'TRAGOVI NESTAJANJA'

Rad Igora Grubića s Venecijanskog bijenala stiže u zagrebački MSU

  • Autor: T.Ba.
  • Zadnja izmjena 05.12.2019 10:04
  • Objavljeno 05.12.2019 u 10:03
Igor Grubić, 'Tragovi nestajanja (Divlja kuća)', 2006-2019, photo-esej (detalj)

Igor Grubić, 'Tragovi nestajanja (Divlja kuća)', 2006-2019, photo-esej (detalj)

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MSU

Nakon nastupa umjetnika Igora Grubića na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu s radom pod nazivom 'Tragovi nestajanja (u tri čina)', zagrebačka publika prva će dobiti priliku vidjeti cjeloviti projekt na izložbi koja se otvara 5. prosinca, s početkom u 20 sati, u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti

Projekt je započeo 2006. kada umjetnik počinje dokumentirati poslijeratnu, tranzicijsku stvarnost u Hrvatskoj, posebice prelazak iz socijalizma u kapitalizam, s centralne, državno planirane ekonomije na ekonomiju slobodnog tržišta. Kroz trinaest godina istražujući utjecaj na promjene u stanovanju, urbanom tkivu, javnom prostoru i društvenim odnosima, Igor Grubić realizirao je tri povezana fotografska eseja i animirani film, postavljenih u cjelinu definiranu kroz poglavlja.

Kako u popratnom tekstu piše kustosica izložbe Hrvatskog paviljona na 58. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti na Venecijanskom bijenalu, Katerina Gregos, čitav se rad sastoji od nekoliko cjelina:

'Divlja kuća, prvo poglavlje, odnosno 'čin', propituje promjene u domovima, stanovanju i javnom prostoru nakon privatizacije vlasništva i konsolidacije neoliberalizma u zemlji; Filigranski pločnik (2. čin) bavi se tradicionalnim zanatima poput lokalnih manufaktura i specijaliziranih radionica, naglašavajući koja su zanimanja preživjela, a koja su iščezla u novim ekonomskim okolnostima. Dekonstrukcija tvornice (3. čin) predstavlja niz ugaslih tvornica, monumentalnih podsjetnika na prelazak iz industrijskog u postindustrijsko doba i promijenjene uvjete rada. Istodobno je to i ambijent Grubićevog kratkometražnog filma 'Kako se kalio čelik' u kojem se prepliću pitanja radničke povijesti, obiteljskih veza i generacijskih promjena, sugerirajući plodonosni potencijal budućih odnosa temeljenih na solidarnosti, zajedničkom društvenom prostoru i kreativnoj suradnji.

Igor Grubić, Tragovi nestajanja (u tri čina)

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MSU

Grubićev umjetnički projekt čvrsto je usidren u humanističku dimenziju dokumentarne fotografije, spajajući poetiku, politiku i društvenu stvarnost. Projekt za Bijenale proširuje njegov već značajan doprinos društveno angažiranom dokumentarnom radu i očuvanju pamćenja hrvatske arhitektonske povijesti, rada i kulture. Njegov je opseg lokalan, ali i ekumenski, analizirajući promjene pod prijetnjom globalizacije, privatizacije i konsolidacije neoliberalizma. Naposljetku, projekt upućuje na nove situacije koje dolaze na mjesto starih, istodobno nas pozivajući da promislimo buduće načine zamišljanja i nastanjivanja našega svijeta', piše Gregos.

Izložba u Muzeju suvremene umjetnosti ostaje otvorena do 4. siječnja 2020., nakon čega će se moći vidjeti u Splitu, Osijeku i Rijeci.

Igor Grubić i Katerina Gregos u travnju 2019. na konferenciji povodom predstavljanja Hrvatske na 58. Venecijanskom bijenalu

Igor Grubić i Katerina Gregos u travnju 2019. na konferenciji povodom predstavljanja Hrvatske na 58. Venecijanskom bijenalu

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic/PIXSELL

Igor Grubić jedan je od najuspješnijih međunarodno priznatih hrvatskih umjetnika. Njegovi radovi obuhvaćaju prostorno-specifične intervencije u javnom prostoru, fotografiju i film. Od 2000. godine djeluje i kao producent te autor dokumentarnih filmova, TV reportaža i društveno angažiranih reklama, a izlagao je i na brojim izložbama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!