Što se dogodi kada se jedan od najpoznatijih hrvatskih grafičkih dizajnera i ilustratora prikaže kroz prizmu vremena – kao teme, koncepta i metafore? Odgovor donosi izložba 'Mirko Ilić: Time After Time After Time' koja u riječkom MMSU nudi novo, slojevito čitanje Ilićeva stvaralaštva, od prvih stripova do naslovnica Timea i New York Timesa
Izložba Mirko Ilić: Time After Time After Time, koja se u četvrtak, 11. rujna, otvara u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, otvara novo poglavlje u čitanju opusa ovog svjetski afirmiranog hrvatskog dizajnera, ilustratora i strip-autora, dajući njegovom stvaralaštvu novo čitanje kroz temu vremena.
Izložba, koju potpisuju kustosi Marko Golub i Sabina Salamon, okuplja radove iz svih faza njegova stvaralaštva i pretvara ih u svojevrsni esej o umjetniku koji je jednako radikalan u stripu, političkoj ilustraciji i vizualnim metaforama koje prkose zubu vremena.
Koncipirana poput ekstenzivnog eseja, izložba spaja Ilićeve radove iz područja grafičkog dizajna, ilustracije i stripa nastale od 1970-ih do danas. Umjesto kronološkog pregleda, radovi su raspoređeni u tematske cjeline u kojima se vrijeme pojavljuje kao konceptualni, narativni ili vizualni mehanizam – od stripova koji se poigravaju paradoksima protoka vremena, preko političkih ilustracija i naslovnica za Danas, The New York Times i Time Magazine, do plakata, knjiga, omotnica ploča i radova posvećenih tipografiji.
Tri aspekta vremena i stvaralaštva
Tri glavne cjeline izložbe otkrivaju različite aspekte vremena: prva je posvećena stripu i njegovim odjecima, druga političkoj ilustraciji koja uvijek stoji u neposrednom odnosu s aktualnim događajima, dok treća, najopsežnija, okuplja niz manjih poglavlja – poput 'Labirinta', 'Mehaničkog vremena', 'Početka' i 'Kraja' – u kojima se u dijalog stavljaju radovi iz svih razdoblja i žanrova, suočavajući promatrača s nelinearnim i subverzivnim koncepcijama vremena.
Mirko Ilić (Bijeljina, 1956.) karijeru je započeo u Zagrebu, gdje je od sredine 1970-ih do sredine 1980-ih objavljivao stripove i ilustracije te oblikovao dizajnerske radove za omladinski tisak, diskografiju, kazališta i političke tjednike. Od 1986. živi i radi u New Yorku, gdje je bio umjetnički direktor međunarodnih izdanja časopisa Time i Op-Ed stranice The New York Timesa, a od 1995. vodi vlastiti dizajnerski studio Mirko Ilić Corp. Objavio je desetak knjiga, a radovi mu se nalaze u zbirkama prestižnih muzeja poput njujorške MoMA-e i Smithsonian Museuma.
Organizator izložbe je Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, u partnerstvu s Hrvatskim dizajnerskim društvom a otvorena je do 26. listopada.