvenog tepiha
Profil klijentica J'veuxa je raznolik – od djevojaka i žena koje traže savršenu haljinu kao kume ili gošće na vjenčanju, preko poslovnih žena koje sudjeluju na raznim događanjima, do onih koje su česte gošće crvenih tepiha.
'Imamo i klijentice koje jednostavno obožavaju modu i vole svaku priliku pretvoriti u mali modni trenutak. Stalno osluškujemo njihove želje i prijedloge, pa se sve češće javlja i interes za modne dodatke. Nećemo previše otkrivati, ali imamo nekoliko ideja u planu.'
Zanimalo nas je i kakve su haljine trenutno najpopularnije: koji se stilovi, boje, krojevi najviše traže?
'Trenutno su najtraženiji modeli Zimmermanna – australskog brenda poznatog po nježnim tkaninama, romantičnim krojevima i vrhunskoj izradi. Uz to, klasična elegancija u tamnijim nijansama, kakvu donosi Elisabetta Franchi, uvijek ima svoje mjesto. S druge strane, sve više se traže i snažni, ženstveni krojevi poput Muglera, koji naglašavaju figuru i odišu samopouzdanjem. A šljokice… one jednostavno nikad ne izlaze iz mode.'
Adresa na koju idu i slavne Hrvatice
Lidija i Doris otkrile su nam i da kod njih kreacije unajmljuju i neke poznate Hrvatice.
'Da, među našim klijenticama su i poznate Hrvatice, ali privatnost svih žena koje nam vjeruju izuzetno nam je važna, pa njihova imena ne otkrivamo. Ono što možemo reći jest da je Ivana Banfić naša draga ambasadorica i jedna od prvih koja je prepoznala J’veux. Redovito nosi naše haljine, osobito na koncertima, i uvijek ih iznese na svoj jedinstven, energičan način.'
Definicija održive mode
Osim uštede, prednost ovakvog pristupa modi jest ono što svijetu kronično nedostaje – održivost i ekološka osviještenost.
'Prednosti najma su brojne. Prva, naravno, jest ušteda – umjesto kupovine, sada možete unajmiti haljinu za djelić njezine cijene i nositi nešto u čemu se zaista osjećate posebno. Druga je dostupnost luksuza – komadi koji su nam nekad bili daleki ili teško dostupni sada su nadohvat ruke. I treća, nama osobno jako važna, jest održivost. Najam potiče odgovorniji pristup modi, smanjuje otpad i produžuje životni vijek haljina. To je mali, ali značajan korak prema ljepšoj i svjesnijoj modi.'
Za kraj smo doznali i nešto više o budućnosti J'veuxa, za koji sestre Tomić imaju velike planove.
'Idemo malim, ali sigurnim koracima. Naš je cilj stalno obogaćivati ponudu i donositi ženama onaj poseban osjećaj zadovoljstva i samopouzdanja koji daje savršena haljina. Sve ostalo prepustit ćemo budućnosti. Otvorene smo za sve što nam dolazi i vjerujemo da se prave stvari uvijek dogode u pravo vrijeme.'