ŠIRE SEKS I NASILJE

Pogledajte koje su glazbenike Sovjeti smatrali opasnima za mladež

26.06.2015 u 08:30

Bionic
Reading

Portal Open Culture podsjetio je na odličnu knjigu Alekseja Jurčaka 'Everything Was Forever, Until It Was No More: The Last Soviet Generation' iz 2005. koja se bavi 'paradoksima života u kasnom socijalizmu SSSR-a', od kojih je jedan tada, a naročito iz današnje perspektive na rubu parodije: lista zapadnjačkih glazbenika i bendova koji kvare komunističku mladež koju je sastavila omladinska organizacija Komsomol

Godine 1985. još se činilo kako će – problemima unatoč – SSSR trajati vječno, što se vidi i po zabavnoj činjenici da je organizacija komunističke omladine Komsomol vodila ljutu bitku protiv pop i rock glazbe koja je dolazila s imperijalističkog zapada i kvarila marksistički moral sovjetske mladeži.

Komsomol je tako sastavio i objavio listu 38 pop-rock izvođača koje su proskribirali kao opasne za sovjetsku mladež, u suštini ne toliko različit postupak kao brojne propovijedi američkih pastora koje su Elvisa Presleyja proglašavali sotonom, a rock glazbu sredstvo navođenja mladih na grijeh. No u SSSR-u su takve liste mogle imati mnogo teže posljedice pa se moglo nastradati ako u posjedu imaš ploču, primjerice, The Clasha jer su komsomolci zaključili da ovaj britanski (i vrlo ljevičarski!) bend svojom glazbom širi nasilje.

Pink Floyd se pak komsomolcima zamjerio jer 'iskrivljava sovjetsku vanjsku politiku' zbog kritika sovjetske invazije Afganistana, Depeche Mode je pak bend koji izaziva nasilje, što se zamjera još i Blondie (ali ne i da su erotični?!), Village People, Ironu Maidenu (njima i jer se bavi opskurnom religioznošću!), Scorpionisima i drugima. Seksualni razvrat su pak po komsomolcima promovirali Tina Turner, Originals i Junior English, dok je postojala i kategorija pretjerane erotizacije, za što su krivi Donna Summer i Bohannon. Julio Yglesias je pak proglašen neofašistom.

Lista je sastavljena kako bi se komsomolcima pomoglo da uspješnije patroliraju sovjetskim diskotekama i prate pušta li se u njima ta zlokobna imperijalistička glazba. Kako se napominje u knjizi 'Everything Was Forever, Until It Was No More', Komsomol je ubrzo shvatio da gubi bitku s pop kulturom te je počeo sponzorirati ruske rock bendove, ali bilo je već kasno. SSSR je samo pet-šest godina kasnije prestao postojati.

Cijelu listu problematičnih glazbenika po Komsomolu možete naći na Open Culture