BALETNA PREMIJERA

Ženski rukopis koreografkinja zagrebačkog HNK

13.10.2014 u 14:16

Bionic
Reading

Baletna večer "Ženski rukopisi", kojom Hrvatsko narodno kazalište (HNK) u Zagrebu u petak nastavlja sezonu, donosi praizvedbu triju koreografija članica Baleta Pavle Pećušak, Ksenije Duran Krutove i Simone Unterajter.

Kako se ističe u najavi, riječ je o mladim koreografkinjama temeljnog klasičnog baletnog obrazovanja koje već godinama nastupaju u svim repertoarnim predstavama zagrebačkog Baleta, ostvarujući podjednako kvalitetne, zanimljive, osebujne i suverene kreacije u djelima klasičnog i suvremenog repertoara.

Pećušak, Duran Krutova i Unterajter kreirat će za publiku HNK-a mladenački prpošnu večer u kojoj će koreografskim promišljanjem ponuditi nešto novo, osobno i zanimljivo, stoji u najavi. U tome će im pomoći velik dio zagrebačkog baletnog ansambla, koji će nastupiti u njihovim koreografijama.

Koreografija radnog naslova "Budoir" Pavle Pećušak nadahnuće nalazi u prošlosti, u tipično ženskom prostoru, koji je u neka davna i sporija vremena, elegantno uređen, smješten uz spavaonicu bio namijenjen tipično ženskim aktivnostima.

"Svijet koji autorica želi istražiti apstraktnim koreografskim stilom, kombinirajući klasičnu plesnu tehniku i suvremeni plesni vokabular, donosi pomalo čeznutljivo razmišljanje o prošlim vremenima u kojima je, daleko od očiju nepoželjnih, bilo vremena za ljubav, druženje, dokolicu, ćaskanje, presvlačenje, uljepšavanje, sanjarenje, razmišljanje, vođenje dnevnika, pisanje poezije, sreću, veselje ali i tugu", ističe se.

Korištena je glazba različitih baroknih skladatelja uz dogradnju suvremene glazbe Georgea Baldovina, također člana zagrebačkog baletnog ansambla.

Za koreografsku jednočinku "One Crazy Night" Ksenija Duran Krutova inspiraciju je pronašla u glazbi jazza i swinga koju će nadopuniti glazbeni spojevi Georgea Baldovina. Glazbom i temom želi se vratiti u šezdesete, "kada se živjelo manje otuđeno, manje opterećeno i manje prestrašeno, a glazba bila vedrija, ljudi se voljeli družiti, zabavljati i plesati". "Ludi noćni provod" bit će prikazan pokretom sa starih plesnjaka, upotpunjenim modernim koreografskim rukopisom.

Simona Unterajter u svojoj plesnoj predstavi "Dracula" na suvremenu glazbu Georgea Baldovina bavit će se temom o transilvanijskom grofu Vladu Tepešu, poznatijem pod imenom Dracula.

Ispričana koreografskim jezikom s duhovitim preokretima i čudesnim događajima, njezina vampirska priča - u kojoj se Draculi suprotstavlja poluvampir Drade, u kojemu prevladava potreba za činjenjem dobra - ne želi samo zabaviti, nego i potaknuti na razmišljanje o međusobnim odnosima te granicama dobra i zla.

Predstavom "Ženski rukopisi" zagrebački Balet nastavlja tradiciju afirmiranja svojih članova koji su, osim plesom, zaokupljeni oblikovanjem pokreta, što se činilo i prijašnjih sezona u projektima pod nazivom "Koreolabos" ili "Koreografske radionice", iz kojih su iznikle sve tri mlade koreografkinje, napominje se u najavi.