MIJENJAT ĆE ZAKON

Ministarstvo kulture odgovorilo kako je Anto Đapić završio u Kazališnom vijeću osječkog HNK

12.12.2017 u 14:02

Bionic
Reading

Na pitanje kako je i zašto Anto Đapić krajem listopada ušao u Kazališno vijeće HNK Osijek, čiji se članovi inače biraju 'iz reda uglednih umjetnika i radnika u kulturi', Ministarstvo kulture odgovorilo je da planiraju predložiti izmjenu Zakona o kazalištima kako bi se ubuduće 'izbjeglo moguće arbitrarno tumačenje važećih zakonskih odredaba'

Anto Đapić imenovan je članom Kazališnog vijeća HNK Osijek na sjednici Gradskog vijeća Osijeka 26. listopada, kad je zamijenio ekologinju Ivančicu Jurčević Agić, koja je tada razriješena dužnosti, a o tome je pisao portal teatar.hr.

Članovi se, prema Zakonu o kazalištima, podsjećamo, inače biraju 'iz reda uglednih umjetnika i radnika u kulturi, koji nisu djelatnici županijskog ureda državne uprave nadležnog za poslove kulture županije na čijem području kazalište djeluje, odnosno gradskog ureda nadležnog za poslove kulture' te iz redova kazališnih umjetnika, a 'nadzor nad zakonitošću rada i općih akata nacionalnih kazališta i nacionalnih kazališnih družina obavlja Ministarstvo kulture'.

Na upit što stoga namjeravaju učiniti vezano uz imenovanje Ante Đapića u Kazališno vijeće osječkog HNK, iz Ministarstva kulture priopćili su da se na žalost 'vrlo često događa da se u kazališna vijeća, ali i u upravna vijeća drugih ustanova u kulturi, muzeja, knjižnica ili orkestara biraju osobe koje nemaju prethodnog iskustva u području umjetnosti i kulture', pri čemu su neki kroz svoj rad bili 'svojevrsni promatrači kulturnih djelatnosti' ili su 'sudjelovali u izvršnoj ili predstavničkoj vlasti i na taj način imali doticaja s kulturom'. Zaključuju kako se takve 'ne može smatrati radnicima u kulturi ako nisu aktivno djelovali u području kulture i umjetnosti'.

Zato u budućim izmjenama Zakona o kazalištima planiraju predložiti 'preciznije formulacije kako bi se bolje definirali kriteriji za izbor predstavnika u tijelima upravljanja kulturnim ustanovama'.