intervju

Riječki glazbenik Bruno Mičetić: Nisam okrenuo leđa jazzu, ali već duže vrijeme razmišljam o nekoj novoj priči u svojoj karijeri

10.07.2022 u 21:02

Bionic
Reading

Hrvatski gitarist, poznat po svojem jazz djelovanju, a široj publici poznat kao član metal benda Keops, nedavno je objavio potpuno novi iskorak u karijeri. Projekt u kojem je električnu gitaru spojio s gudačkim kvartetom Cordas potpuno je nova stranica u njegovoj karijeri. Ova zanimljiva izvedba Bachove Toccate i Fuge u d molu svakako je vrijedna pozornosti i pažnje. Više o cijelom projektu popričali smo sa samim izvođačem za tportal

Iza Brune Mičetića je bogata glazbena karijera. Prvi nastup imao je 2001. godine na festivalu 'Mlade nade Jazz-a' u koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski. U nastavku nižu se glazbene ljetne radionice 'Umbria Jazz' - Berklee school te 'Jazz is back' u Grožnjanu, 'Jazz kamp Kranj' kojeg pohađa tri godine za redom. 2004. godine upisuje Klagenfurt landeskonservatorium – Jazz department, te je tamo proveo narednih pet godina. U studentskim danima organizira jazz quartet 'Seaside' i nastupa na festivalima – 'Jazz tulum 2004.', 'Liburnia Jazz festival' 2006., 2007., 2008., 'Hrvatski Jazz sabor – B.P. klub' 2008. i 'Ljeto na gradini' 2008.

Po završetku fakulteta počinje sa honorarnim pedagoškim radom na Narodnom učilištu u Rijeci te pokreće svoju školu Rijeka guitar centar. Započinje i suradnju s renomiranim glazbenicima kao što su Primož Grašič, Ratko Divjak, Joe Kaplowitz... Sa svim navedenima nastupao je na brojnim festivalima. Uz jazz karijeru djeluje u rock sastavu KEOPS. Sa svojim triom koji čine Ratko Divjak i Joe Kaplowitz, 2013. godine objavljuje svoj prvi studijski jazz album na kojem su se našli svjetski standardi jazz glazbe. Iza njega su još brojni uspješni projekti i albumi, kao i suradnje s eminentnim glazbenicima. Među ostalim, prošle godine je objavio novi album 'Out of the shadow' a sredinom 2021. godine pokreće projekt 'Melodije nacionalnih parkova Republike Hrvatske' koje je podržalo i Ministarstvo Kulture Republike Hrvatske te održava prvi live stream koncert u Nacionalnom Parku Risnjak. Trenutno radi na čak tri nova projekta ( Quintet, solo koncert za gitaru, trio).

Što vas je potaknulo na ovakvu vrstu suradnje s gudačkim quartetom Cordas?

Već duže vrijeme razmišljam o nekoj novoj priči u mojoj karijeri od onoga što sam do sada radio, a uvijek mi je bila želja snimiti nešto povezano sa svijetom klasične glazbe. Pošto nisam klasični gitarist jedini način da pristupim toj ideji bio je putem električne gitare. Ono što sam htio izbjeći je to da isključivo gitara bude u prvom planu pa smo pristupili aranžmanu na način razgovora između mene i quarteta. Bach mi je odmah bio prva ideja. Nekako je za mane kao gitarista koji se bavi raznim žanrovima bilo prirodno da krenem u ovu priču s Bachom. Naravno da mislim snimiti cijeli album, ali nisam siguran hoće li biti posvećen samo Bachu ili će se na albumu naći i ostali velikani iz svijeta klasične glazbe, to se još nekako sve 'kuha' u mojoj glavi.

S druge strane, sviranje s gudačima je uvijek izazov jer oni imaju potpuno drugi pristup od glazbenika koji se bave 'glazbom 20-tog stoljeća' tako da je i samo snimanje bilo jako uzbudljivo, a izazovi su upravo ono što me pokreće kao glazbenika i kao čovjeka, a s druge strane tu je i velika odgovornost jer znamo da neki ljudi posvete cijeli svoj život proučavanju samo Bacha.

Recite nam nešto više o skladbi 'Toccata i fuga u d-molu': zbog čega ste se odlučiti upravo za nju i koliko je bila zahtjevna s tehničko-glazbene strane pri izvođenju?

'Toccata i fuga u d molu' je jako popularna skladba u orguljaškom svijetu i jedna od stvarno najizvođenijih Bachovih kompozicija pa mi je nekako normalno bilo da krenem s tom skladbom. Bila je jako teška i izazovna za snimiti. Negdje oko tri mjeseca sam posvetio toj kompoziciji samo dok sam postavio prstomet na instrumentu kojeg sam par puta mijenjao kako bi mogao u zadanom tempu izvesti ovo djelo. Tek tada zapravo shvatiš koliko je to zahtjevan iskorak, a onda još mjesec dana probe pa tek onda studio.

Videospot za kompoziciju 'Toccata i fuga u d-molu' snimljen je u prekrasnom ambijentu dvorca Janković. Zašto baš ondje?

Sve zasluge za snimanje na ovoj lokaciji mogu dati mojoj producentskoj ekipi koja je kontaktirala Grad Daruvar. S Lovrom također surađujem već duži niz godina i on je redatelj koji se stvarno daje sto posto u sve što radi. Ljudi iz Grada Daruvara su nas stvarno prekrasno dočekali, zagrijali prostorije i napravili sve da nam bude što ugodnije na snimanju spota i ovim putem im od srca zahvaljujem. Dvorac Janković je barokni dvorac, a pošto je riječ o skladbi koja potječe iz razdoblja baroka htjeli smo nekako imati upravo barokni ambijent i oslikati to vrijeme. Nije bilo lako pronaći nekoga za takvu suradnju i zaista hvala gradu Daruvaru na svemu.

Izvor: Društvene mreže

Po čemu ovu izvedbu možemo izdvojiti od ostalih izvedbi 'Toccate i Fuge u d molu'?

Htio sam postići suradnju u izvedbi s gudačkim quartetom na način da međusobno komuniciramo, nije bila ideja da sam ja u prvom planu nego da smo svi zajedno u priči, što se može i čuti iz aranžmana za koji je zaslužna Marta koja u Cordas quartetu svira violu. Znam da postoje i drugačije interpretacije Bachove glazbe, ali ovo je bila moja zamisao i jako sam sretan zbog toga.

Spremate li nove slične projekte?

Trenutno radim na dva projekta, jedan je ovaj kojeg trenutno prezentiramo, a drugi je album za solo gitaru gdje ću kombinirati finger style, improvizaciju, električnu gitaru, opet nešto drugačije, tako da ove godine sigurno objavljujem jedan ili možda čak i dva albuma.

Široj publici ste poznati i kao cijenjeni jazz glazbenik, pripremate li nešto novo na tom području?

Nisam okrenuo leđa jazzu, ovo je samo jedan zaokret u karijeri kojeg sam odlučio napraviti. Sa svojim jazz quintetom imam par koncerta dogovorenih već za ovo ljeto, a sa svojim jazz triom imam dogovorenu cijelu turneju od desetak koncerata. Postoje i nove kompozicije i ideje za quintet pa ću polako pristupiti i snimanju novog materijala s mojim quintetom.

Mogu reći da sam stvarno aktivan. Htio bi i izdvojiti i suradnju koju sam ove godine imao s Jazz orkestrom HRT-a, a na jesen imam i turneju u Njemačkoj s kojom ću obići desetak jazz klubova i to me jako veseli. Ja stvarno volim stvarati i raditi, što se može i vidjeti iz svega što trenutno radim.

Keops? Što se u Keopsu događa trenutno, znamo da ste promijenili izričaj i okrenuli se žešćem zvuku?

Keops je objavio novi album 'Road to perdition' za njemački label 'NO CUT' i album je doživio odlične kritike od publike i od medija. Intenzivno se radi i na našem bookingu pa se zaista nadamo jednoj lijepoj turneji. Prvi album za inozemno tržište i već su se dogodile jako lijepe stvari, a ono najbolje za nas tek slijedi.

Trebalo je vremena za pronaći ekipu koja danas uopće želi imati band i biti dio cjeline i jedne priče i mislim da mogu napokon reći da smo super ekipa koja zajedno ide u nešto novo i uzbudljivo. U proteklih par godina radili smo na novim pjesmama i nakon toga pristupili snimanju materijala. Okrenuli smo se novom zvuku i modernijem soundu i aranžmanima što se odmah na prvim koncertima pokazalo ako ispravna odluka. Objavili smo i nekoliko novih spotova koji su popratili album, a sada također slijede i zanimljivi koncerti koje ćemo najavljivati postepeno.