IZLOŽBA FOTOGRAFIJA

Opsada Grada u analogno digitalnom formatu

16.10.2013 u 13:29

Mario Bošnjak: Opsada Grada

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mario Bošnjak

Bionic
Reading

Mario Bošnjak, novinar zavidne profesionalne biografije oduvijek je posvećivao najveću pažnju mediju fotografije. Možda najupečatljivija bila je njegova uloga u oblikovanju nove medijske slike u magazinu ‘Start’ putem kojeg se postupno širila i stvarala jedna potpuno nova vizualna kultura masovnih medija. U samoborskoj galeriji Lang predstavlja izložbu fotografija Opsada Grada

Stalno u dodiru s fotografijom, ali nikada sam profesionalni fotograf, već amater iskusna i kultivirana oka, nije mogao odoljeti izazovu poziva Foto galerije Lang da se javnosti - po prvi puta - predstavi i kao autor-fotograf.

‘Opsada Grada’ – zna se kojeg, jer je samo jedan ‘Grad’ u Hrvatskoj, tema je, kako jučer tako i danas vruća i aktualna. Motive od jučer Bošnjak je snimio i izradio analogno, crno i bijelo, a ‘opsadu’ od danas obojio je plošnim digitalnim kolorom. I dok prodor u dubinu kristalične strukture analogne fotografije motiva sa zidina pobuđuje jednako tako emotivnu dubinu doživljaja, digitalna opsada grada tek je površinsko svjedočanstvo o besmislenom trenutku u povijesti ovog grada. Ovo posljednje i ne zavređuje više. Usporedbom motiva, tema dobiva na značenju i težini.

Moglo bi se jednako slikom govoriti i o nekadašnjem dubrovačkom tramvaju, o Srđu i o uskotračnoj željeznici što je povezivala Dubrovnik sa Sarajevom, o ljetnikovcima, Ombli i još o mnogo čemu, ali ovaj fotografski isječak na dramatičan način priča priču o Gradu pod opsadom novovjekih barbara. Kruzera. Raspon od 1997. kada su nastale analogne crno-bijele fotografije s ljudima na zidu i 2012./13. kada su digitalnom kamerom zabilježeni brodovi veći od zidina i Grada, u tih petnaest godina Bošnjak je pratio i vidio fragment povijesti Dubrovnika. Ljudi na zidinama čine se istim,zidine također, ali nešto ipak nije sada u redu. Između poetike analogne slike i digitalnog ‘printa’ ugurao se virtualni svijet kruzera i jednako tako virtualnih ‘putnika’ bez ikakva saznanja da su bedemi Dubrovnika svojedobno otjerali turskog pašu i ostale, a i podmorskestijene nisu bezazlene. Pa si vi mislite.