TJEDAN SUVREMENOG PLESA

'Josef Nadj istražuje što je esencija teatra'

06.06.2013 u 08:00

Bionic
Reading

U petak, 7. lipnja u 12 sati u Zagrebačkom plesnom centru održat će se predstavljanje knjige Milana Mađareva 'Teatar pokreta Jozefa Nađa' te razgovor s umjetnikom Josefom Nadjom koji na ovogodišnjem Tjednu suvremenog plesa danas nastupa s predstavom 'Les Corbeaux'. Osim umjetnika, na predstavljanju sudjeluju i autor knjige Milan Mađarev, glumac Vili Matula i umjetnička voditeljica festivala Mirna Žagar

Milan Mađarev je teatrolog, dramaturg, pedagog, voditelj psihodrame, kazališni i radijski redatelj i prevoditelj. U sklopu 30. Tjedna suvremenog plesa predstavlja svoju knjigu 'Teatar pokreta Jozefa Nađa' o radu srpskog plesača i koreografa Josefa Nadja, koji je od 1995. godine umjetnički ravnatelj koreografskog centra u Orleansu (Centre Chorégraphique National d’Orléans).

'U knjizi 'Teatar pokreta Jozefa Nađa' želio sam objasniti Nadjov kreativni proces u devet njegovih predstava koje su nastale između 1987. i 2003. Predstave sam podijelio u četiri razdoblja koja nisu kronološki već tematski određena: Lokalna mitologija - Pekinška patka i Orfejeve ljestve, Kanjiški krug(ovi) - Comedia Tempio i Anatomija zvijeri, Literarni izvori - Vojcek i Straža i Teatar suštine - Filozofi, Nema više neba i Dnevnik jednog nepoznatog. Ove predstave čine zaokruženi period njegove životne i umjetničke individuacije.


Predstava 'Les Corbeaux

Univerzalni kazališni jezik, 'umjetnost bez umjetnosti' i princip cjelokupnog umjetničkog djela su temeljni principi Nadjove autopoetike. U Nadjovom stvaralačkom laboratoriju nastaju predstave koje afirmiraju kazalište kao cjelokupno umjetničko djelo i gdje se razvija pedagoški rad. Na tragu te ideje Nadj stvara svoj teatar pokreta umjesto ustaljenog pojma teatra koji je zasnovan na riječima, ili na odnosu riječ-pokret. Nadj istražuje što je suština, odnosno esencija teatra. Prividnu partikularnost svog teatra pokreta on podiže na univerzalni nivo. Prema tome, Nadj je jedan od rijetkih autora tzv. neoavangarde u suvremenom kazalištu i nasljednik modernističkih i avangardnih kazališnih laboratorija', kazao je autor knjige.